• 15 jaar ervaring
  • Persoonlijke support
  • 160.000 tevreden klanten

Starthosting wordt Yourhosting

Starthosting gaat binnenkort verder als Yourhosting. Hierover hebben we je inmiddels per brief en e-mail geïnformeerd. Je Starthosting-account wordt dan overgezet naar Yourhosting en vanaf dat moment ben je klant bij Yourhosting.

Nadat je account is overgezet verandert er een aantal dingen. We kunnen ons voorstellen dat je daar vragen over hebt. Op deze pagina vind je alles over de overstap naar Yourhosting, en wat dit voor jou betekent. Kom je er toch niet uit, of staat je vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom stopt Starthosting?

Starthosting is een zusterbedrijf van Yourhosting. Zij vallen beide onder hetzelfde moederbedrijf Yourholding. Yourhosting heeft een groter service- en dienstenaanbod dat we continu verbeteren en doorontwikkelen, en uitbreiden met nieuwe producten.

Het is kostbaar en tijdrovend om twee afzonderlijke platformen online en up-to-date te houden. Daarom hebben we besloten om onze focus te leggen op ons meest uitgebreide platform Yourhosting, en alle Starthosting-klanten over te zetten naar Yourhosting. Met die overstap kunnen we de kwaliteit van onze diensten nog beter waarborgen, en je verzekeren van de nieuwste producten en de beste support.

Wat gebeurt er voor, tijdens en na de overstap met mijn Starthosting-producten?

Voor de overstap

Voordat je account wordt overgezet naar Yourhosting, beheer je je producten gewoon zoals je gewend bent via de Hostingmanager van Starthosting. Je kunt hier je website beheren, doorlinks instellen en eventueel extra producten bijbestellen. Een extra product bestellen kan tot 1 oktober 2017. Daarna is het niet meer mogelijk om een extra product aan te schaffen tot het moment dat je account is overgezet naar Yourhosting. Vanaf dat moment is het ook niet meer mogelijk wijzigingen te doen op je hosting- of e-mailpakket, zoals het toevoegen van een domeinnaam aan je pakket of het upgraden van je pakket.

Je ontvangt tijdig een e-mail met de datum waarop jouw account wordt overgezet naar Yourhosting. Het is daarom belangrijk dat je het juiste contactmailadres hebt opgegeven in de Hostingmanager. Je wijzigt je e-mailadres door in te loggen op de Hostingmanager en onder ‘Mijn gegevens’ je contactgegevens bij te werken.

Tijdens de overstap

Als we je account overzetten naar Yourhosting zorgen we ervoor dat je je domeinnamen, hosting- en e-mailpakketten voortaan beheert via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Je e-mail- en hostingpakketten blijven technisch exact hetzelfde. Je domeinnamen worden overgezet naar het account van Yourhosting en je account wordt toegevoegd aan de Yourhosting-systemen. Zo zorgen we ervoor dat je voortaan facturen en e-mails van Yourhosting ontvangt.

Na de overstap

Na de overstap ben je klant bij Yourhosting en beheer je je producten voortaan via Mijn Account, de beheeromgeving van Yourhosting. Je kunt via Mijn Account je producten verder beheren via de Hostingmanager. Deze is gelijk aan de Hostingmanager die je van Starthosting kent. Na de overstap verandert er een aantal dingen. Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je het wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je na de overstap nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Voor het doorlinken van je domeinnaam heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Heb je nu al een doorlink ingesteld, dan is deze service na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. Het doorlinken van een domeinnaam kost € 5,- per jaar (excl. btw). Deze service staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnamen op je factuur. Heb je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niks.

De prijs en specificaties van je hosting- en emailpakketten blijven na de overstap exact hetzelfde. Je kunt je e-mail- en hostingpakket(ten) na de overstap naar Yourhosting alleen niet meer wijzigen. Heb je bijvoorbeeld meer ruimte nodig, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam, wat verandert er na de overstap voor mij?

Als je bij Starthosting een domeinnaam afneemt, zetten we deze bij de overstap over naar Yourhosting.

Als je je voor je domeinnaam geen doorlink hebt ingesteld, dan wordt je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Heb je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Heb je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je na de overstap nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je domeinnaam na de overstap via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam en een e-mailpakket, wat verandert er na de overstap voor mij?

Als je bij Starthosting een domeinnaam en een e-mailpakket afneemt, zetten we deze bij de overstap over naar Yourhosting.

Heb je een losse domeinnaam die niet gekoppeld is aan een pakket? Dan wordt je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Heb je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Heb je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je na de overstap nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten na de overstap via de beheeromgeving van Yourhosting, Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je e-mailpakket blijven hetzelfde. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakket blijft op de dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam en een hostingpakket, wat verandert er na de overstap voor mij?

Als je bij Starthosting een domeinnaam en een hostingpakket afneemt, zetten we deze bij de overstap over naar Yourhosting.

Heb je een losse domeinnaam die niet gekoppeld is aan een pakket? Dan wordt je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Heb je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Heb je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je na de overstap nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten na de overstap via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je hostingpakket blijven hetzelfde. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakket blijft op de dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb een domeinnaam, hosting- en e-mailpakket, wat verandert er na de overstap voor mij?

Als je bij Starthosting een domeinnaam, e-mail- en een hostingpakket afneemt zetten we deze bij de overstap over naar Yourhosting.

Heb je een losse domeinnaam die niet gekoppeld is aan een pakket? Dan wordt je domeinnaam overgezet als een ‘Alleen registreren’-domeinnaam bij Yourhosting. Heb je wel een doorlink ingesteld, dan heb je bij Yourhosting een DNS-/redirectservice nodig. Deze is dan na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. De DNS-/redirectservice kost per jaar en staat vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam op je factuur. Heb je geen doorlink ingesteld, dan betaal je natuurlijk niets.

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je na de overstap nog gewoon het Starthosting-tarief. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen.

Je beheert je producten na de overstap via de beheeromgeving van Yourhosting: Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Als je voor het eerst inlogt op Mijn Account, vragen we je akkoord te geven op de Algemene Voorwaarden van Yourhosting. Daarna kun je verder aan de slag in Mijn Account.

De prijs en specificaties van je hosting- en e-mailpakket(ten) blijven hetzelfde. Je gekoppelde diensten en onderdelen (e-mail, MijnWebsite-websites) blijven actief. Je pakketten blijven op de dezelfde server staan, je hoeft dus niets te veranderen. Je websites en e-mail blijven net zo werken als voor de overstap naar Yourhosting.

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Voortaan ontvang je je mails en facturen van Yourhosting. Daarbij profiteer je ook van het uitgebreide portfolio aan producten en diensten en de beste support van Nederland. Onze klantenservice staat 7 dagen in de week voor je klaar om je vragen te beantwoorden via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp.

Ik heb mijn Starthosting-producten al opgezegd, wat betekent dit voor mij?

Als je je Starthosting-producten hebt opgezegd, kunnen er twee situaties op jou van toepassing zijn:

1. Je hebt je Starthosting-producten per direct opgezegd

Als al je Starthosting-producten per direct hebt opgezegd, dan wordt je account niet overgezet naar Yourhosting. Als je wel een brief en e-mail hebt gekregen over de overstap, dan kan het zijn dat de brief en je opzegging elkaar net gekruist hebben. Als je je producten allemaal hebt opgezegd, heb je hiervan inmiddels ook bevestiging gehad via mail.

2. Je hebt je Starthosting-producten opgezegd per einde contract

Als je je producten per einde contract hebt opgezegd, dan ligt het aan je contractstermijn of je wel of niet wordt overgezet. Loopt je contract voor 16 oktober af, dan word je niet overgezet naar Yourhosting. Staat je opzegging voor later dit jaar of voor volgend jaar gepland, dan wordt je account overgezet naar Yourhosting. Je opzegging nemen we gewoon mee, je producten worden dus gewoon opgezegd aan het eind van je contract. Voor de resterende tijd van je contract beheer je je producten via de beheeromgeving van Yourhosting.

Ik gebruik MijnWebsite, wat verandert er voor mij?

Je kunt na de overstap MijnWebsite gewoon blijven gebruiken zoals je altijd deed. Je beheert MijnWebsite alleen op een andere plek dan je gewend was bij Starthosting. Je beheerde je MijnWebsite-website vanuit de Hostingmanager, na de overstap beheer je je MijnWebsite-website via de pakketpagina in Mijn Account.

Klik na de overstap in Mijn Account op ‘Mijn producten’ en daarna op het blauwe pijltje om de pakketpagina van je hostingpakket te openen. Onderaan de pagina vind je je MijnWebsite-website terug.

Wil je liever een hostingpakket afnemen bij Yourhosting, dan kun je je MijnWebsite-website geheel gratis laten overzetten naar je nieuwe Yourhosting-pakket. Bekijk hiervoor de vraag ‘Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Wat zijn de verschillen in product- en dienstenaanbod tussen Starthosting en Yourhosting?

Er is een aantal verschillen in het product- en dienstaanbod tussen Starthosting en Yourhosting. Bij Starthosting kon je terecht voor een domeinnaam, hostingpakket of e-mail. Bij Yourhosting heb je keuze uit een veel uitgebreider portfolio. Zo biedt Yourhosting naast bovenstaande ook:

Wat zijn de verschillen in support tussen Starthosting en Yourhosting?

De support bij Yourhosting is nog uitgebreider dan je gewend bent bij Starthosting. Je kunt ons zeven dagen in de week bereiken via telefoon, e-mail, chat, Facebook, Twitter en WhatsApp. Doordeweeks staan we van 09.00 tot 21.00 voor je klaar. Op onze uitgebreide supportpagina vind je antwoorden op de veelgestelde vragen.

Ook kun je gebruikmaken van onze Webmasterservice. Ben je bijvoorbeeld gehackt en weet je niet hoe je dit moet oplossen? Of wil je je website updaten of verhuizen? Onze webmasters helpen je graag.

Daarnaast kun je bij Yourhosting Premium Support afnemen voor een vast bedrag per maand. Hiermee heb je toegang tot exclusieve persoonlijke service via een directe lijn. Een vast team van specialisten staat voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Wat zijn de technische verschillen tussen een Starthosting- en een Yourhosting-server?

Er is een aantal technische verschillen tussen een Starthosting- en een Yourhosting-server. Ben je van plan om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, dan wordt het nieuwe pakket ook op een Yourhosting-server aangemaakt. Beheer je een eigen website, dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de belangrijkste verschillen tussen een Starthosting- en Yourhosting-server. Neem de volgende lijst goed door:

PHP

Er is een klein verschil in PHP-versies op de servers:

  • Starthosting: PHP 5.5.9
  • Yourhosting: PHP 5.6

Is je website gemaakt met WordPress, Joomla!, of een vergelijkbaar CMS, zorg er dan voor dat je alle updates hebt uitgevoerd. Gebruik je de meest recente versie van het CMS, dan blijft deze na de overstap gewoon werken. Maak je zelf een website met PHP, lees dan eerst de pagina van PHP.net door.

Mapnaam voor de website

De naam van de map waar al je webbestanden in staan (webroot) is op Yourhosting-servers anders dan op Starthosting-servers.

  • Starthosting: www
  • Yourhosting: public_html

De rest van het volledige pad blijft hetzelfde (/home/jouwdomeinnaam.nl/).

Waar moet je op letten?
  • Gebruik je een webbouw- of FTP-programma, controleer dan goed of de naam van de doelmap goed staat ingesteld.
  • Heb je zelf een website gebouwd en staan er absolute paden in je scripts, pas bij het overstappen naar Yourhosting de absolute paden dan aan naar /home/jouwdomeinnaam.nl/public_html.
Webmasterservice

Ben je al overgestapt naar een Yourhosting-server en werkt je website niet meer, dan helpt onze Webmasterservice je graag met het zoeken naar een oorzaak en de oplossing. Stuur de webmasters een supportvraag toe met een zo specifiek mogelijk verzoek. Zij nemen dan contact op om een afspraak in te plannen. Een professionele webmaster gaat daarna voor je aan de slag!

Kan ik voor de overstap nog een product bij Starthosting aanschaffen?

Je kunt tot 1 oktober 2017 extra producten bij Starthosting bestellen en toevoegen aan je account. Op 1 oktober schakelen we de webshop van Starthosting uit. Vanaf 1 oktober kun je ook geen wijzigingen meer aanbrengen op je hosting- of e-mailpakket, zoals het toevoegen van een domeinnaam aan je pakket of het upgraden van je pakket.

Ik heb een machtiging afgegeven voor Starthosting, loopt deze na de overstap door?

De machtiging die je hebt afgegeven bij Starthosting wordt overgezet naar Yourhosting. Starthosting en Yourhosting vallen onder dezelfde B.V., waardoor wij de machtigingen een-op-een kunnen overnemen. Dit hoef je dus niet opnieuw in te stellen.

Wat gebeurt er met mijn website na de overstap naar Yourhosting?

Voor, tijdens en na de overstap naar Yourhosting verandert er niks aan je website. Bij de overstap naar Yourhosting blijven al je bestanden onaangetast en op dezelfde server staan. Je hoeft dus niets aan te passen aan je website en je blijft altijd online.

Na de overstap naar Yourhosting is het niet meer mogelijk om je bestaande pakket uit te breiden of te verkleinen. Heb je minder, of juist meer ruimte nodig, dan zet je het pakket over naar een Yourhosting-pakket.

Wanneer je kiest om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, kunnen we je helpen om al je data naar de nieuwe omgeving over te zetten. Lees hier hoe je je Starthosting-pakket omzet naar een Yourhosting-pakket.

Wat gebeurt er met mijn e-mail na de overstap naar Yourhosting?

Voor en na de overstap naar Yourhosting verandert er niks aan je e-mail. Bij de overstap naar Yourhosting blijven al je bestanden onaangetast en op dezelfde server staan. Je hoeft dus niets aan te passen aan je e-mail en je kunt gewoon je e-mail ontvangen en versturen.

Na de overstap naar Yourhosting is het niet meer mogelijk om je bestaande pakket uit te breiden, of te verkleinen. Heb je minder, of juist meer ruimte nodig, dan zet je het pakket over naar een Yourhosting-pakket.

Wanneer je kiest om je Starthosting-pakket over te zetten naar een Yourhosting-pakket, kunnen we je helpen om al je data naar de nieuwe omgeving over te zetten. Lees hier hoe je je Starthosting-pakket omzet naar een Yourhosting-pakket.

Ik wil niet overstappen naar Yourhosting, wat nu?

We hebben uitgebreide voorbereidingen getroffen om de overstap naar Yourhosting zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Daarbij hoef je voor de overstap zelf niets te doen, wij regelen het voor je. Wil je niet overstappen naar Yourhosting, dan kun je je producten bij Starthosting opzeggen. Dit kan per direct of per einde contract. Besluit je voor of na verhuizing naar Yourhosting dat je wilt opzeggen, volg dan onderstaande stappen om je account op te zeggen:

Twijfel je over de overstap naar Yourhosting, dan is het belangrijk om te weten wat er gebeurt voor, tijdens en na de overstap naar Yourhosting. Bekijk daarvoor de vraag ‘Wat gebeurt er voor, tijdens en na de overstap met mijn Starthosting-producten?’ Daarin lees je precies wat de gevolgen zijn voor jouw producten.

Waar beheer ik na de overstap mijn producten?

Na de overstap beheer je je producten via ‘Mijn Account’, wat je bij Starthosting kent als ‘Hoofdaccount’. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. In Mijn Account kun je je producten beheren, je contactgegevens aanpassen en producten bijbestellen.

Waar pas ik na de overstap mijn gegevens aan?

Je past je gegevens aan in Mijn Account. Hierop log je gewoon in met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Klik als je ingelogd bent, in het menu op ‘Mijn gegevens’. Hier kun je je contactgegevens zoals je e-mailadres wijzigen, je betaalwijze aanpassen en je technische gegevens inzien.

Hoe log ik na de overstap in op webmail?

Webmail Starthosting-pakket

Wil je na de overstap inloggen op de webmail van een Starthosting-pakket, dan blijf je hiervoor het Starthosting-adres gebruiken, namelijk: https://webmail.starthosting.nl/. Hierop log je gewoon in met je e-mailadres en wachtwoord dat je hebt ingesteld. Hulp nodig bij het inloggen op webmail? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Zolang je gebruik maakt van een Starthosting-pakket, log je op bovenstaande manier in op webmail.

Webmail Yourhosting-pakket

Heb je na de overstap je Starthosting-pakket opgezegd en een Yourhosting-pakket aangevraagd, dan log je voortaan in op webmail van Yourhosting, via https://webmail.yourhosting.nl/. Hulp nodig bij het inloggen op webmail? Bekijk dan onze veelgestelde vragen.

Ik wil mijn producten opzeggen, hoe doe ik dat?

Hoe worden mijn producten na de overstap naar Yourhosting verlengd?

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden.

Wanneer je de eerstvolgende factuur ontvangt, is afhankelijk van de maand waarin je het product hebt aangevraagd. Je ontvangt de factuur in de maand waarin je het product hebt aangeschaft. Heb je een domeinnaam in februari aangevraagd dan ontvang je de eerstvolgende factuur van die domeinnaam begin februari.

Hoe kan ik mijn Starthosting-producten omzetten naar Yourhosting-producten?

Als je je Starthosting-pakket wilt omzetten naar een Yourhosting-pakket, dan kun je dit doen met behoud van je website en e-mail, of zonder behoud van je e-mail en website.

Pakket overzetten met behoud van de website en e-mail

Als je een Yourhosting-pakket aanvraagt, zetten wij geheel gratis al je websites (inclusief MijnWebsite-websites) en e-mailboxen over naar je nieuwe pakket

Stuur hiervoor een supportformulier toe met daarin de domeinnamen, websites en e-mailboxen die je graag over wilt zetten. Let daarbij wel op dat je inlogt met je inloggegevens voor Mijn Account voordat je het supportformulier toestuurt. Kies bij ‘Onderwerp’ ‘Technisch’ en geef in het formulier aan welk pakket je bij Yourhosting wilt afnemen. Wij maken dan het nieuwe pakket voor je aan en zetten je domeinnamen, websites en e-mail over naar het nieuwe pakket bij Yourhosting. Je ontvangt van ons de gegevens van je nieuwe pakket via e-mail.

Zonder behoud van de website en e-mail

Wil je overstappen zonder behoud van je website en e-mail, volg dan de onderstaande stappen. In deze stappen wordt genoemd dat je het bestaande pakket moet opzeggen. Let bij het opzeggen goed op dat je de domeinnaam zelf niet opzegt.

  1. Log in op Mijn Account via https://www.yourhosting.nl/login/login.html;
  2. Klik op 'Mijn producten' links in het menu;
  3. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt overzetten;
  4. Klik hierna onder 'Beheer je pakket' op de knop 'Opzeggen';
  5. Kies vervolgens de reden voor het opzeggen;
  6. Let goed op dat je de domeinnaam zelf niet opzegt en vervolg het opzeggen.

Heb je bij het opzeggen gekozen voor de optie om de domeinnaam te behouden, dan is deze domeinnaam nu gekoppeld aan een 'Alleen registreren'-pakket. Dit pakket kun je vervolgens wijzigen naar een hostingpakket van Yourhosting. Die doe je op de volgende manier:

  1. Klik in Mijn Account op 'Mijn producten' links in het menu;
  2. Klik onder 'Mijn pakketten' op het pakket dat je wilt wijzigen;
  3. Kies vervolgens voor de optie 'Upgraden naar een nieuw pakket', of de optie 'Toevoegen aan een bestaand pakket';
  4. Kies het pakket waarnaar je wilt upgraden en rond het proces af.

Als ik overstap naar een Yourhosting-pakket worden de kosten van mijn Starthosting-pakket dan verrekend?

Je kunt vlak voor de verlenging van je domeinnaam of hostingpakket overstappen naar een Yourhosting-product zodat je geen dubbele kosten betaalt.

Wilt je eerder overstappen dan kan dit natuurlijk ook, maar let er dan wel op dat je geen dubbele kosten betaalt voor je producten. Er volgt verder geen verrekening van de gemaakte kosten voor je Starthosting-producten. Je leest hier hoe je overstapt van een Starthosting-product naar een Yourhosting-product

Kan ik na de overstap gebruikmaken van de extra hostingopties zoals Gratis SSL en extra databases?

Na de overstap is het met je Starthostingpakket niet mogelijk om gebruik te maken van de extra hostingopties die Yourhosting biedt, zoals extra schijfruimte, databases of een (gratis) SSL-certificaat. Hiervoor moet je pakket eerst omgezet worden naar een pakket van Yourhosting, je leest hier hoe je dat doet.

Je kunt wel andere producten aanvragen zoals onze clouddiensten Office 365 en Acronis Backup Online.

Cloudproducten bestellen
  1. Log in op Mijn Account via https://www.yourhosting.nl/login/login.html;
  2. Klik op 'Mijn cloudproducten' links in het menu;
  3. Klik onder 'Producten' boven in de menubalk en kies het cloudproduct dat je wilt afnemen;
  4. Rond het bestelproces af.

Bekijk alle cloudproducten op onze website. Deze producten kun je ook via de webshop van Yourhosting toevoegen aan je account. Zorg er wel voor dat je al bent ingelogd op Mijn Account, of dat je tijdens je bestelling doet.

Hoe upgrade of downgrade ik mijn pakket na de overstap naar Yourhosting?

Na de overstap kun je geen wijzigingen meer doorvoeren op je Starthosting-pakket. We zetten je pakket een-op-een over naar Yourhosting, dit zorgt ervoor dat je website tijdens de overstap gewoon online blijft en je diensten blijven werken zoals je gewend bent. Heb je na de overstap meer hostingruimte nodig, of juist minder, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket. Lees hier hoe je je pakket overzet naar een Yourhosting-pakket.

Hoe verhuis ik mijn domeinnamen naar Yourhosting?

Je domeinnamen worden bij de overstap automatisch overgezet naar Yourhosting. Hiervoor hoef je dus niets te doen.

Heb je bij een andere provider nog meer domeinnamen staan en wil je deze naar Yourhosting verhuizen? Lees hier hoe dat werkt.

Hoe is de facturatie bij Yourhosting geregeld?

Nadat je bent overgezet naar Yourhosting, ontvang je je facturen voortaan van Yourhosting. Je ontvangt een factuur in de maand waarop je product verlengd wordt.

In Mijn Account vind je je facturen terug onder het menu-item ‘Mijn facturen’. Hier kun je ook je Starthosting-facturen inzien. Op deze pagina kun je je factuur direct betalen via iDEAL of creditcard. Je kunt ook kiezen voor overschrijving per bank of automatische incasso instellen.

Als je producten verlengd worden, ontvang je meerdere vooraankondigingen dat je producten binnenkort verlengd worden. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op.

Wanneer je factuur klaarstaat ontvang je een e-mail met daarin de link naar de factuur. Je ontvangt deze e-mail op het contactmailadres dat bekend in ons systeem. Heb je geen mail ontvangen, check dan of je e-mailadres nog juist is. Log hiervoor in op Mijn Account en pas indien nodig je gegevens aan onder ‘Mijn gegevens’.

Waarom betaal ik meer voor mijn domeinnaam bij Yourhosting?

Bij Yourhosting gelden voor de meeste domeinnamen andere prijzen. We vragen een andere prijs, omdat je van vele extra’s gebruik kunt maken. Zo heb je bij Yourhosting een uitgebreider serviceportaal, en 7 dagen in de week uitgebreide support via verschillende kanalen, zoals telefoon, e-mail en WhatsApp. Daarnaast heeft Yourhosting een uitgebreid product- en dienstenportfolio, en kun je ook voor cloudproducten en Managed IT bij ons terecht.

Zolang de contractstermijn van je domeinnaam loopt, betaal je nog gewoon het Starthosting-tarief, ook na de overstap. Zodra je domeinnamen na de overstap voor de eerste keer verlengd worden, gelden ook voor jou de Yourhosting-prijzen. In deze tabel vind je een overzicht van de Yourhosting-prijzen. Deze prijzen kun je in- of exclusief btw bekijken door de btw-switch bovenaan de pagina aan te passen. 

Yourhosting-prijzen
.BE € 12.00
.DE € 12.00
.COM € 14.00
.NET € 16.00
.ORG € 16.00
.INFO € 14.00
.BIZ € 14.00
.EU € 12.00
.NL € 11.00
.MOBI € 20.00
.CC € 12.00
.TV € 30.00
.IN € 24.00
.TW € 30.00
.NAME € 12.00
.ME € 18.00
.ES € 12.00
.DK € 24.00
.AT € 18.00
.CH € 24.00
.CO.UK € 12.00
.ORG.UK € 12.00
.NU € 24.00
.LI € 12.00
.RU € 24.00
.AM € 50.00
.FR € 14.00
.XXX € 75.00

Waarom betaal ik voor het doorverwijzen van mijn domeinnaam bij Yourhosting?

Het registreren van je domeinnaam en het doorlinken ervan, zijn bij Yourhosting twee aparte diensten waaraan kosten zijn verbonden. Bij Starthosting was dit gebundeld in het pakket ‘Mijn Domein’. Had je bij Starthosting geen doorlink ingesteld, dan heb je na de overstap naar Yourhosting een Alleen registreren-pakket. Had je bij Starthosting naast een domeinnaam ook een doorlink ingesteld, dan is de DNS-/redirectservice na de overstap automatisch voor je ingeschakeld. Deze service kost € 5.00 per jaar, en brengen in rekening we vanaf de eerstvolgende verlenging van je domeinnaam.

Waarom kan ik mijn Starthosting-pakket na de overstap niet meer wijzigen?

Om de overstap naar Yourhosting zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we ervoor gezorgd dat we je pakket een-op-een overzetten. Dit zorgt ervoor dat je website, e-mail en bijbehorende diensten voor, tijdens en na de overstap gewoon bereikbaar en online zijn.

Omdat we je pakket overzetten naar de Yourhosting-systemen, ‘bevriezen’ we je pakket. Dat betekent dat alles werkt zoals je gewend bent, maar je kunt je pakket niet meer upgraden of downgraden. De pakketten waar je namelijk naar zou kunnen upgraden of downgraden, bestaan feitelijk niet meer. Heb je toch meer hosting- of e-mailruimte nodig, of juist minder, dan stap je over naar een Yourhosting-pakket. Je leest hier hoe je je Starthosting-pakket omzet naar een Yourhosting-pakket.

Waarom worden mijn producten automatisch verlengd?

Bij Starthosting moest je tot nu toe ieder jaar per product op tijd aangeven of je hem wilde verlengen. Vanaf het moment dat je klant bent bij Yourhosting hoeft dat niet meer. Dit doen wij namelijk voor je. Hierdoor loop je geen risico dat je je domeinnaam, hosting- of e-mailpakket onbedoeld verliest. Wil je niet dat we je producten verlengen, dan zeg je deze voor verlenging gewoon op. Je ontvangt van ons tijdig een e-mail als je producten binnenkort verlengd worden. Deze e-mail ontvang je op het contactmailadres dat bekend in ons systeem.

Wil je je producten niet verlengen, zeg deze dan voor verlenging op. Alle informatie over hoe je na de overstap je producten opzegt, vind je in onze veelgestelde vragen.

Ik wil een Yourhosting-product aanvragen, hoe doe ik dit?

Na de overstap kun je ook Yourhosting-producten bestellen. Dit kun je doen via de webshop van Yourhosting of vanuit Mijn Account. Via de webshop selecteer je het product en plaatst het in je winkelmandje. Reken de producten af. Na betaling kun je hiermee direct aan de gang. Wil je een nieuw product koppelen aan je domeinnaam, zoals een MijnWebsite-pakket, dan is het makkelijker om je producten via Mijn Account te bestellen. Log hiervoor in op Mijn Account met je Starthosting-klantnummer en wachtwoord. Klik onder ‘Mijn producten’ op je huidige pakket en klik daarna op ‘Upgraden’ of ‘Downgraden’. Kies vervolgens in het dropdown-menu welk product je wilt aanvragen en rond het bestelproces af.

Hostingproducten die je bij Yourhosting bestelt kun je niet koppelen aan je Starthosting-producten. Cloudproducten zoals Office 365 kun je wel koppelen aan je domeinnaam.

Wanneer krijg ik 20% korting in de webshop van Yourhosting?

Om te vieren dat je na de overstap klant bij Yourhosting bent, krijg je 20% korting op je eerste bestelling in de webshop van Yourhosting. Je hoeft hiervoor geen kortingscode in te vullen, ons systeem verwerkt de korting automatisch in je factuur op basis van je klantnummer.

Je kunt zelf bepalen wat je bestelt. Je kunt bijvoorbeeld één domeinnaam registreren, maar ook 10 domeinnamen, een hostingpakket en een Office 365-pakket. De korting is geldig op je volledige eerste bestelling.

Na verlenging van je producten betaal je het reguliere tarief voor je bestelde producten. Je kunt de korting eenmalig gebruiken en geldt alleen voor een nieuwe bestelling, niet voor een factuur voor verlenging van je bestaande producten. Bij je tweede, derde en elke volgende bestelling die je in de webshop van Yourhosting doet, is de korting niet geldig. De korting is daarnaast niet geldig op Managed IT-diensten die op maat ontwikkeld worden.

Kan ik mijn producten na de overstap overdragen aan een andere klant of nieuwe eigenaar?

Wil je je account met alle producten op naam van iemand anders zetten, dan kan dit via Mijn Account. In het menu van Mijn Account klik je op ‘Mijn gegevens’. Bij ‘Contactgegevens’ klik je achter de eigenaar op ‘Wijzig’. Klik vervolgens op de knop ‘Tenaamstelling wijzigen’ om het account op naam van iemand anders te zetten.

Je ontvangt eerst een overdrachtsformulier per e-mail, die jij en de nieuwe eigenaar moeten tekenen. Het getekende formulier kun je naar ons terugsturen, bij voorkeur per e-mail naar het adres sales@yourhosting.nl. Voor het overdragen rekenen we € 5.00 per domeinnaam.

Het is niet mogelijk je Starthosting-producten te verplaatsen naar een ander klantnummer.

Hoe kan ik zien of ik een Starthosting-pakket heb?

Als je niet meer weet of je Starthosting- of Yourhosting-pakket afneemt, dan kun je dit controleren in Mijn Account. Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik in het menu op 'Mijn producten'. Als je een Starthosting-hosting- of e-mailpakket hebt, dan zie je een paars icoontje voor de naam van je pakket staan. Heb je een Yourhosting-product, dan zie je een donkerblauw icoontje. Daarbij kun je aan de pakketnaam zien of je een Starthosting-product hebt. Heb je een ‘Mijn E-mail’ of ‘Mijn Website-pakket’, dan heb je een Starthosting-pakket.

Ik heb voor mijn Starthosting-product een aanvraag of wijziging gedaan, maar de factuur nog niet betaald. Wat gebeurt er met mijn aanvraag na de overstap naar Yourhosting?

Het kan zijn dat je een wijziging hebt aangevraagd zoals het downgraden van je Starthosting-pakket, het wijzigen van je tenaamstelling of het uit quarantaine halen van een domeinnaam. Het uitvoeren van deze wijzigingen is gekoppeld aan de betaling van de factuur of aan een specifieke datum als je de wijziging per einde contract hebt aangevraagd.

Als de wijziging voordat je overgezet wordt naar Yourhosting nog niet is doorgevoerd omdat je factuur nog niet hebt betaald of omdat de wijziging per einde contract wordt doorgevoerd, dan annuleren we de wijziging op het moment dat we je overzetten naar Yourhosting. De openstaande wijziging wordt dus niet meegenomen naar Yourhosting en op het moment van de overstap geannuleerd. De upgrade, downgrade, het wijzigen van je tenaamstelling of het uit quarantaine halen van een domeinnaam kun je dan na de overstap opnieuw aanvragen. Hiervoor kun je na de overstap contact opnemen met onze klantenservice.

Verlenging Starthosting-producten

Heb je een verlenging aangevraagd van je Starthosting-product maar heb je deze nog niet betaald voordat je wordt overgezet naar Yourhosting? Dan wordt je factuur op het moment van de overstap geannuleerd en gecrediteerd.

Omdat je wel een verlenging hebt aangevraagd, voeren we de verlenging door zodra je bent overgestapt en ontvang je je factuur van Yourhosting. Omdat je verlenging dan wordt doorgevoerd bij Yourhosting, betaal je voor je domeinnaam ook de Yourhosting-prijs, de prijs van je hosting- en e-mailpakketten blijven hetzelfde.

Chat Offline

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017