Klantenservice


Hulp nodig of heb je vragen? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen. Kom je er niet uit? Dan helpen wij je uiteraard graag.

 

Actuele veelgestelde vragen

E-mailaccount instellingen

Voor het instellen van je e-mailadres in je mailprogramma heb je natuurlijk een e-mailadres nodig. In de Hostingmanager vind je op de pagina 'Mail' een overzicht van de e-mailadressen die je hebt aangemaakt. De benodigde gegevens vind je hier terug. In sommige e-mailprogramma's staat er bij 'geavanceerd' of 'meer instellingen' ook nog het volgende:
  • Pad van de hoofdmap /
  • Prefix IMAP-pad /
  • Voorvoegsel IMAP-pad /
  • Hoofdmap
Vul hier niks in, dit veld moet leeg zijn. Staat er nu 'INBOX', haal dan de tekst weg zodat het veld weer leeg is. Sla de wijziging op.
Volg onderstaande stappen om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen:
  • Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord;
  • Klik in het menu op Hostingmanager;
  • Klik door naar de Hostingmanager;
  • Ga naar 'Mail';
  • Klik op de mailbox waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen;
  • Stel een nieuw wachtwoord in en klik op 'Ok' of 'Toepassen'.

Inloggen webmail of e-mail

Log in op je webmail via https://webmail.plesk.yourhosting.nl/ met de volgende gegevens:
  • E-mailadres
  • E-mailwachtwoord
Vanuit Plesk kun je ook inloggen op de webmail:
  • Log in op je klantomgeving bij Yourhosting en klik door naar de Plesk-Hostingmanager;
  • Ga in Plesk via het linkermenu naar de pagina 'Mail';
  • Je ziet hier een overzicht van alle e-mailadressen die je in dit pakket hebt aangemaakt;
  • Klik achter het gewenste e-mailadres op het enveloppe-icoontje aan de rechterkant;
  • De webmail wordt geopend. Vul de juiste e-mailgegevens in om in te loggen op de webmail.
Meer informatie nodig? Lees dan ons uitgebreide artikel.
Volg onderstaande stappen om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen:
  • Log in op je klantomgeving bij Yourhosting;
  • Klik door naar de Plesk 'Hostingmanager';
  • Ga in Plesk naar 'Mail';
  • Klik op de mailbox waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen;
  • Stel een nieuw wachtwoord in en klik op 'Ok' of 'Toepassen'. Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord.
  • Lukt het niet om in te loggen met je nieuwe wachtwoord? Waarschijnlijk blijft het oude wachtwoord hangen in je browser (ofwel: programma waarmee je websites bekijkt). Wis dan het geheugen van je internetbrowser /cachegeheugen.
  • Zet je virusscanner, firewall of internet security helemaal uit. Bepaalde internet security tools in veel virusscanners laten geen cookies toe;
  • Controleer je Internet Explorer-instellingen. Zet 'Privacy' op "normaal niveau" en 'Beveiliging' op "standaard niveau";

Jouw facturen in Payt

Payt is het grootste debiteurenbeheer platform van de Benelux die zich snel uitbreidt in Europa. Je kent Payt misschien wel als shirtsponsor van FC Groningen. Yourhosting werkt samen met Payt voor de optimale afhandeling van jouw facturen. Wij maken gebruik van de techniek van Payt; het beheer wordt geheel door ons verzorgd en je kunt met al je vragen en verzoeken bij ons terecht.
Om je facturen in te zien log je in op Mijn Yourhosting en ga je vervolgens in het menu links naar de optie Facturen onder het kopje Financiën. Zodra je hier op klikt kom je in een nieuwe omgeving waar je jouw facturen kunt inzien. Je ziet hier het totaalbedrag van alle openstaande facturen en als alle facturen netjes zijn voldaan zie je dit ook direct.
Als je een openstaande factuur hebt, zie je dit uiteraard ook direct in de Payt omgeving. Je kunt hier direct alle openstaande facturen in één keer betalen (1) of de huidige factuur inzien (2). Wil je alleen deze factuur voldoen klik dan op de button Pay (3) achter de factuurregel.
Op dit moment is het nog niet mogelijk om een je betaalgegevens zelf aan te passen.

Nafacturatie Microsoft

Door een fout in ons systeem zijn sommige Microsoft-licenties voor een aantal maanden niet gefactureerd. Klanten hebben daardoor geen factuur ontvangen voor actieve Microsoft-producten. Deze fout is inmiddels opgelost. Heb je een correctiefactuur ontvangen, dan vind je op deze factuur de missende factuurmaanden die we nu in rekening brengen.
Op de factuur zie je bij de specificatie staan waarvoor deze is. Op de correctiefactuur zie je een extra regel staan waarin we uitleggen dat het een nafacturatie betreft en over welke maanden het gaat.
De nafacturatie is alleen voor de maanden die niet eerder gefactureerd zijn. Je betaalt dus niet dubbel. Je kunt dit ook zien door in je factuuroverzicht de voorgaande facturen te bekijken. Hierop zie je om welke periode, en welke licentie het gaat.
Vanuit je online klantomgeving Mijn Yourhosting, kun je doorklikken naar je factuuroverzicht. Hier vind je ook alle facturen voor de Microsoft-producten die je bij ons afneemt, en de nafacturatie:
  • Ga naar Mijn Yourhosting en log in;
  • Klik aan de linkerkant op 'Facturen';
  • Je komt nu in de factuuromgeving. Hier zie je je openstaande bedrag, de openstaande facturen en alle betaalde facturen.
Meer informatie over je factuuromgeving en betalingen vind je op onze Payt-supportpagina.
In Mijn Yourhosting, je persoonlijke online klantomgeving, vind je een overzicht van alle Microsoft-producten die je bij ons afneemt:
  • Ga naar Mijn Yourhosting en log in;
  • Klik aan de linkerkant op 'Microsoft 365';
  • Je ziet nu een overzicht met de verschillende licenties en het aantal per licentie.

Phishing

Phishing is een vorm van cybercriminaliteit waarbij een aanvaller zich voordoet als een betrouwbare partij, zoals een bank, een online retailer of een hostingprovider. Dit doen zij door middel van valse e-mails, berichten of zelfs websites. Het doel is gevoelige of persoonlijke informatie van de ontvanger te bemachtigen, zoals wachtwoorden, creditcardgegevens, of andere vertrouwelijke informatie.
Open deze e-mail niet en klik zeker niet op links. Controleer altijd het afzendadres voordat je ergens op klikt. Wij zullen nooit per e-mail vragen om persoonlijke gegevens en wachtwoorden. Vertrouw je de afzender niet? Blokkeer dan dit e-mailadres.
De rondgaande phishing e-mail is voorzien van ons bedrijfslogo en heeft relevante informatie die leiden tot onze website. Deze e-mail wordt verstuurd vanuit diverse e-mailadressen, waaronder support@yourhosting.technology. Onze e-mailadressen eindigen altijd op yourhosting.nl. Wij gebruiken dus altijd en alleen de .nl-extensie. De mail als voorbeeld vind je in onze blog
We raden je aan om zo snel mogelijk het wachtwoord in je klantenportaal aan te passen en/of te resetten. Lees hiervoor de handleiding op onze veelgestelde vragen pagina. We helpen je graag verder als je er niet uit komt. Neem dan contact met ons op.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op.

Vermeld altijd je klantnummer, domeinnaam of e-mailadres waar je contact over opneemt.

Contact opnemen
 
Openingstijden:

Ma - Vr 09.00 - 17.00 uur