- 25 april 2019

Een dag op de klantenservice van Yourhosting

Op de klantenservice van Yourhosting hoor je voornamelijk het tikkende geluid van de toetsenborden. Niet gek als je bedenkt dat sommige medewerkers zes (!) chats tegelijk open hebben staan om je zo snel mogelijk te helpen. Af en toe wordt er gekletst over voetbal, Game of Thrones of de nieuwe Red Dead Redemption. Lijkt het je leuk om bij de klantenservice van Yourhosting aan de slag te gaan of ben je gewoon nieuwsgierig naar hoe het er hier aan toegaat? Wij geven je een kijkje achter de schermen! 

Even opstarten

De week wordt afgetrapt met een zogenaamde stand-up. Op maandagochtend steken de medewerkers van Yourhostings klantenservice de koppen bij elkaar en wordt de afgelopen en komende week besproken. Dankzij het spiksplinternieuwe koffiezetapparaat, kan iedereen rustig opstarten onder het genot van een heerlijk kopje koffie. Verder is er ook even de gelegenheid om met collega’s het weekend door te nemen, terwijl ondertussen de computers opstarten. 

Aan het werk!

Dan is het tijd om aan het werk te gaan. Op onze klantenservice wordt weinig tot niet meer getelefoneerd. Dit komt doordat we zijn overgestapt op chatten en social media webcare (Twitter en Facebook). We proberen je met deze online kanalen sneller te helpen en de wachtrijen zo kort mogelijk te houden. Dat is soms een best lastige opgave, maar we doen ons best! Als het echt nodig is maken we een terugbelafspraak en helpen we je telefonisch.  Elke dag is er iemand bij de klantenservice die dit oppakt.

Technische kennis is voor de werkzaamheden bij de klantenservice van Yourhosting geen overbodige luxe. Er komen bijvoorbeeld vragen over het instellen van de e-mail en websites die uit de lucht zijn. Daarnaast willen we natuurlijk dat de klant de juiste producten bij ons afneemt, dus goede adviesvaardigheden komen zeker van pas bij de klantenservice.  

Lijkt het je leuk om bij onze klantenservice aan de slag te gaan? Stuur je cv en motivatie naar: sollicitatie@yourhosting.nl.

Onze groene collega: Yar

Eh, wie? Yar is onze chatbot. Hij beantwoordt zoveel mogelijk vragen van klanten om de medewerkers van de klantenservice een handje te helpen. Als de klant er niet helemaal uitkomt met Yar of wanneer ze toch liever een echt persoon spreken, dan verschijnt er in het scherm van de klantenservicemedewerker een nieuwe chat. Deze chat bevat het hele gesprek met Yar, dan hoeft de klant niet twee keer zijn verhaal te doen. 

Mocht je het gesprek aangaan met Yar, dan raden we aan om hem hetzelfde te behandelen als je zoekmachine; gebruik korte en bondige zinnen. Wees niet bang om veel vragen aan Yar te stellen, daar leert hij van.

(Yar wordt steeds slimmer, vraag hem maar eens wat hij zoal kan. Je raakt niet teleurgesteld 😉)

Time to relax

Op de klantenservice wordt hard gewerkt om jou te helpen met al je vragen. Of dit nu over e-mail, SSL of hosting gaat. Maar er is ook tijd om tot rust te komen voor de klantenservicemedewerkers. Even een luchtje scheppen op het dakterras onder het genot van zo’n lekker bakje koffie of een rondje lopen met wat collega’s, heerlijk. Sommige collega’s blijven liever binnen en spelen een potje FIFA; ook dat is geen probleem. Elke vrijdagmiddag is er een borrel met hapjes en drankjes.

De personeelsvereniging van Yourhosting zet zich in om zoveel mogelijk leuke dingen te doen met de collega’s. Denk aan sushi eten, een pubquiz, escaperooms en barbecues. Er is altijd wel iets om naar uit te kijken!

Sfeerimpressie

Bij Yourhosting hangt een informele sfeer. Aan dresscodes doen we niet. Of iemand nou het liefst in een bandshirt met spijkerbroek of driedelig pak loopt; ons maakt het niet uit. Zolang je maar kleren aanhebt, zijn wij tevreden. We zitten grotendeels met zijn allen op één afdeling; wat goed past bij de bedrijfscultuur. Een manager wordt net zo makkelijk aangesproken als elke andere collega. Er is altijd ruimte voor ideeën en niemand wordt als een nummertje gezien.

Van hard werken zijn onze klantenservicemedewerkers niet vies. Het zijn echte duizendpoten die soms veel ballen in de lucht moeten houden. Probeer je maar eens voor te stellen dat je met 4 of 5 verschillende klanten tegelijk een gesprek voert over allemaal verschillende onderwerpen. Dan moet je snel kunnen schakelen. Als het druk is, is het dan soms ook doodstil bij de klantenservice. Op het tikken van de toetsenborden na natuurlijk.

De collega’s onderling hebben het vaak gezellig, behalve als iemand ingemaakt wordt met FIFA. Dan komt er nog wel eens een kreet uit de gameroom (iets met: “Hij liep vast!”). Via de interne chat worden de meest uiteenlopende onderwerpen besproken en gifjes gedeeld.

Denk je nu: wow, hier wil ik echt werken! Solliciteer dan op onze vacature voor de klantenservice en wie weet proosten we binnenkort op jouw nieuwe baan bij Yourhosting.

Samenvatting
Naam artikel
Een dag op de klantenservice van Yourhosting
Beschrijving
Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging of ben je nieuwsgierig naar hoe het erop onze klantenservice aan toegaat? In ons blog lees je alles over de Yourhosting klantenservice; van de werkzaamheden tot de sfeer die er hangt.
Auteur
Naam organisatie
Yourhosting
Logo organisatie

Dit artikel delen op social media

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reageer op deze post

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *