Gebruik je onze Plesk-hostingmanager en werkt je e-mail ineens niet meer? Vaak komt dit door een versprongen instelling in je e-mailprogramma. Controleer de instellingen en pas aan waar nodig, via de onderstaande stappen:
Apple Mail e-mailproblemen
Open Apple Mail;
Klik bovenaan op 'Mail' en ga naar 'Voorkeuren';
Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Serverinstellingen';
Controleer de volgende instellingen:
Server inkomende e-mail (IMAP):
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox
- Hostnaam: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
- Poort: 993
- Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
- Identiteitscontrole: Wachtwoord
Server uitgaande e-mail (SMTP):
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox (hetzelfde als bij inkomende e-mail)
- Hostnaam: je serveradres. Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
- Poort: 587
- Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
- Identiteitscontrole: Wachtwoord
Ga naar 'Geavanceerd'. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.
Outlook 2013 e-mailproblemen
Open Outlook 2013;
Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
Controleer de volgende instellingen:
Servergegevens (type account IMAP):
- Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
- Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'
Aanmeldgegevens:
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox
Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:
Poortnummer van server
- Inkomende e-mail (IMAP): 993
- Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
- Uitgaande e-mail (SMTP): 587
- Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS
- Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.
Outlook 2016 / 2019 / Office 365 e-mailproblemen
Open Outlook 2010;
Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
Controleer de volgende instellingen:
Servergegevens (type account IMAP):
- Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
- Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'
Aanmeldgegevens:
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox
Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:
Poortnummer van server
- Inkomende e-mail (IMAP): 993
- Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
- Uitgaande e-mail (SMTP): 587
- Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS
- Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.
Outlook voor Mac e-mailproblemen
Open Outlook voor Mac;
Klik bovenaan op 'Hulpmiddelen' en ga naar 'Accounts';
Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat;
Controleer de volgende instellingen voor type IMAP:
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
- Poort: 993
- SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
- Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'
- Poort: 587
- SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.
Yourhosting.nl gebruikt cookies zodat de website goed werkt en om jou als bezoeker de meest relevante informatie te tonen. Druk op OK om hiermee akkoord te gaan of ga naar instellingen om je cookievoorkeuren te wijzigen en voor meer informatie.
OK
Om jouw ervaringen op onze website te verbeteren, maken we gebruik van cookies.
Deze cookies gebruiken we voor analyse, het delen op social media en om jou persoonlijke advertenties te bieden.
Met deze cookies verzamelen we informatie over het gebruik van onze website en het delen van berichten op social media.
Noodzakelijke cookies onthouden jouw websitevoorkeuren en verzamelen anonieme gegevens over het gebruik van de website.