RealHosting is nu Yourhosting - Informatie


 

RealHosting is vanaf 16 maart 2023 Yourhosting! Samen met Yourhosting kunnen we je nog beter helpen om jouw bedrijf of website succesvol te maken! Alle klanten van RealHosting hebben hier eerder een e-mail over ontvangen. Heb je deze e-mail gemist? Hier lees je meer informatie.

Je regelt straks alles via yourhosting.nl in plaats van via realhosting.nl. Als je realhosting.nl probeert te bezoeken word je voortaan doorgestuurd naar yourhosting.nl. Hierdoor veranderen er een aantal zaken. Op deze pagina lees je hier meer informatie over, lees deze pagina daarom goed door.


Wat verandert er voor mij als klant?

Hieronder leggen we uit wat er precies voor jou verandert als voormalig klant van RealHosting. Heb je een vraag over de overgang van RealHosting naar Yourhosting? Dan vind je hieronder het antwoord. 


Inloggen op Realcloud via Yourhosting.nl

Je kan nog steeds gebruikmaken van de vertrouwde Realcloud omgeving (voortaan Mijn Yourhosting) om je diensten en administratie te beheren. Wil je inloggen op het voormalige Realcloud? Dit gaat vanaf 16 maart via Yourhosting.nl.

Klik rechtsboven op ‘Inloggen’ -> ‘Mijn Account’ (zie onderstaande afbeelding) en vul de bij jou bekende inloggegevens in van Realcloud. Je wordt na het invullen van de juiste gegevens doorgestuurd naar Mijn Yourhosting (voorheen Realcloud).

Opgeslagen wachtwoorden en passwordmanagers

Heb je jouw wachtwoord opgeslagen in je browser of een passwordmanager? Dan lukt het mogelijk niet om in te loggen, omdat je browser of passwordmanager het inlogscherm niet herkent. Lees hier hoe je je wachtwoord uit je browser of passwordmanager haalt.

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Deze kun je opvragen door bij het inlogscherm te klikken op wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan een e-mail met een tijdelijk wachtwoord, hiermee kun je vervolgens een nieuw wachtwoord instellen.


Een bestelling plaatsen met je Realcloud account

Wanneer je een bestelling wil plaatsen binnen je huidige account dan is dat nog steeds mogelijk. Dit kun je doen door in te loggen op Mijn Yourhosting (voorheen Realcloud) via Yourhosting.nl (zie hierboven). Na het inloggen kom je in Mijn Yourhosting (voorheen Realcloud) waar je een bestelling kunt plaatsen door in het hoofdmenu op 'Bestellen' te klikken.

Wil je een dienst bestellen die door Yourhosting wordt aangeboden, maar niet beschikbaar is in het oude klantenpaneel, zoals Microsoft 365, ga dan naar Yourhosting.nl en bestel daar je gewenste dienst. Tijdens het bestellen geef je aan dat je een nieuwe klant bent in plaats van een bestaande klant. Je hebt vanaf dat moment twee accounts, maar die kunnen we op een later moment weer samenvoegen zodat je alles onder één account kunt beheren. 


Contact opnemen met de klantenservice

Heb je een vraag voor onze klantenservice? Je kunt vanaf nu je vragen stellen via Yourhosting.nl. We zijn natuurlijk bereikbaar per telefoon en ons contactformulier.

Meer manieren om contact op te nemen

Je kunt natuurlijk telefonisch contact met ons opnemen, maar ook via het contactformulier of social media. Ruime keuze dus, zodat je contact kunt opnemen op de manier die jij het prettigste vindt. Wij zorgen ervoor dat je een medewerker krijgt te spreken die jou het beste kan helpen. Dit betekent dat de kans groot is dat je een vertrouwde medewerker spreekt die je al kent van RealHosting. Zo kunnen we je snel en goed helpen als je een vraag hebt.


Inloggen op webmail

Oude webmail omgeving

Je kunt nog steeds inloggen op de vertrouwde Realhosting webmail omgeving via: webmail.domeinnaam.extensie (je wordt dan doorgestuurd naar webmail.2is.nl).

Nieuwe webmail omgeving

Ook kun je vanaf nu gebruik maken van we webmail via Yourhosting.nl. Je kunt met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je webmail;

  1. Ga naar https://webmail.yourhosting.nl/
  2. Vul je e-mailadres in en klik op 'volgende'
  3. Vul je bestaande wachtwoord in en log in.

Let op: e-mailhandtekeningen en contactpersonen zijn niet beschikbaar via webmail.yourhosting.nl, deze kun je zelf overzetten naar de nieuwe webmail omgeving via deze handleidingen.

Maak je gebruik van externe nameservers? Klik dan hier voor meer informatie over het gebruik van webmail, het instellen van je e-mailhandtekening en het overzetten van contactpersonen.


Veelgestelde vragen kennisbank

De veelgestelde vragen over RealHosting gerelateerde diensten zijn voortaan beschikbaar op de kennisbank van Yourhosting. Hier vind je de antwoorden op veelgestelde vragen die specifiek gerelateerd zijn aan RealHosting. Klik hier om de veelgestelde vragen te bekijken.

Heb je vragen over de overgang van RealHosting naar Yourhosting? Klik dan hier.


Wat verandert er nog meer voor mij?

Communicatie uitingen worden vanaf nu vanuit Yourhosting verzonden. Hierbij kun je denken aan e-mails, facturen etc. Ook noemen we het vertrouwde Realcloud voortaan Mijn Yourhosting.


Het antwoord op mijn vraag staat er niet bij

Heb je een vraag over de overgang van RealHosting naar Yourhosting die hier niet wordt beantwoord? Hier vind je meer veelgestelde vragen over de overgang naar Yourhosting.
Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.