Gebruiker / licentie - OneDrive voor Bedrijven



Hoe maak ik een gebruiker aan?

  • Log in op de beheeromgeving via https://portal.office.com;
  • Klik aan de linkerkant op ‘Gebruikers’;
  • Maak onder ‘Actieve gebruikers’ een nieuwe gebruiker aan.

Tijdens het aanmaken van de nieuwe gebruiker kunt u direct een beschikbare licentie aan de gebruiker koppelen.


Hoe koppel ik bestaande gebruikers aan een nieuwe licentie?

  • Log in op de beheeromgeving via https://portal.office.com;
  • Klik op 'Gebruikers' en vervolgens op 'Actieve gebruikers';
  • Klik op de gebruiker waar u de licentie aan wilt koppelen;
  • Klik rechtsonder bij 'Toegewezen licentie' op 'Bewerken';
  • Kies de gewenste licentie en klik op 'Opslaan'.

Wordt mijn licentie automatisch verlengd?

Uw licentie wordt automatisch verlengd. Heeft u een maandabonnement, dan verlengen we de licentie met een maand. Wilt u uw licentie opzeggen, dan ontvangen wij uw opzegging graag minimaal een week van tevoren via ‘Mijn cloudproducten’ in Mijn Account.