Verkozen tot de snelste webhoster
Deskundige support
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Gratis website bij je domeinnaam
Verkozen tot de snelste webhoster

Looptijd producten Yourhosting



Looptijd per product

Hieronder vind je van een aantal van onze producten de looptijd:

Zoals je ziet heb je bij sommige producten een keuze in de looptijd. Je maakt de keuze tijdens het bestelproces in de shop.
ProductnaamLooptijd
Domeinnamenper jaar
SSL-certificatenper jaar
Shared hostingpakkettenper maand of per jaar
MijnWebsite-pakkettenper jaar
MijnWebsite Winkel-pakkettenper kwartaal of per jaar
Managed VPS-pakkettenper kwartaal
Unmanaged VPS-pakkettenper maand
DNS-/redirectserviceper jaar
E-mailpakkettenper jaar
Office 365-licenties per maand of per jaar

Voor welke producten heb ik een keuze in de looptijd?

Voor onze Shared hostingpakketten en de Microsoft-licenties bieden we een maand- en jaarabonnement. Bij de MijnWebsite Winkel-pakketten heb je een keuze in een afname per kwartaal of per jaar.


Wat zijn de verschillen tussen de maand-/kwartaal- en jaarpakketten?

  • de looptijd: je kiest tussen een afname per jaar of maand (jaar of kwartaal bij MijnWebsite Winkel)
  • facturatie: we factureren volgens de looptijd. Bij een maandproduct dus elke maand, bij een jaarproduct één keer per jaar en bij een kwartaalproduct elke drie maanden.
  • prijs: de jaarproducten zijn in verhouding voordeliger dan de maand- en kwartaalproducten. 

Verder is alles gelijk, ook de specificaties zijn gelijk.


Wat zijn de voordelen van de maand- en jaartarieven?

Voordelen maandtarieven:

  • Een maandpakket geeft flexibiliteit. Heb je het product maar voor een maand of een paar maanden nodig? Dat kan!
  • Bij een maandpakket heb je een kleine uitgave per maand. Je kosten zijn dus verspreid over maanden.

Voordelen jaartarieven:

  • Een jaarabonnement is goedkoper dan een maandpakket, als je het omrekent.
  • Je krijgt maar één keer per jaar een factuur voor dit product. Dus niet elke maand een factuur in je mailbox die je nog moet betalen.

Is er een verschil in opzegtermijn tussen een maand- of jaarpakket bij shared hosting?

Er is geen verschil in de opzegtermijn. We hanteren dezelfde opzegtermijn voor de shared hostingpakker per maand als bij de jaarafname; dus een maand opzegtermijn. 


Hoe verloopt de facturatie?

We factureren gewoon volgens looptijd. Kies je voor een maandpakket of -licentie, dan krijg je dus elke maand een factuur. Bij een jaarpakket of -licentie krijg je eens per jaar de factuur voor het product. Kies je bij MijnWebsite Winkel voor een afname per kwartaal, dan krijg je elke drie maanden een factuur voor je shoppakket.


Per wanneer kan ik upgraden van een maandabonnement naar een jaarabonnement?

Upgraden kan altijd per direct. Wel zo handig, kun je gelijk verder! Je vraagt de upgrade aan via Mijn Account.


Per wanneer kan ik downgraden van een jaarabonnement naar een maandabonnement?

Een downgrade kun je elk moment aanvragen, maar voeren we uit per einde van de huidige looptijd (dus als het jaar om is). Je kunt gebruik blijven maken van de huidige pakketspecificaties tot de downgrade is uitgevoerd. Een downgrade vraag je aan via Mijn Account. 


Hoe zet ik mijn maandpakket om in een jaarpakket?

In Mijn Account wijzig je eenvoudig je producten. Wil je je shared hosting maandpakket omzetten in een jaarpakket, volg dan deze stappen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar de pagina 'Mijn producten'.
  2. Klik op het blauwe pakketnummer van het pakket dat je wilt upgraden naar een jaar;
  3. Klik vervolgens aan de rechterkant op de knop 'Upgraden'';
  4. Kies voor het gewenste jaarpakket en volg de stappen op je scherm om de upgrade af te ronden.