Martijn - 23 maart 2012

Nederland ondernemersland

Op 7 maart startte onze Win je eigen website-wedstrijd. In ons vorige artikel ‘Ware helden’ vertelden we al over het grote aantal belangeloze inschrijvingen voor anderen en goede doelen. In dit artikel gaan we in op de groep deelnemers die aantoont hoe ondernemend wij Nederlanders zijn!

Internet = kansen

Volgens het CBS gingen 12,2 miljoen Nederlanders het afgelopen jaar online. 80% (!) van al die Nederlanders kocht in 2011 iets online, en dat percentage stijgt nog steeds. En bijna al die aankopen vinden plaats bij Nederlandse bedrijven of personen.

Dit betekent dat bijna 10 miljoen Nederlanders online aankopen doen. En dus liggen daar veel kansen. En ondernemend als we zijn, maken wij Nederlanders graag gebruik van die kansen.

Geen wonder dus dat een groot deel van de deelnemers een idee heeft voor een eigen webwinkel of zijn of haar diensten online wil etaleren. Zo is er Getty, die al een eigen brasserie heeft, en daarbij graag een webwinkel wil om online keukengerei, cupcakes, etagères en wijnen te verkopen.

Of wat te denken van Judith? Zelf is ze al online met haar bedrijf Weblaan, maar ze wil ook graag een Flash-website voor haar kip Bep, die overigens al een eigen Twitter-account heeft. Je als freelancer onderscheiden is een uitdaging, en Judith doet dit met hulp van Bep op een zeer creatieve en ludieke manier.

Ook je eigen webwinkel?

Wil jij ook een eigen webwinkel? Je kunt je idee voor een webwinkel aanmelden via www.eigenwebsitewinnen.nl. Wees er snel bij, want je maakt nog één week (tot vrijdag 30 maart) kans op een gratis webwinkel!

Dit artikel delen op social media

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reageer op deze post

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *