Meer dan 15 jaar betrouwbare webhosting
Live support, altijd bereikbaar
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Verkozen tot de snelste webhoster

Uitgaande e-mailserver wijzigen


De uitgaande e-mailserver (ook wel SMTP genoemd) zorgt voor het verzenden van je e-mails. Je stelt de uitgaande e-mailserver in je mailprogramma in. 
Heb je een e-mail- of hostingpakket bij ons, dan zit de uitgaande e-mailserver gratis in je pakket inbegrepen. De meeste klanten gebruiken dan ook standaard onze uitgaande mailserver. Gebruik je de webmail, dan gaat dit automatisch, je hoeft hier niets voor te doen.

Bestel nu je E-mail 2-pakket voor slechts  € 4,60 p/mnd

  • 6 GB e-mailruimte
  • 60 mailboxen

Bestel

Wil je een andere uitgaande e-mailserver gebruiken, dan moet je twee dingen doen:


1. SPF-record wijzigen

Het SPF-record controleert of een verzendende mailserver ook daadwerkelijk gerechtigd is om de e-mail namens een domeinnaam te versturen. Hiermee verklein je de kans dat je e-mail in de spam-map van de ontvanger komt. Standaard zijn alleen de servers van Yourhosting gemachtigd, het Yourhosting SPF-record ziet er standaard als volgt uit: v=spf1 a mx include:_spf.yourfilter.nl -all

  1. Als je via een andere mailserver e-mail wil versturen, vraag dan bij hen het SPF-record op;
  2. Log in op Mijn Account en ga naar 'DNS- en redirectbeheer';
  3. Klik achter de gewenste domeinnaam op 'Beheer';
  4. Je ziet een lijst met records staan. Het SPF-record wordt als type 'TXT' weergegeven. Pas deze aan naar het SPF-record dat je van de andere partij hebt gekregen;
  5. Klik op 'DNS Opslaan' om de wijziging definitief door te voeren. Let op, het kan maximaal vier uur duren tot deze wijziging bij elke provider actief/bekend is. 

    Lees meer over SPF-records op ons SPF-blog.

2. SMTP instellen in je mailprogramma

Vervolgens is het belangrijk dat je e-mailprogramma weet via welke server jij e-mails wil versturen. Hiervoor heb je over het algemeen de volgende gegevens nodig:

  • Serveradres
  • Gebruikersnaam
  • Wachtwoord
  • Poortnummer

Gebruik je de uitgaande e-mailserver van een andere partij, vraag dan bij hen de juiste gegevens op. Wij helpen je graag met de gegevens van onze uitgaande e-mailserver, maar we kunnen deze gegevens van een andere partij natuurlijk niet inzien. Je kunt onze e-mailhandleidingen gebruiken om te vinden waar je de gegevens instelt in je mailprogramma. (Let er natuurlijk wel op dat je de gegevens van de juiste mailserver gebruikt, onze handleidingen zijn ingesteld op onze uitgaande mailserver).