Meer dan 15 jaar betrouwbare webhosting
Live support, altijd bereikbaar
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Verkozen tot de snelste webhoster

Als je e-mail niet meer werkt


Gebruik je onze Plesk-hostingmanager en werkt je e-mail ineens niet meer? Vaak komt dit door een versprongen instelling in je e-mailprogramma. Controleer de instellingen en pas aan waar nodig, via de onderstaande stappen:


Apple Mail e-mailproblemen

  1. Open Apple Mail;
  2. Klik bovenaan op 'Mail' en ga naar 'Voorkeuren';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Serverinstellingen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Server inkomende e-mail (IMAP):
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
    - Hostnaam: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort:  993
    - Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
    - Identiteitscontrole:  Wachtwoord

    Server uitgaande e-mail (SMTP):
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox (hetzelfde als bij inkomende e-mail)
    - Hostnaam: je serveradres. Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort:  587
    - Gebruik TLS/SSL = aangevinkt
    - Identiteitscontrole:  Wachtwoord
     
  5. Ga naar 'Geavanceerd'. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook 2013 e-mailproblemen

  1. Open Outlook 2013;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Servergegevens (type account IMAP):
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'

    Aanmeldgegevens:
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
     
  5. Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:

    Poortnummer van server
    - Inkomende e-mail (IMAP): 993
    - Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
    - Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    - Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS

    - Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
     
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook 2016 / 2019 / Office 365 e-mailproblemen

  1. Open Outlook 2010;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Controleer de volgende instellingen:

    Servergegevens (type account IMAP):
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'

    Aanmeldgegevens:
    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Wachtwoord:  het wachtwoord van je mailbox
     
  5. Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:

    Poortnummer van server
    - Inkomende e-mail (IMAP): 993
    - Type versleutelde verbinding: SSL/TLS
    - Uitgaande e-mail (SMTP): 587
    - Type versleutelde verbinding: STARTTLS of TLS

    - Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
     
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.

Outlook voor Mac e-mailproblemen

  1. Open Outlook voor Mac;
  2. Klik bovenaan op 'Hulpmiddelen' en ga naar 'Accounts';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat;
  4. Controleer de volgende instellingen voor type IMAP:

    - Gebruikersnaam:  je e-mailadres
    - Server voor inkomende e-mail: je serveradres serverXXX.yourhosting.nl (zet bij XXX je servernummer). Je vindt deze in Mijn Account bij 'Mijn gegevens';
    - Poort: 993
    - SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
    - Server voor uitgaande e-mail: hetzelfde als bij 'Server voor inkomende e-mail'
    - Poort: 587
    - SSL gebruiken om een verbinding te maken: aangevinkt
     
  5. Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.
  7. Open het mailprogramma en controleer of alles nu weer werkt en goed staat. Werkt het nog niet of klopt de mappenstructuur niet meer? Stel dan je IMAP e-mailaccount opnieuw in. Let op, dit geldt alleen voor IMAP, niet voor POP3-verbindingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van een mailback-up.