Dat hangt af van het protocol dat de server gebruikt.
Bekijk welke e-mailprogramma’s Easymove ondersteunt.
Voorafgaand aan de verhuizing vul je de servernaam van je mailserver in. Vaak bestaat deze uit een generiek deel met eventueel een nummer (bijvoorbeeld server1.firstfind.nl of smtp.ziggo.nl). Je vindt de servernaam in je contract, in het control panel van je hostingprovider of in de handleiding van de e-mailconfiguratie. Kun je je servernaam niet vinden, neem dan contact op met je hostingprovider.
Vul de IMAP-servernaam in van je hostingprovider (bijvoorbeeld imap.knpmail.nl) die je ook invult bij ‘inkomende mail’ tijdens het instellen van je e-mailprogramma zoals Outlook.
Vul de hostname of servernaam in waarmee je de Outlook Web Acces (OWA) bereikt, bijvoorbeeld https://owa.firstfind.com/owa
Easymove gebruikt Web Service Interfaces voor toegang tot Open-Xchange-mailboxen. Wanneer je een Open-Xchange server instelt, vul je de hostname of het ip-adres in van de server waarmee je toegang tot de Open-Xchange Webmailer krijgt. Bijvoorbeeld https://ox.provider.com/ox6/ox.html
Meestal is de gebruikersnaam gelijk aan je e-mailadres. Bij sommige hostingproviders krijg je een zelf gegenereerde gebruikersnaam. Je vindt deze gebruikersnaam in je contract. Kun je je gebruikersnaam niet terugvinden, neem dan contact op met je hostingprovider.
We gebruiken het notificatiemailadres dat je hebt opgegeven om je voor en na de verhuizing te informeren over de status. Vul een e-mailadres is waar je altijd toegang tot hebt. Dit is dus een ander e-mailadres dan die van de mailbox die je verhuist.
Tijdens de setup selecteert je of je gebruikmaakt van Easymove als particuliere of als zakelijke klant. Ben je een particuliere klant, selecteer dan ‘Privé’. Ben je een zakelijke klant, selecteer dan ‘Zakelijk’.
Wanneer je het POP3-protocol gebruikt, kan Easymove niet alle gegevens verhuizen. De toegang tot een POP3-protocol is over het algemeen zeer beperkt:
De meeste providers bieden ook het IMAP-protocol aan naast POP3, daarom raden wij aan om het IMAP-protocol te gebruiken wanneer je je mailboxen verhuist.
Wanneer je niet kunt inloggen, controleer dan de volgende punten:
Wanneer je problemen tegenkomt, probeer dan altijd eerst op je webmail in te loggen. Lukt dit nog niet neem dan contact op met de provider van de desbetreffende mailbox.
Als je meerdere mailboxen verhuist, kun je via een beveiligde verbinding een tekstbestand met de inloggegevens uploaden. Gebruik hiervoor het template in Easymove. Gebruik je een applicatie om het bestand te bewerken, bijvoorbeeld Excel, dan sla je deze op als een tekst-/CSV-bestand.