E-mail komt niet in je mailbox aan

Als je mailbox vol is, accepteert deze op een gegeven moment geen e-mail meer. In de Hostingmanager zie je hoeveel MB´s je mailboxen in gebruik hebben. Er is standaard 50 MB ruimte beschikbaar voor data in je mailbox. Hieronder vind je de meest voorkomende oorzaken en oplossingen.

Vergroot je mailbox

Via de Hostingmanager kun je de ruimte van je mailbox vergroten tot maximaal 2 GB. De extra ruimte waarmee je een mailbox vergroot gaat ten koste van de totale ruimte van alle mailboxen die je tot je beschikking hebt.

Bewaar je e-mail niet op de server (voor POP3-gebruikers)

Deze instellingen werken alleen wanneer je gebruikmaakt van POP3. In Outlook of Outlook Express volg je deze stappen:

  • Klik bij de instellingen van je e-mailaccount op ‘Geavanceerd’.
  • Zet de optie ‘Berichten op de server laten staan gedurende ..x.. dagen’ uit.
  • Als je hierna opnieuw je e-mail ophaalt, worden oude berichten van de server verwijderd.

Verwijder berichten

Je kunt e-mails handmatig verwijderen. Gebruik je webmail, let er dan goed op dat de mappen SENT-items, DRAFTS en Verwijderde items niet vol zitten. Je kunt het gebruik van deze mappen eventueel uitzetten via ‘Opties’ > ‘Mapvoorkeuren’.

Er is geen e-mailadres aangemaakt

De verzender stuurt een e-mail naar een e-mailadres dat nog niet is aangemaakt. In de Hostingmanager vind je bij 'E-mailconfiguratie' een lijst met beschikbare e-mailadressen voor de geselecteerde domeinnaam. Staat het e-mailadres niet in de lijst dan kan de server geen e-mails ontvangen voor dit e-mailadres. Om het e-mailadres aan te maken volg je deze handleiding.

Stel een afwezigheidsbericht in

Het kan zijn dat op de mailbox die gekoppeld is aan het betreffende e-mailadres nog een afwezigheidsbericht is ingesteld. Dit kan ertoe leiden dat de e-mail niet aankomt. Controleer of er een afwezigheidsbericht actief is via 'Afwezigheidsberichten' in de Hostingmanager.

Forward

Er is een forward actief op het e-mailadres. Dit betekent dat e-mails verstuurd aan dit e-mailadres doorgestuurd worden naar een ander adres en niet binnenkomen in een mailbox. Je controleert dit via 'E-mailconfiguratie' in de Hostingmanager. Staat er onder 'Bestemming' een e-mailadres dan is er een forward actief en wordt de e-mail doorgestuurd naar dit e-mailadres.

Domeinnaam is nog niet actief

Als je een domeinnaam hebt aangemaakt, is deze vaak niet direct actief. Dit kan een paar uur tot maximaal 24 uur duren. In deze periode kan het e-mailadres nog geen e-mails ontvangen. Het e-mailadres werkt automatisch nadat de domeinnaam actief is. Neem contact met ons op als de e-mail na 24 uur nog niet werkt.

Verkeerde gebruikersnaam

Controleer in het e-mailprogramma altijd of de juiste gebruikersnaam is ingesteld. Aan de hand van de gebruikersnaam weet het e-mailprogramma om welke mailbox het gaat. Gebruik je de verkeerde gebruikersnaam (bijvoorbeeld domeinnaam01 in plaats van domeinnaamnl01) dan lijkt het alsof de e-mail niet aankomt. Gebruik deze handleiding om je gebruikersnaam controleren.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017