Gewijzigde facturatie Microsoft-producten


Vanaf 1 januari 2017 wijzigt de facturatie van onze Microsoft-producten. Neem je Exchange Online, OneDrive voor Bedrijven of een van de andere Office 365-abonnementen bij ons af, dan geldt de wijziging ook voor jou.


Wat verandert er aan de facturatie?

We vereenvoudigen de facturatie van onze Microsoft-producten. In plaats van achteraf factureren, ontvang je vanaf 1 januari een factuur voor licenties die we voor de komende periode gaan verlengen.


Oude situatie t/m december 2016

Neem je een maandlicentie af die op 10 maart wordt verlengd, dan ontvang je daar begin april een factuur voor. Op 10 april wordt de licentie weer verlengd, daar ontvang je begin mei een factuur voor. We brengen de licentie dus pas in rekening nadat je er gebruik van hebt gemaakt.


Nieuwe situatie vanaf 1 januari 2017

Wordt je maandlicentie op 10 maart verlengd, dan ontvang je daar 3 maart een factuur voor. Op 10 april wordt je licentie verlengd, daarvoor ontvang je op 3 april de factuur. Je ontvangt de factuur nu 7 dagen voor de verlenging.


Wanneer gaat de wijziging in?

Vanaf 1 januari 2017 gaat de wijziging in.


Waarom wijzigt de facturatie?

Met deze wijziging willen we onduidelijkheid wegnemen die kan ontstaan als je een licentie opzegt. Zeg je een licentie op, dan kan het zijn dat je daar achteraf nog een factuur voor ontvangt. Je betaalt dus pas voor de licentie nadat je die hebt gebruikt. Met ingang van de wijziging willen we deze onduidelijkheid wegnemen. Zeg je op tijd je licentie op, dan ontvang je daar achteraf geen factuur meer voor.


Waarom ontvang ik twee facturen in dezelfde maand?

In januari 2017 ontvang je eenmalig twee facturen voor dezelfde licenties. Begin januari ontvang je de factuur voor de looptijd van december. Je ontvangt in januari een tweede factuur voor de komende looptijd. Wanneer je de factuur ontvangt, is afhankelijk van de datum waarop de verlenging ingaat. Je betaalt dus niet twee keer voor dezelfde periode.


Ga ik meer betalen voor mijn licenties?

Nee. Je betaalt precies hetzelfde voor je diensten als voorheen. Alleen het moment van betalen wijzigt.


Ik heb licenties op verschillende momenten besteld.

Heb je binnen 1 dag op verschillende tijdstippen licenties besteld, dan factureren wij die allemaal op dezelfde dag. Je ontvangt dus 1 factuur voor licenties die je op dezelfde dag hebt besteld. Voor licenties die je op verschillende dagen hebt besteld, ontvang je aparte facturen. Je kunt deze licenties niet meer bundelen op één factuur.