Verkozen tot de snelste webhoster
Deskundige support
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Gratis website bij je domeinnaam
Verkozen tot de snelste webhoster

Nieuw e-mailwachtwoord instellen: Hostingmanager


 


1. Maak een nieuw wachtwoord voor je e-mailadres

Volg de onderstaande stappen om een nieuw wachtwoord in te stellen voor je bestaande e-mailadres:

  1. Log in op Mijn Account en klik door naar de Hostingmanager. (Kun je niet inloggen op Mijn Account? bekijk dan ons stappenplan om het wachtwoord voor Mijn Account te resetten);
  2. Selecteer links bovenin de Hostingmanager de domeinnaam waarvan je het e-mailwachtwoord gaat wijzigen;
  3. Ga in het linkermenu naar 'E-mailwachtwoorden';
  4. Selecteer de e-mailbox die bij je e-mailadres hoort (je kunt dit zien op de pagina 'E-mailconfiguratie');
  5. Vul het nieuwe wachtwoord twee keer in;
  6. Klik op 'Verstuur' om de wijziging op te slaan. Je ziet kort een groen vinkje boven de mailbox verschijnen als het goed is gegaan.

Wijzig je e-mailwachtwoord in de Hostingmanager


2. Stel je nieuwe wachtwoord in je mailprogramma in

Nu je een nieuw e-mailwachtwoord hebt aangemaakt, moet je dit wachtwoord ook in je mailprogramma invoeren. Gebruik je de webmail, dan hoef je niks in te stellen. Je logt dan gewoon in zoals je altijd deed, maar met je nieuwe e-mailwachtwoord. Hoe je voor de overige e-mailproramma's je e-mail instelt, leggen we hieronder per e-mailprogramma uit:



Wachtwoord in Apple Mail

Let op, deze handleiding geldt vanaf macOS Sierra. Oudere versies (bijvoorbeeld OS X Mavericks, OS X Yosemite, OS X El Capitan) zijn niet meer veilig en worden daarom niet meer ondersteund! Voor deze versies raden we aan je besturingssysteem te updaten. Hier lees je de informatie van Apple zelf, waar je vindt welke versie je hebt en hoe je updatet. Lukt dit niet, dan raden we je aan de webmail te gebruiken of een ander e-mailprogramma, zoals Thunderbird.

  1. Open Apple Mail;
  2. Klik bovenaan op 'Mail' en ga naar 'Voorkeuren';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Serverinstellingen';
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Zorg dat bij de uitgaande e-mailserver de volgende gegevens goed staan:
    a)  gebruikersnaam: hetzelfde als bij inkomend 
    b)  wachtwoord: hetzelfde als bij inkomend
    c)  hostnaam/server: hetzelfde als bij hostnaam/server inkomende mail. Dit is serverX.firstfind.nl (serverX.starthosting.nl voor Starthosting-klanten), vervang X voor je servernummer. Dit staat in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
    d)  poort: 587 met 'Gebruik TLS/SS' aangevinkt
  6. Zorg dat 'Identiteitscontrole' op 'wachtwoord' staat;
  7. Sluit het venster af door linksboven op de rode knop te klikken. Apple Mail vraagt je nu ‘Wilt u de wijzigingen in de IMAP-account bewaren?’. Klik op ‘Bewaar’.

Vul bij de geavanceerde instellingen de poortnummers in

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Apple Mail.


Wachtwoord in Outlook 2016 en 2019

  1. Open Outlook 2016/2019;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Ga naar 'Profielen beheren'. Krijg je vervolgens een pop-upscherm, klik dan op 'ja';
  4. Klik vervolgens op 'E-mailaccounts en klik op het e-mailadres waar het om gaat;
  5. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  6. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  7. Zorg dat bij ''Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en 'Server voor inkomende e-mail'  hetzelfde serveradres staat. Dit is serverX.firstfind.nl (serverX.starthosting.nl voor Starthosting-klanten), vervang X voor je servernummer. Dit staat in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
  8. Klik op 'Meer instellingen' en ga naar het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'. Zorg dat bij de uitgaande e-mailserver de volgende gegevens goed staan:
    -  Voor de server van mijn uitgaande e-mail is verificatie vereist = aangevinkt
    -  Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail = aangevinkt
  9. Ga naar het tabblad 'Geavanceerd'. Zorg dat hier bij de uitgaande poort: 587 staat met 'Gebruik TLS/SS' aangevinkt
  10. Sla de instellingen op.

Instellingen Outlook 2016 Plesk inkomende server

Stappen Outlook 2016 smtp

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Outlook 2016 en 2019.


Wachtwoord in Outlook 2013

  1. Open Outlook 2013;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Zorg dat bij ''Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en 'Server voor inkomende e-mail'  hetzelfde serveradres staat. Dit is serverX.firstfind.nl (serverX.starthosting.nl voor Starthosting-klanten), vervang X voor je servernummer. Dit staat in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
  6. Klik op 'Meer instellingen' en ga naar het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'. Zorg dat bij de uitgaande e-mailserver de volgende gegevens goed staan:
    -  Voor de server van mijn uitgaande e-mail is verificatie vereist = aangevinkt
    -  Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail = aangevinkt
  7. Ga naar het tabblad 'Geavanceerd'. Zorg dat hier bij de uitgaande poort: 587 staat met 'Gebruik TLS/SS' aangevinkt
  8. Sla de instellingen op.

Instellingen Outlook 2016 Plesk inkomende server

Stappen Outlook 2016 smtp

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Outlook 2013.

 


Wachtwoord in Outlook voor Mac

  1. Open Outlook voor Mac;
  2. Klik bovenaan op 'Hulpmiddelen' en ga naar 'Accounts';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat;
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Zorg dat bij ''Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' hetzelfde serveradres staat als bij 'inkomende e-mail'. Dit is serverX.firstfind.nl (serverX.starthosting.nl voor Starthosting-klanten), vervang X voor je servernummer. Dit staat in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
  6. Zorg dat de uitgaande poort op 587 staat met 'Gebruik TLS/SS' aangevinkt
  7. Sla de instellingen op.

Wachtwoord Outlook voor Mac stappen

 Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Outlook voor Mac.


Wachtwoord in Gmail

  1. Open Gmail;
  2. Klik rechtsboven op het tandwiel en vervolgens op 'instellingen';
  3. Open het tabblad 'Account en import' en ga naar 'E-mail bekijken uit andere accounts';
  4. Klik vervolgens 'gegevens bewerken';
  5. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  6. Sla de instellingen op.

Wachtwoord Gmail stappen

 Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Gmail.


Wachtwoord in Thunderbird

  1. Open Thunderbird;
  2. Klik bovenaan op 'Extra' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Ga naar de instellingen van het e-mailaccount waar het om gaat';
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Zorg dat bij ''Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en 'Server voor inkomende e-mail'  hetzelfde serveradres staat. Dit is serverX.firstfind.nl (serverX.starthosting.nl voor Starthosting-klanten), vervang X voor je servernummer. Dit staat in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
  6. Zorg dat de inkomende poort staat op 993 (bij IMAP) en de uitgaande poort op 587;
  7. Zorg dat de Athenticatie en SSL staan op 'Autodetective';
  8. Sla de instellingen op.

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Thunderbird.


Wachtwoord in Windows 10 Mail

  1. Open Windows 10 Mail;
  2. Klik linksonderin op het tandwiel en klik op 'Accounts beheren';
  3. Ga naar de instellingen van het e-mailaccount waar het om gaat;
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Sla de instellingen op.

Wachtwoord stappen Windows 10 Mail

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Windows 10 Mail.


Wachtwoord in Windows Live Mail

  1. Open Windows Live Mail;
  2. Klik linksonderin op het tandwiel en klik op 'Accounts beheren';
  3. Ga naar de instellingen van het e-mailaccount waar het om gaat;
  4. Vul bij 'Wachtwoord' je nieuwe e-mailwachtwoord in;
  5. Sla de instellingen op.

E-mailwachtwoord Windows Live Mail HM

Niet gelukt? Bekijk dan hier de volledig handleiding voor het instellen van Windows Live Mail.

Ook handig;

Snel toegang tot je e-mail zonder een e-mailprogramma in te hoeven stellen of wijzigen? Gebruik onze webmail! Meer hierover lees je op onze webmail-supportpagina.