Verkozen tot de snelste webhoster
Deskundige support
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Gratis website bij je domeinnaam
Verkozen tot de snelste webhoster

Webmail FAQ



Wat is de webmail?

Bij een e-mailpakket of hostingpakket kun je via onze webmail interface gebruikmaken van je eigen webmail. Hiermee kun je overal ter wereld je e-mail ontvangen en versturen met je eigen e-mailadres. Je hoeft dus niets te downloaden of installeren, het is gewoon een online omgeving om snel je e-mail te gebruiken.


Hoe log ik in op de webmail?

Je kunt via twee mogelijkheden inloggen op de webmail:

1. Via de directe link:

Ga naar https://webmail.plesk.yourhosting.nl/ en log in met de volgende gegevens:
- E-mailadres
- E-mailwachtwoord

2. Vanuit Plesk:

  1. Log in op Mijn Account en klik door naar de Plesk-Hostingmanager;
  2. Ga in Plesk via het linkermenu naar de pagina 'Mail';
  3. Je ziet hier een overzicht van alle e-mailadressen die je in dit pakket hebt aangemaakt;
  4. Klik achter het gewenste e-mailadres op het enveloppe-icoontje aan de rechterkant;
  5. De webmail wordt geopend. Vul de juiste e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen op de webmail.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

Ben je je wachtwoord kwijt? Via je Hostingmanager stel je dan een nieuw wachtwoord in:

  1. Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord;
  2. Klik in het menu op ‘Hostingmanager’;
  3. Klik door naar de Hostingmanager van je pakket;
  4. Ga naar ‘Mail’;
  5. Klik op de mailbox waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen;
  6. Stel een nieuw wachtwoord in en klik op ‘Ok’ of ‘Toepassen’. Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord.

Ik kan niet inloggen, help!

Het is natuurlijk erg vervelend als het niet lukt om in te loggen. Controleer of de volgende tips werken:

  • Lukt het niet om in te loggen met je nieuwe wachtwoord? Waarschijnlijk blijft het oude wachtwoord hangen in je browser (ofwel: programma waarmee je websites bekijkt). Wis dan het geheugen van je internetbrowser /cachegeheugen.
  • Zet je virusscanner, firewall of internet security helemaal uit. Bepaalde internet security tools in veel virusscanners laten geen cookies toe;
  • Controleer je Internet Explorer-instellingen. Zet 'Privacy' op "normaal niveau" en 'Beveiliging' op "standaard niveau";

Ondervind je nog steeds hinder bij het inloggen op je e-mail? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Hoe pas ik mijn afzendergegevens aan?

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik rechtsbovenin op ‘Instellingen’;
  3. Kies onder het Yourhosting-logo het tabblad ‘Identiteiten’;
  4. Selecteer in de linkerkolom de identiteit die je wilt aanpassen;
  5. Pas de afzendergegevens aan (Naam, E-mail, Organisatie).

Hoe pas ik mijn handtekening aan?

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik rechtsbovenin op ‘Instellingen’;
  3. Kies onder het Yourhosting-logo het tabblad ‘Identiteiten’;
  4. Selecteer in de linkerkolom de identiteit die je wilt aanpassen;
  5. Pas de handtekening aan in het veld ‘Ondertekening’;

Hoe voeg ik een handtekening met afbeelding toe?

  1. Log in op je webmail;
  2. Klik rechts bovenin op ‘Instellingen’;
  3. Kies onder het Yourhosting-logo het tabblad ‘Identiteiten’;
  4. Selecteer in de linker kolom de identiteit die je wilt aanpassen;
  5. Vink 'HTML-ondertekening' aan om meer opties te krijgen;
  6. Klik op het icoontje ‘afbeelding invoegen/bewerken’. 
  7. Klik op de tekst ‘Afbeelding toevoegen’ en kies de gewenste afbeelding. De afbeelding komt links in het schermpje te staan. Dubbelklik op de afbeelding om deze te selecteren. 
  8. Vul eventueel aangepaste afmetingen in als je dat wilt en klik op ‘Oké’. 
  9. De afbeelding komt standaard links te staan. Wil je deze centreren of rechts uitlijnen, klik dan één keer op de afbeelding en klik op het gewenste uitlijningsknopje in het groene opmaakmenu. 
  10. Klik op ‘Opslaan’. 

Hoe maak ik een nieuwe map aan in mijn Postvak in?

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik linksonderaan op het tandwiel;
  3. Kies ‘Beheer mappen’;
  4. Klik linksonderaan op het plusje;
  5. Voer in het hoofdvenster de naam van de nieuwe map in en kies een bovenliggende map.

Kan ik in de webmail het voorbeeldvenster uitschakelen?

Ja, dat is mogelijk.

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik rechtsbovenin op ‘Instellingen’;
  3. Kies in het linkermenu voor ‘Mailboxweergave’;
  4. Kies bij Layout voor ‘List (no mail preview)’.

Hoe selecteer ik alle berichten in mijn Postvak in?

  1. Log in op de webmail;
  2. Onderaan de lijst met ontvangen e-mails staan een dropdown met de tekst ‘Selecteer’;
  3. Kies voor ‘Allemaal’.

Hoe verwijder ik een map in mijn Postvak in?

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik linksonderaan op het tandwiel;
  3. Kies ‘Beheer mappen’;
  4. Klik een map aan;
  5. Klik linksonderaan opnieuw voor het tandwiel;
  6. Kies voor ‘Verwijder’.

Hoe verwijder ik e-mail als mijn e-mailbox vol zit?

  1. Log in op de webmail;
  2. Klik rechtsbovenin op ‘Instellingen’;
  3. Klik in het linkermenu op 'Serverinstellingen' en plaats een vinkje bij 'Verwijder bericht wanneer verplaatsen naar Prullenbak mislukt';
  4. Klik nu rechtsbovenin op 'E-Mail' en verwijder uw oude berichten.

Bestel nu je E-mail 2-pakket voor slechts  p/mnd

  • 6 GB e-mailruimte
  • 60 mailboxen

Bestel