Meer dan 15 jaar betrouwbare webhosting
Live support via telefoon en chat
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Live support via telefoon en chat

Als je e-mail niet meer werkt



Externe mailservice


Mijn contactformulier (of mail uit andere mailbox) komt niet aan

komt je contactformulier niet aan? Of krijg je e-mails van andere mailboxen niet binnen? Dit komt vaak voor bij klanten die een externe mailservice gebruiken, zoals bijvoorbeeld Microsoft exchange online of Google Apps. Gebruik je een externe mailservice, dan is het belangrijk dat je de e-mail in onze Plesk-hostingmanager uitschakelt:

Controleren of ik een externe mailserver gebruik

  1. Log in op Mijn Account;
  2. Ga links in het menu naar 'DNS- en redirectbeheer';
  3. Klik achter de betreffende domeinnaam op 'Beheer';
  4. Controleer of in de lijst van DNS-beheer het volgende MX-record als laagste hebt staan: primary.yourfilter.nl
  • Staat dit record er wel als laagste, dan gebruik je onze mailservice. Je e-mail hoort dan gewoon te werken. Ga verder met de stappen in onze e-mail insteltool.
  • Staat 'primary.yourfilter.nl' niet ingesteld als laagste MX-record, dan gebruik je een externe mailservice. Ga verder met de onderstaande stappen.

Mail uitschakelen in de Plesk-hostingmanager (bij externe mailservice)
Als je een externe mailservice gebruikt, is het belangrijk dat je de mailservice van onze Plesk-hostingmanager uitschakelt:

  1. Log in op Mijn Account en klik door naar de Hostingmanager van je pakket;
  2. Ga links in het Plesk-menu naar 'Mail';
  3. Vink het e-mailadres aan waar het om gaat en klik vervolgens op 'Diensten in- of uitschakelen';
  4. Selecteer 'Uitschakelen' en klik op 'OK'.

Gebruik je een externe mailservice, schakel dan in Plesk de mail uit.


Mijn mail werkt ineens niet meer in mijn mailprogramma

Werkt je e-mail ineens niet meer? Vaak komt dit door een versprongen instelling in je e-mailprogramma. Controleer de instellingen en pas aan waar nodig, via de onderstaande stappen:


Apple Mail e-mailproblemen

  1. Open Apple Mail;
  2. Klik bovenaan op 'Mail' en ga naar 'Voorkeuren';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Serverinstellingen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Server inkomende e-mail (IMAP):
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
    - Hostnaam: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort:  993
    - Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
    - Identiteitscontrole:  Wachtwoord

    Server uitgaande e-mail (SMTP):
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox (hetzelfde als bij inkomende e-mail)
    - Hostnaam: je serveradres. Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort:  587
    - Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
    - Identiteitscontrole:  Wachtwoord
     
  5. Ga naar 'Geavanceerd'. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook 2013 e-mailproblemen

  1. Open Outlook 2013;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Servergegevens (type account IMAP):
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'

    Aanmeldgegevens:
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
     
  5. Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:

    Poortnummer van server
    - Inkomende e-mail (IMAP): 993
    - Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
    - Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    - Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS

    - Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
     
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook 2016 / 2019 / Office 365 e-mailproblemen

  1. Open Outlook 2010;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Servergegevens (type account IMAP):
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'

    Aanmeldgegevens:
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
     
  5. Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:

    Poortnummer van server
    - Inkomende e-mail (IMAP): 993
    - Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
    - Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    - Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS

    - Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
     
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook voor Mac e-mailproblemen

  1. Open Outlook voor Mac;
  2. Klik bovenaan op 'Hulpmiddelen' en ga naar 'Accounts';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat;
  4. Controleer de volgende instellingen voor type IMAP:

    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort: 993
    - SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'
    - Poort: 587
    - SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
     
  5. Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.