Dat hangt af van de grootte van je mailbox(en) en de snelheid van je huidige provider. Easymove maakt van tevoren een tijdsinschatting, zo weet je ongeveer hoelang de verhuizing duurt.
Je verliest tijdens de verhuizing geen e-mail. Easymove zorgt ervoor dat alle e-mail zorgvuldig wordt gemigreerd naar je nieuwe mailbox, ook wanneer de verbinding tijdelijk wordt verbroken. Daarnaast verwijdert Easymove geen e-mail uit je oude mailbox. Alle e-mail blijft dus aanwezig op de oude omgeving.
Als de privé e-mailserver via het internet te bereiken is, kun je met Easymove je e-mail migreren.
Dat is niet mogelijk. Met Easymove verhuis je e-mail die op de server van je e-mailprovider staat. Dit zijn de e-mails die in de webmail van je e-mailprovider staan.
Houd rekening met de volgende zaken tijdens de verhuizing, zodat de migratie vlekkeloos verloopt:
Tijdens de verhuizing kun je wel gewoon e-mails opstellen en ontvangen.
Nadat je de verhuizing hebt gestart, ontvang je een e-mail op het e-mailadres dat je heeft doorgegeven. Deze e-mail bevat een link die je doorverwijst naar de statuspagina van de verhuizing.
Nadat een verhuizing is voltooid, kun je een tweede verhuizing starten door gebruik te maken van de optie ‘Delta migratie’. Hiermee wordt alle e-mail gekopieerd die tijdens de verhuizing is binnengekomen op je oude e-mailomgeving. Voordat je een deltamigratie start, let dan op het volgende:
Nee, filters zijn lokaal op je e-mailprogramma ingesteld en opgeslagen. Daarom kunnen deze filters niet worden meeverhuisd.
Ja, dat kan met Easymove.
Voordat een bestand van je oude e-mailomgeving naar je nieuwe e-mailomgeving wordt gekopieerd, controleert Easymove of dit bestand al bestaat in de nieuwe e-mailomgeving. Zo weet je zeker dat er geen dubbele bestanden in je mailbox staan.
Generieke fouten zijn problemen die niet kunnen worden toegewezen aan een bepaald item of een bepaalde map. Krijg je een generieke foutmelding en wil je hier meer informatie over, neem dan contact met ons op.
Met Easymove kun je je oude mailbox niet verwijderen. Bij sommige e-mailproviders kun je je e-mails via de webmail verwijderen. Je kunt ook je volledige mailbox verwijderen via de beheeromgeving van je e-mailprovider. Controleer, voor je je e-mails verwijdert, eerst of de migratie met Easymove is voltooid. Zo weet je zeker dat je geen e-mails kwijtraakt.
Zodra je de DNS hebt aangepast, komt je e-mail binnen in je nieuwe mailbox. Houd er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren voordat de DNS overal is gewijzigd. Alle e-mail die je in deze periode ontvangt, kan nog binnenkomen op je oude mailbox.
Je kunt daarom een tweede verhuizing starten om deze e-mail naar je nieuwe mailbox over te zetten. Dit doe je via de Delta migratie. Met deze optie verhuis je alleen de e-mail die na de eerste verhuizing is binnengekomen. Zo voorkom je dubbele e-mail in de nieuwe mailbox.