Floris Jan - 28 juni 2015

3 redenen om te kiezen voor ‘Skype voor bedrijven’

Blogreeks: Week van Office 365, deel 7

 

Veel mensen gebruiken voor zakelijke gesprekken vaak hun persoonlijke Skype-account. Dit werkt vaak makkelijk, snel en je had het account toch al aangemaakt toen je een verre reis ging maken, om contact te houden met je familie en vrienden. Een logische gedachtegang. Ik merk dat mensen er dan meestal ook niet bij stilstaan dat het nog makkelijker en beter kan.

‘Skype voor bedrijven’ kan het samenwerken en communiceren met collega’s of klanten op afstand namelijk nog makkelijker maken. Ik geef je drie redenen waarom:

1. Ongelimiteerde communicatiemogelijkheden.

Stel je wil een telefonische meeting organiseren met collega’s van alle Europese vestigingen. Met Skype voor bedrijven kun je eenvoudig een overleg opzetten, ongeacht of zij wel of geen Skype hebben. Je contactpersonen hebben alleen een vaste telefoonlijn of internetverbinding nodig en kunnen gebruikmaken van het door hen gewenste apparaat. Bovendien is het met Skype voor bedrijven mogelijk om met maar liefst 250 personen tegelijk te overleggen.

2. Professioneler en productiever samenwerken.

Het is handig als je het tijdens vergaderingen over hetzelfde spreekt en niet verschillende versies van documenten voor je hebt. Met Skype voor bedrijven kun je je scherm delen en rechtstreeks vanuit je Office-apps samenwerken. In deze apps zie je het visitekaartje van iedereen die in hetzelfde bestand werkt, zodat je snel een chatbericht of e-mail kunt sturen, of een gesprek kunt starten.

3. Veilige communicatie.

Zakelijke informatie is meestal vertrouwelijk. Je zou immers niet willen dat je volgende product of dienst al bij de concurrent bekend is, nog voordat je het hebt geïntroduceerd. Door te communiceren via Skype voor bedrijven weet je zeker dat vertrouwelijke zaken ook vertrouwelijk blijven. Zo worden alle gesprekken beveiligd door authenticatie en encryptie. Daarnaast is het mogelijk voor alle medewerkers accounts en functies te beheren.

Lees ook:

Makkelijker samenwerken in informatie delen? Gebruik social media op kantoor!
Bespaar tijd met efficiëntere samenwerking
Het gemak van e-mail en agenda
‘Even geduld, uw software-update wordt geïnstalleerd…’
Belangrijke bestanden buiten mijn controle
Licentie altijd bij de hand

Dit artikel delen op social media

2 reacties

Meester Jan on 20 mei 2016

Wanneer komt Skype voor bedrijven voor de Mac eens uit?

Floris Jan on 30 mei 2016

Beste Jan,

Ik heb wat onderzoek gedaan naar een officiële datum waarop Skype voor Bedrijven voor Mac uitkomt. Op deze vraag heb ik nog geen sluitend antwoord gevonden. Wel geeft Microsoft aan dat er een test-versie van Skype voor Bedrijven is. Je kunt je hiervoor aanmelden, zodat je ook automatisch op de hoogte blijft van alle nieuwtjes rondom Skype voor Bedrijven voor de Mac. Bekijk de volgende twee web-pagina's eens: https://www.skypepreview.com/Home/Resources en https://support.office.com/en-us/article/Sign-in-to-Skype-for-Business-for-Mac-Preview-f104e76c-cef3-4468-8065-d75ea157e58d?ui=en-US&rs=en-US&ad=US . Kom je zo weer een stuk verder?

Groetjes, Floris Jan

Reageer op deze post

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *