Anne - 24 december 2015

Drukte bij Yourhosting voor Serious Request

Achter de schermen bij Development en Marketing

Afgelopen weken bij Yourhosting stonden in het teken van Serious Request. Want voor Serious Request kwamen wij dit jaar in actie! En wel met een unieke domeinnaamactie: onze klanten konden gratis één .NU-domeinnaam registreren en voor elke .NU doneerden wij € 1,- aan het goede doel. In dit blog vertellen Jeroen en ik je meer over wat er bij ons achter de schermen gebeurt om zo’n leuke actie tot stand te brengen en vertel ik je alles over ons avontuur in Heerlen.

Druk bij Development

Voor development zat er veel werk in de .NU-actie. Zo hebben we de actie verzorgd in de klantsystemen, zodat je niet alleen je eerste .NU-domeinnaam gratis krijgt, maar ook de tweede voor een speciaal actietarief. Voordat de actie van start ging hebben we het systeem geoptimaliseerd, zodat de .NU-domeinnamen sneller konden worden geregistreerd. Verder hebben we ook bijgedragen aan het spannendste gedeelte van de actie, de teller! Deze teller hield realtime bij hoeveel .NU’s er werden geregistreerd. De vormgeving hiervoor is gedaan door grafisch vormgever Frank, samen met front-end developer Marco.

De persoonlijke .NU-domeinnaamsuggestie vond ik het leukst om te maken. Voor bijvoorbeeld je bestaande .NL-domeinnaam checken we of er een .NU-variant vrij is, die toonden we vervolgens bij het inloggen in Mijn Account. Zo konden mensen gemakkelijk en snel een vrije domeinnaam registreren en een steentje bijdragen aan de actie.

MijnAccount

Mania bij Marketing

Ook op de marketingafdeling stonden we niet stil. Toen het idee eenmaal was ontstaan om dit jaar mee te doen aan Serious Request, kwam de marketingmachine al op gang. Want wat wordt de actie precies, wat zijn de voorwaarden en hoe gaan we deze toffe actie bekend maken bij onze klanten?

Toen we de randvoorwaarden eenmaal hadden bepaald, gingen we kijken welke middelen we allemaal konden inzetten. Een mooie websitepagina was één van de belangrijkste middelen. Op deze pagina stond meer informatie over de actie, het doel van Serious Request, de actievoorwaarden en natuurlijk het belangrijkste: op deze pagina kon je controleren of jouw gratis .NU-domeinnaam nog beschikbaar was. Zodra ik een opzet voor de teksten had, overlegde ik met Frank om te kijken hoe we deze pagina mooi konden vormgeven. En vervolgens zorgde Marco ervoor dat de boel ook daadwerkelijk gebouwd werd. Naast een websitepagina hebben we ook een heleboel andere middelen ingezet: banners op de website, een mooie mailing naar onze klanten, berichten op social media, een blog, persbericht en nog veel meer. Een hoop te doen dus, maar alles voor het goede doel!

Toen we eenmaal gestart waren met de actie, hebben we met veel plezier het verloop ervan gevolgd. De registraties kwamen al snel een voor een binnen. Heel leuk om te zien dat mensen enthousiast reageren op een actie waarvan je hoopt dat deze zoveel mogelijk geld ophaalt voor het goede doel.

€ 5000,- in de achterbak

Afgelopen dinsdag hebben we spontaan besloten om onze cheque aan te bieden bij het Glazen Huis in Heerlen. Het verloop van de actie volgend, rekenden we erop dat we uiteindelijk zo’n € 2500,- zouden ophalen voor Serious Request. En omdat we zo achter deze actie staan, hebben we besloten dit bedrag te verdubbelen! Dus daar gingen we: de lange (bijna) 250 kilometer naar Heerlen, met een vette cheque van € 5000,- in de achterbak.

blog-afbeelding-1
Eenmaal bij het Glazen Huis merkten we al snel: hier is het gezellig druk! We gingen in de rij staan om bij de brievenbus van het Glazen Huis onze cheque aan te bieden. Een uurtje wachten later mochten ook wij even langs de dj’s lopen. Totaal starstruck vergat ik naar de dj’s te zwaaien en liep ik als een giechelend schoolmeisje langs. En ja, toen paste de cheque natuurlijk niet in de brievenbus. Die hebben we uiteindelijk afgegeven bij het cheque-donatiepunt. En natuurlijk hebben we een boel foto’s gemaakt voor in het archief.

blog-afbeelding-2

blog-afbeelding-3

Bedankt!

Deze mooie cheque konden wij natuurlijk niet aanbieden zonder de hulp van onze klanten. Iedereen die een .NU heeft geregistreerd, heel erg bedankt! Zo hebben we samen een onwijs mooi bedrag kunnen aanbieden aan Serious Request. Hiermee helpen we het Rode Kruis noodhulp, educatie en psychosociale ondersteuning te bieden aan jongeren in conflictgebieden. Een goede afsluiting van het jaar. Fijne feestdagen allemaal!

Kerstmutsen

 

Dit artikel delen op social media

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reageer op deze post

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *