Home Zoeken Domeinnamen en SSL E-mail Hosting & VPS Website Office 365 Cloud & Backup Over ons Support Inloggen

Starthosting is nu Yourhosting

Starthosting is nu Yourhosting! Je Starthosting-account is overgezet naar Yourhosting en vanaf nu ben je klant bij Yourhosting.

Nadat je account is overgezet zijn er een aantal dingen anders. We kunnen ons voorstellen dat je daar vragen over hebt. Op deze pagina vind je alles over de overstap naar Yourhosting, en wat dit voor jou betekent. Kom je er toch niet uit, of staat je vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Algemeen

Waarom is Starthosting gestopt?

Starthosting is een zusterbedrijf van Yourhosting. Zij vallen beide onder hetzelfde moederbedrijf Yourholding. Yourhosting heeft een groter service- en dienstenaanbod dat we continu verbeteren en doorontwikkelen, en uitbreiden met nieuwe producten.

Het is kostbaar en tijdrovend om twee afzonderlijke platformen online en up-to-date te houden. Daarom hebben we besloten om onze focus te leggen op ons meest uitgebreide platform Yourhosting, en alle Starthosting-klanten over te zetten naar Yourhosting. Met die overstap kunnen we de kwaliteit van onze diensten nog beter waarborgen, en je verzekeren van de nieuwste producten en de beste support.

Wat zijn de verschillen in product- en dienstenaanbod tussen Starthosting en Yourhosting?

Er zijn een aantal verschillen in het product- en dienstaanbod tussen Starthosting en Yourhosting. Bij Starthosting kon je terecht voor een domeinnaam, hostingpakket of e-mail. Bij Yourhosting heb je keuze uit een veel uitgebreider portfolio. Zo biedt Yourhosting naast bovenstaande ook:

Wat zijn de verschillen in support tussen Starthosting en Yourhosting?

De support bij Yourhosting is nog uitgebreider dan je gewend was bij Starthosting. Je kunt ons zeven dagen in de week bereiken via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp. Doordeweeks staan we van 09.00 tot 21.00 uur voor je klaar. Op onze uitgebreide supportpagina vind je antwoorden op de veelgestelde vragen.

Ook kun je gebruikmaken van onze Webmasterservice. Ben je bijvoorbeeld gehackt en weet je niet hoe je dit moet oplossen? Of wil je je website updaten of verhuizen? Onze webmasters helpen je graag.

Daarnaast kun je bij Yourhosting Premium Support afnemen voor een vast bedrag per maand. Hiermee heb je toegang tot exclusieve persoonlijke service via een directe lijn. Een vast team van specialisten staat voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Hoe kan ik zien of ik een Starthosting-pakket heb?

Als je niet meer weet of je Starthosting- of Yourhosting-pakket afneemt, dan kun je dit controleren in Mijn Account. Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik in het menu op 'Mijn producten'. Als je een Starthosting-hosting- of e-mailpakket hebt, dan zie je een paars icoontje voor de naam van je pakket staan. Heb je een Yourhosting-product, dan zie je een donkerblauw icoontje. Daarbij kun je aan de pakketnaam zien of je een Starthosting-product hebt. Heb je een ‘Mijn E-mail’ of ‘Mijn Website-pakket’, dan heb je een Starthosting-pakket.

Wat zijn de specificaties van mijn Starthosting hostingpakket?

Je account is verhuisd naar Yourhosting, maar je maakt nog steeds gebruik van je Starthosting-hostingpakket. De specificaties van jouw pakket verschillen van de specificaties van een Yourhosting-pakket. In deze tabel vind je de specificaties van jouw Starthosting-hostingpakket.

Wat zijn de specificaties van mijn Starthosting e-mailpakket?

Je account is verhuisd naar Yourhosting, maar je maakt nog steeds gebruik van je Starthosting-e-mailpakket. De specificaties van jouw pakket verschillen van de specificaties van een Yourhosting-pakket. In deze tabel vind je de specificaties van jouw Starthosting-e-mailpakket.

Gevolgen overstap Yourhosting

Wat is er gebeurd met mijn Starthosting-producten?

Tijdens het overzetten van je account naar Yourhosting hebben we ervoor gezorgd dat je je domeinnamen, hosting- en e-mailpakketten voortaan beheert via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Je e-mail- en hostingpakketten zijn technisch exact hetzelfde gebleven. Je domeinnamen zijn overgezet naar het account van Yourhosting en je account is toegevoegd aan de Yourhosting-systemen. Zo zorgen we ervoor dat je voortaan facturen en e-mails van Yourhosting ontvangt.

Sinds de overstap ben je klant bij Yourhosting en beheer je je producten voortaan via Mijn Account, de beheeromgeving van Yourhosting. Je kunt via Mijn Account je producten verder beheren via de Hostingmanager. Deze is gelijk aan de Hostingmanager die je van Starthosting kent. Er zijn een aantal dingen veranderd. Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je het wilde verlengen. Als klant bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Voor het doorlinken van je domeinnaam heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Had je bij Starthosting al een doorlink ingesteld, dan is deze service na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. Het doorlinken van een domeinnaam kost € 5,- per jaar (excl. btw). Deze service staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnamen op je factuur. Had je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niks.

De prijs en specificaties van je hosting- en emailpakketten zijn exact hetzelfde gebleven. Je kunt je e-mail- en hostingpakket(ten) alleen niet meer wijzigen. Heb je bijvoorbeeld meer ruimte nodig, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Waarom kan ik mijn Starthosting-pakket na de overstap niet meer wijzigen?

Om de overstap naar Yourhosting zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we ervoor gezorgd dat we je pakket een-op-een overzetten. Dit zorgt ervoor dat je website, e-mail en bijbehorende diensten voor, tijdens en na de overstap gewoon bereikbaar en online zijn.

Omdat we je pakket overzetten naar de Yourhosting-systemen, ‘bevriezen’ we je pakket. Dat betekent dat alles werkt zoals je gewend bent, maar je kunt je pakket niet meer upgraden of downgraden. De pakketten waar je namelijk naar zou kunnen upgraden of downgraden, bestaan feitelijk niet meer. Heb je toch meer hosting- of e-mailruimte nodig, of juist minder, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket. Je leest hier hoe je je Starthosting-pakket omzet naar een Yourhosting-pakket.

Ik wil graag een SSL-certificaat aanvragen

Door de stop van Starthosting is je pakket overgezet naar de systemen van Yourhosting. Alles werkt zoals je gewend bent vanuit Starthosting. Wil je echter ook gebruik maken van de uitgebreide diensten van Yourhosting, zoals een SSL-certificaat, dan is het belangrijk dat je Starthosting-pakket wordt omgezet naar een Yourhosting-pakket. Lees hier hoe je jouw Starthosting-pakket omzet naar een Yourhosting-pakket. Na de overstap kun je deze stappen volgen om een SSL-certificaat aan te vragen voor jouw Yourhosting-pakket.

Ik heb een domeinnaam, wat is er veranderd?

Als je bij Starthosting een domeinnaam afnam, hebben we deze overgezet naar Yourhosting.

Als je voor je domeinnaam geen doorlink had ingesteld, dan is je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Had je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Had je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je domeinnaam voortaan via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

Bij Starthosting moest je ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Als klant van Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam en een e-mailpakket, wat is er veranderd?

Als je bij Starthosting een domeinnaam en een e-mailpakket afnam, hebben we deze overgezet naar Yourhosting.

Had je een losse domeinnaam die niet gekoppeld was aan een pakket? Dan is je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Had je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Had je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten voortaan via de beheeromgeving van Yourhosting, Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je e-mailpakket zijn hetzelfde gebleven. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakket blijft op dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Als klant van Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam en een hostingpakket, wat is er veranderd?

Als je bij Starthosting een domeinnaam en een hostingpakket afnam, hebben we deze overgezet naar Yourhosting.

Had je een losse domeinnaam die niet gekoppeld was aan een pakket? Dan is je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Had je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Had je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten voortaan via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je hostingpakket zijn hetzelfde gebleven. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakket blijft op dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Als klant van Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam, hosting- en e-mailpakket, wat is er veranderd?

Als je bij Starthosting een domeinnaam, e-mail- en een hostingpakket afnam, hebben we deze overgezet naar Yourhosting.

Had je een losse domeinnaam die niet gekoppeld was aan een pakket? Dan is je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Had je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Had je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten voortaan via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je hosting- en e-mailpakket(ten) zijn hetzelfde gebleven. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakketten blijven op dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Als klant van Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik gebruik MijnWebsite, wat is er veranderd?

Als klant van Yourhosting kun je MijnWebsite gewoon blijven gebruiken zoals je altijd deed. Je beheert MijnWebsite alleen op een andere plek dan je gewend was bij Starthosting. Je beheerde je MijnWebsite-website vanuit de Hostingmanager, voortaan beheer je je MijnWebsite-website via de pakketpagina in Mijn Account.

Klik in Mijn Account op ‘Mijn producten’ en daarna op het blauwe pijltje om de pakketpagina van je hostingpakket te openen. Onderaan de pagina vind je je MijnWebsite-website terug.

Wil je liever een hostingpakket afnemen bij Yourhosting, dan kun je je MijnWebsite-website geheel gratis laten overzetten naar je nieuwe Yourhosting-pakket. Bekijk hiervoor de vraag Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Is er iets veranderd aan mijn website?

Tijdens de overstap naar Yourhosting is er niks veranderd aan je website. Al je bestanden zijn onaangetast en staan op dezelfde server. Je hoeft dus niets aan te passen aan je website en je blijft altijd online.

Het is niet meer mogelijk om je bestaande Starthosting pakket uit te breiden of te verkleinen. Heb je minder, of juist meer ruimte nodig, dan zet je het pakket over naar een Yourhosting-pakket.

Wanneer je kiest om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, kunnen we je helpen om al je data naar de nieuwe omgeving over te zetten. Bekijk hiervoor de vraag Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Is er iets veranderd aan mijn e-mail?

Tijdens de overstap naar Yourhosting is er niks veranderd aan je e-mail. Al je bestanden zijn onaangetast en staan op dezelfde server. Je hoeft dus niets aan te passen aan je e-mail en je kunt gewoon je e-mail blijven ontvangen en versturen.

Het is niet meer mogelijk om je bestaande Starthosting pakket uit te breiden, of te verkleinen. Heb je minder, of juist meer ruimte nodig, dan zet je het pakket over naar een Yourhosting-pakket.

Wanneer je kiest om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, kunnen we je helpen om al je data naar de nieuwe omgeving over te zetten. Bekijk hiervoor de vraag Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Facturen en administratie

Ik heb een machtiging afgegeven voor Starthosting, loopt deze door?

De machtiging die je hebt afgegeven bij Starthosting is overgezet naar Yourhosting. Starthosting en Yourhosting vallen onder dezelfde B.V., waardoor wij de machtigingen een-op-een hebben kunnen overnemen. Dit hoef je dus niet opnieuw in te stellen.

Hoe worden mijn producten verlengd?

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Wanneer je de eerstvolgende factuur ontvangt, is afhankelijk van de maand waarin je het product hebt aangevraagd. Je ontvangt de factuur in de maand waarin je het product hebt aangeschaft. Heb je een domeinnaam in februari aangevraagd dan ontvang je de eerstvolgende factuur van die domeinnaam begin februari.

Als ik overstap naar een Yourhosting-pakket worden de kosten van mijn Starthosting-pakket dan verrekend?

Je kunt vlak voor de verlenging van je domeinnaam of hostingpakket overstappen naar een Yourhosting-product zodat je geen dubbele kosten betaalt.

Wil je eerder overstappen dan kan dit natuurlijk ook, maar let er dan wel op dat je geen dubbele kosten betaalt voor je producten. Er volgt verder geen verrekening van de gemaakte kosten voor je huidige Starthosting-producten. Je leest hier hoe je overstapt van een Starthosting-product naar een Yourhosting-product

Waarom betaal ik meer voor mijn domeinnaam bij Yourhosting?

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. We vragen een andere prijs, omdat je van vele extra’s gebruik kunt maken. Zo heb je bij Yourhosting een uitgebreider serviceportaal, en 7 dagen in de week uitgebreide support via verschillende kanalen, zoals telefoon, e-mail en WhatsApp. Daarnaast heeft Yourhosting een uitgebreid product- en dienstenportfolio, en kun je ook voor cloudproducten en Managed IT bij ons terecht.

Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen. Deze prijzen kun je in- of exclusief btw bekijken door de btw-switch bovenaan de pagina aan te passen.

Yourhosting-prijzen
.BE € 12.00
.DE € 12.00
.COM € 14.00
.NET € 16.00
.ORG € 16.00
.INFO € 14.00
.BIZ € 14.00
.EU € 12.00
.NL € 11.00
.MOBI € 20.00
.CC € 14.00
.TV € 30.00
.IN € 24.00
.TW € 30.00
.NAME € 12.00
.ME € 18.00
.ES € 12.00
.DK € 24.00
.AT € 18.00
.CH € 24.00
.CO.UK € 12.00
.ORG.UK € 12.00
.NU € 24.00
.LI € 12.00
.RU € 24.00
.AM € 60.00
.FR € 14.00
.XXX € 100.00

Waarom betaal ik voor het doorverwijzen van mijn domeinnaam bij Yourhosting?

Het registreren van je domeinnaam en het doorlinken ervan, zijn bij Yourhosting twee aparte diensten waaraan kosten zijn verbonden. Bij Starthosting was dit gebundeld in het pakket ‘Mijn Domein’. Had je bij Starthosting geen doorlink ingesteld, dan heb je nu een Alleen registreren-pakket. Had je bij Starthosting naast een domeinnaam ook een doorlink ingesteld, dan is de DNS-/redirectservice na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. Deze service kost per jaar, en brengen we in rekening vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam.

Waarom worden mijn producten automatisch verlengd?

Bij Starthosting moest je ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Als klant van Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden. Deze e-mail ontvang je op het contactmailadres dat bekend is in ons systeem.

Wil je je producten niet verlengen, zeg deze dan voor verlenging op. Alle informatie over hoe je na de overstap je producten opzegt, vind je in onze veelgestelde vragen.

Hoe is de facturatie bij Yourhosting geregeld?

Voortaan ontvang je je facturen van Yourhosting. Je ontvangt een factuur in de maand waarop je product verlengd wordt.

In Mijn Account vind je je facturen terug onder het menu-item ‘Mijn facturen’. Hier kun je ook je Starthosting-facturen inzien. Op deze pagina kun je je factuur direct betalen via iDEAL of creditcard. Je kunt ook kiezen voor overschrijving per bank of automatische incasso instellen.

Als je producten verlengd worden, ontvang je meerdere vooraankondigingen dat je producten binnenkort verlengd worden. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op.

Wanneer je factuur klaarstaat ontvang je een e-mail met daarin de link naar de factuur. Je ontvangt deze e-mail op het contactmailadres dat bekend is in ons systeem. Heb je geen mail ontvangen, check dan of je e-mailadres nog juist is. Log hiervoor in op Mijn Account en pas indien nodig je gegevens aan onder ‘Mijn gegevens’.

Inloggen en beheer

Waar beheer ik voortaan mijn producten?

Voortaan beheer je je producten via ‘Mijn Account’. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. In Mijn Account kun je je producten beheren, je contactgegevens aanpassen en producten bijbestellen.

Waar pas ik voortaan mijn gegevens aan?

Je past je gegevens aan in Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Klik als je ingelogd bent, in het menu op ‘Mijn gegevens’. Hier kun je je contactgegevens zoals je e-mailadres wijzigen, je betaalwijze aanpassen en je technische gegevens inzien.

Hoe log ik voortaan in op webmail?

Webmail Starthosting-pakket

Wil je inloggen op de webmail van een Starthosting-pakket, dan kun je hiervoor het Starthosting-adres blijven gebruiken, namelijk: https://webmail.starthosting.nl/. Hierop log je gewoon in met je e-mailadres en wachtwoord dat je hebt ingesteld. Hulp nodig bij het inloggen op webmail? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Zolang je gebruik maakt van een Starthosting-pakket, log je op bovenstaande manier in op webmail.

Webmail Yourhosting-pakket

Heb je je Starthosting-pakket opgezegd en een Yourhosting-pakket aangevraagd, dan log je voortaan in op webmail van Yourhosting, via https://webmail.yourhosting.nl/. Hulp nodig bij het inloggen op webmail? Bekijk dan onze veelgestelde vragen.

Ik wil mijn producten opzeggen, hoe doe ik dat?

Volg de stappen op deze pagina om je producten of diensten bij Yourhosting op te zeggen.

Overstappen naar Yourhosting-producten

Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Als je je Starthosting-pakket wilt omzetten naar een Yourhosting-pakket, dan kun je dit doen met behoud van je website en e-mail, of zonder behoud van je e-mail en website.

Pakket overzetten met behoud van de website en e-mail

Als je een Yourhosting-pakket aanvraagt, zetten wij geheel gratis al je websites (inclusief MijnWebsite-websites) en e-mailboxen over naar je nieuwe pakket.

Stuur hiervoor een supportformulier toe met daarin de domeinnamen, websites en e-mailboxen die je graag over wilt zetten. Let daarbij wel op dat je inlogt met je inloggegevens voor Mijn Account voordat je het supportformulier toestuurt. Kies bij ‘Onderwerp’ ‘Technisch’ en geef in het formulier aan welk pakket je bij Yourhosting wilt afnemen. Wij maken dan het nieuwe pakket voor je aan en zetten je domeinnamen, websites en e-mail over naar het nieuwe pakket bij Yourhosting. Je ontvangt van ons de gegevens van je nieuwe pakket via e-mail.

Zonder behoud van de website en e-mail

Wil je overstappen zonder behoud van je website en e-mail, bekijk dan de videohandleiding.

Of volg de onderstaande stappen. In deze stappen wordt genoemd dat je het bestaande pakket moet opzeggen. Let bij het opzeggen goed op dat je de domeinnaam zelf niet opzegt.

  1. Log in op Mijn Account via https://www.yourhosting.nl/login/login.html;
  2. Klik op 'Mijn producten' links in het menu;
  3. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt overzetten;
  4. Klik hierna onder 'Beheer je pakket' op de knop 'Opzeggen';
  5. Kies vervolgens de reden voor het opzeggen;
  6. Let goed op dat je de domeinnaam zelf niet opzegt en vervolg het opzeggen.

Heb je bij het opzeggen gekozen voor de optie om de domeinnaam te behouden, dan is deze domeinnaam nu gekoppeld aan een 'Alleen registreren'-pakket. Dit pakket kun je vervolgens wijzigen naar een hostingpakket van Yourhosting. Die doe je op de volgende manier:

  1. Klik in Mijn Account op 'Mijn producten' links in het menu;
  2. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt wijzigen;
  3. Kies vervolgens voor de optie 'Upgraden naar een nieuw pakket', of de optie 'Toevoegen aan een bestaand pakket';
  4. Kies het pakket waarnaar je wilt upgraden en rond het proces af.

Wat zijn de technische verschillen tussen een Starthosting- en een Yourhosting-server?

Er zijn een aantal technische verschillen tussen een Starthosting- en een Yourhosting-server. Ben je van plan om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, dan wordt het nieuwe pakket ook op een Yourhosting-server aangemaakt. Beheer je een eigen website, dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de belangrijkste verschillen tussen een Starthosting- en Yourhosting-server. Neem de volgende lijst goed door:

PHP

Er is een klein verschil in PHP-versies op de servers:

  • Starthosting: PHP 5.5.9
  • Yourhosting: PHP 5.6

Is je website gemaakt met WordPress, Joomla!, of een vergelijkbaar CMS, zorg er dan voor dat je alle updates hebt uitgevoerd. Gebruik je de meest recente versie van het CMS, dan blijft deze na de overstap gewoon werken. Maak je zelf een website met PHP, lees dan eerst de pagina van PHP.net door.

Mapnaam voor de website

De naam van de map waar al je webbestanden in staan (webroot) is op Yourhosting-servers anders dan op Starthosting-servers.

  • Starthosting: www
  • Yourhosting: public_html

De rest van het volledige pad blijft hetzelfde (/home/jouwdomeinnaam.nl/).

Waar moet je op letten?
  • Gebruik je een webbouw- of FTP-programma, controleer dan goed of de naam van de doelmap goed staat ingesteld.
  • Heb je zelf een website gebouwd en staan er absolute paden in je scripts, pas bij het overstappen naar Yourhosting de absolute paden dan aan naar /home/jouwdomeinnaam.nl/public_html.
Webmasterservice

Ben je al overgestapt naar een Yourhosting-server en werkt je website niet meer, dan helpt onze Webmasterservice je graag met het zoeken naar een oorzaak en de oplossing. Stuur de webmasters een supportvraag toe met een zo specifiek mogelijk verzoek. Zij nemen dan contact op om een afspraak in te plannen. Een professionele webmaster gaat daarna voor je aan de slag!

Hoe upgrade of downgrade ik mijn pakket?

Je kunt geen wijzigingen meer doorvoeren op je Starthosting-pakket. We hebben je pakket een-op-een overgezet naar Yourhosting, dit zorgt ervoor dat je website gewoon online blijft en je diensten blijven werken zoals je gewend bent. Heb je meer hostingruimte nodig, of juist minder, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket. Lees hier hoe je je pakket overzet naar een Yourhosting-pakket.

Hoe verhuis ik mijn domeinnamen naar Yourhosting?

Je domeinnamen zijn tijdens de overstap automatisch overgezet naar Yourhosting. Hiervoor hoef je dus niets te doen.

Heb je bij een andere provider nog meer domeinnamen staan en wil je deze naar Yourhosting verhuizen? Lees hier hoe dat werkt.

Ik wil een Yourhosting-product aanvragen, hoe doe ik dit?

Het is nu ook mogelijk om andere Yourhosting-producten te bestellen. Dit kun je doen via de webshop van Yourhosting of vanuit Mijn Account. Via de webshop selecteer je het product en plaats je het in je winkelmandje. Reken de producten af. Na betaling kun je hiermee direct aan de gang. Wil je een nieuw product koppelen aan je domeinnaam, zoals een MijnWebsite-pakket, dan is het makkelijker om je producten via Mijn Account te bestellen. Log hiervoor in op Mijn Account met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Klik onder ‘Mijn producten’ op je huidige pakket en klik daarna op ‘Upgraden’ of ‘Downgraden’. Kies vervolgens in het dropdown-menu welk product je wilt aanvragen en rond het bestelproces af.

Hostingproducten die je bij Yourhosting bestelt kun je niet koppelen aan je Starthosting-producten. Cloudproducten zoals Office 365 kun je wel koppelen aan je domeinnaam. Bekijk onze videohandleiding voor het aanvragen van cloudproducten bij Yourhosting.

Wanneer krijg ik 20% korting in de webshop van Yourhosting?

Om te vieren dat je inmiddels klant bij Yourhosting bent, krijg je 20% korting op je eerste bestelling in de webshop van Yourhosting. Je hoeft hiervoor geen kortingscode in te vullen, ons systeem verwerkt de korting automatisch in je factuur op basis van je klantnummer.

Je kunt zelf bepalen wat je bestelt. Je kunt bijvoorbeeld één domeinnaam registreren, maar ook 10 domeinnamen, een hostingpakket en een Office 365-pakket. De korting is geldig op je volledige eerste bestelling.

Na verlenging van je producten betaal je het reguliere tarief voor je bestelde producten. Je kunt de korting eenmalig gebruiken en geldt alleen voor een nieuwe bestelling, niet voor een factuur voor verlenging van je bestaande producten. Bij je tweede, derde en elke volgende bestelling die je in de webshop van Yourhosting doet, is de korting niet geldig. De korting is daarnaast niet geldig op Managed IT-diensten die op maat ontwikkeld worden.

Kan ik mijn producten overdragen aan een andere klant of nieuwe eigenaar?

Wil je je account met alle producten op naam van iemand anders zetten, dan kan dit via Mijn Account. In het menu van Mijn Account klik je op ‘Mijn gegevens’. Bij ‘Contactgegevens’ klik je achter de eigenaar op ‘Wijzig’. Klik vervolgens op de knop ‘Tenaamstelling wijzigen’ om het account op naam van iemand anders te zetten.

Je ontvangt eerst een overdrachtsformulier per e-mail, die jij en de nieuwe eigenaar moeten tekenen. Het getekende formulier kun je naar ons terugsturen, bij voorkeur per e-mail naar het adres sales@yourhosting.nl. Voor het overdragen rekenen we per domeinnaam.

Het is niet mogelijk je Starthosting-producten te verplaatsen naar een ander klantnummer.

Waar moet ik op letten als mijn data is overgezet naar een Yourhosting-pakket?

Als je je Starthosting-pakket wilt omzetten naar een Yourhosting-pakket, dan doen we dit geheel gratis voor je. Nadat de data is overgezet let dan op de volgende zaken:

E-mail

Maak je gebruik van een e-mailprogramma en werkt deze na het overzetten van de data niet meer, dan is het e-mailaccount waarschijnlijk ingesteld met een serveradres. Dit serveradres is veranderd naar een Yourhosting-serveradres en moet binnen de instellingen aangepast worden. Maak je gebruik van een recente versie van Outlook, volg dan de volgende stappen:

  • - Open Outlook;
  • - Klik links bovenin op 'Bestand';
  • - Klik op 'Accountinstellingen' en dan op 'Accountinstellingen...';
  • - Selecteer uw e-mailaccount en klik op 'Wijzigen'.

De accountgegevens komen waarschijnlijk grotendeels overeen. Kijk goed naar het adres voor de inkomende e-mail. Staat hier een Starthosting-server ingevuld, pas dit dan aan naar het serveradres dat vermeld staat in de mail die je hebt ontvangen nadat je pakket is omgezet. Werkt je e-mailprogramma na deze wijziging niet, neem dan contact op met onze klantenservice.

FTP

Maak je gebruik van een FTP-programma, controleer dan goed of het FTP-programma de juiste servergegevens gebruikt. Bij de overstap naar het Yourhosting-pakket is het serveradres veranderd. In plaats van het Starthosting-adres kun je gebruikmaken van je eigen domeinnaam, of het nieuwe serveradres bij Yourhosting. Dit serveradres staat in de mail die je hebt ontvangen nadat je pakket is omgezet.

Hoe zet ik mijn domeinnaam (met DNS-/redirectservice) om naar een Yourhosting-pakket?

Had je bij Starthosting alleen een domeinnaam geregistreerd dan wordt je pakket administratief omgezet naar ‘Alleen registreren’ als je geen doorlink hebt ingesteld of naar DNS-/redirectservice als je wel een doorlink hebt ingesteld. De DNS-/redirectservice kost € 5.00 per jaar.

Heb je een DNS-/redirectservice en wil je je domeinnaam omzetten naar een e-mail- of hostingpakket van Yourhosting, dan zet je de domeinnaam eerst om naar ‘Alleen registreren’.

Domeinnaam omzetten naar Alleen registreren

Volg de onderstaande stappen om de DNS-/redirectservice op te zeggen en de domeinnaam op Alleen registreren te zetten. Let op, hiermee vervalt de doorlink die je hebt ingesteld.

  • 1. Log in op Mijn Account;
  • 2. Klik op 'Mijn producten' links in het menu;
  • 3. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt overzetten;
  • 4. Klik hierna onder 'Beheer je pakket' op de knop 'Opzeggen';
  • 5. Kies vervolgens de reden voor het opzeggen;
  • 6. Let goed op dat je de domeinnaam zelf niet opzegt en rond de opzegging van het pakket af.

Heb je bij de opzegging van het pakket ervoor gekozen om de domeinnaam te behouden, dan is deze domeinnaam nu gekoppeld aan een 'Alleen registreren'-pakket.

Van Alleen registreren naar Yourhosting-pakket

Aan de domeinnaam die op Alleen registreren staat kun je vervolgens een Yourhosting-pakket koppelen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  • 1. Klik in Mijn Account links in het menu op 'Mijn producten';
  • 2. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt wijzigen;
  • 3. Kies vervolgens voor de optie 'Upgraden naar een nieuw pakket', of de optie 'Toevoegen aan een bestaand pakket';
  • 4. Kies het gewenste pakket en rond het proces af;

Chat met onze klantenservice

Heb je nog geen antwoorden op je vraag? Start dan een live chat met een van onze medewerkers. Onze deskundige klantenservice staat graag voor je klaar.

Starthosting mannetje

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018