E-mail instellen in Apple Mail

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. U ziet onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserve

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Volgende stap

Ga naar Apple Mail. Klik op ‘Mail’ en vervolgens op ‘Voorkeuren’.

Volgende stap

Selecteer bij ‘Accounts’ het e-mailaccount waarvoor u de uitgaande e-mailserver wilt instellen.

Volgende stap

Ga naar het tabblad ‘Accountinformatie’. Selecteer bij ‘Server uitgaande e-mail (SMTP)’ in de dropdown ‘Wijzig SMTP-serverlijst…’.

Volgende stap

Klik op ‘Geavanceerd’.

  • Deselecteer ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’
  • Controleer of bij ‘Poort’ het poortnummer 587 staat
  • Controleer of ´Gebruik SSL´ niet aangevinkt staat
  • Controleer of bij ‘Identiteitscontrole’ ‘Wachtwoord’ staat
  • Selecteer ‘Sta onveilige identiteitscontrole toe’

Klik op ‘OK’.

Volgende stap

Sluit het venster af door linksboven op de rode knop te klikken. Apple Mail vraagt u nu ‘Wilt u de wijzigingen in de IMAP-account bewaren?’. Klik op ‘Bewaar’.

Volgende stap

U kunt aan de slag met het instellen van uw e-mail zodra u een e-mailadres heeft aangemaakt. Voor het instellen heeft u de volgende gegevens nodig:

  • E-mailadres
  • E-mailgebruikersnaam
  • E-mailwachtwoord
  • Server voor inkomende e-mail
  • Server voor uitgaande e-mail

Bij de volgende stappen laten we zien waar u deze gegevens kunt vinden.

Volgende stap

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de inkomende- en uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. Deze gegevens heeft u straks nodig om uw inkomende en uitgaande e-mail in te stellen.

Volgende stap

Bent u het wachtwoord van uw mailbox vergeten of heeft u deze nog niet ingesteld, wijzig uw wachtwoord dan via de knop ‘Reset wachtwoord’.

Let op: Heeft u op een eerder moment uw e-mail op andere apparaten ingesteld, bijvoorbeeld op uw smartphone, dan haalt deze na het wijzigen van uw wachtwoord geen e-mail meer op. Voer op deze apparaten uw nieuwe wachtwoord in.

Sluit de Hostingmanager niet af. Deze heeft u nodig voor het controleren van de gegevens.

Volgende stap

Er verschijnt een pop-up met ‘Kies een Mail-account om toe te voegen…’. Kies voor ‘Voeg andere Mail-account toe…’ en klik op ‘Ga door’.

Volgende stap

Klik in de taakbalk bovenin op ‘Mail’. Klik daarna op ‘Voeg account toe’.

Volgende stap

Er wordt gevraagd naar een volledige naam, e-mailadres en een wachtwoord.

  • 'Volledige naam': vul hier de naam in die u wilt geven aan deze mailbox in Apple Mail
  • 'E-mailadres': het e-mailadres dat u wilt instellen
  • 'Wachtwoord': het wachtwoord dat u voor deze mailbox heeft ingesteld

Klik op ‘Maak aan’. Apple Mail controleert uw instellingen en geeft aan: ‘Account moet handmatig worden geconfigureerd’. Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

U vult nu de informatie voor de inkomende server in.

  • ‘Type account’: kies de instelling die u wenst. Wij raden IMAP aan. Kijk voor het verschil tussen
    IMAP en POP3 op onze supportpagina
  • ‘E-mailserver’: vul het serveradres in
  • ‘Gebruikersnaam’: vul uw gebruikersnaam in
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord is al ingevuld. Als u deze in het vorige scherm goed heeft ingevuld,
    hoeft u deze niet meer aan te passen

Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Klik in de Hostingmanager onder het kopje ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Heeft u al een uitgaande e-mailaccount aangemaakt? Dan vindt u onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw uitgaande e-mailserver.

Volgende stap

Ga naar Apple Mail. Vul bij ‘Info voor server uitgaande e-mail’ de volgende gegevens in:

  • ‘SMTP-server’: de servernaam
  • ‘Gebruikersnaam’: de gebruikersnaam van uw uitgaande e-mail
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord van uw uitgaande e-mail

Klik op ‘Maak aan’. Apple Mail geeft aan ‘Aanvullende accountinformatie vereist’. Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Vul bij ‘Poort’ het nummer van de poort in die u in de Hostingmanager bij ‘Poort’ ziet staan. Vink ‘Gebruik SSL’ uit. Selecteer in het dropdownmenu van ‘Identiteitscontrole’ de optie ‘Wachtwoord’ en klik op ‘Maak aan’.

Volgende stap

U heeft nu succesvol uw mailbox ingesteld in Apple Mail. Om ervoor te zorgen dat de instellingen goed blijven staan in Apple Mail, raden we u aan de volgende stappen nog te voldoen.

Klik bovenin de taakbalk op ‘Mail’ en vervolgens op ‘Voorkeuren’.

Volgende stap

Selecteer bij ‘Accounts’ het juiste e-mailaccount.

Volgende stap

Klik vervolgens op ‘Geavanceerd’. Controleer de volgende gegevens:

  • Deselecteer de optie ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’
  • Controleer of bij ‘Voorvoegsel IMAP-pad’ ‘INBOX’ staat
  • Controleer of bij ‘Poort’ ‘143’ staat voor IMAP
  • Deselecteer ‘Gebruik SSL’
  • Controleer of bij ‘Identeitscontrole’ ‘Wachtwoord’ staat
  • Vink de optie 'Sta onveilige identiteitscontrole toe' aan
Volgende stap

Ga naar het tabblad ‘Accountinformatie’. Selecteer bij ‘Server uitgaande e-mail (SMTP)’ in de dropdown ‘Wijzig SMTP-serverlijst…’.

Volgende stap

Klik op ‘Geavanceerd’.

  • Deselecteer ‘Detecteer en update accountinstellingen automatisch’
  • Controleer of bij ‘Poort’ het poortnummer 587 staat
  • Vink ‘Gebruik SSL’ aan
  • Controleer of bij ‘Identiteitscontrole’ ‘Wachtwoord’ staat
  • Selecteer ‘Sta onveilige identiteitscontrole toe’

Klik op ‘OK’.

Volgende stap

Sluit het venster af door linksboven op de rode knop te klikken. Apple Mail vraagt u nu ‘Wilt u de wijzigingen in de IMAP-account bewaren?’. Klik op ‘Bewaar’.

Volgende stap

Heeft u een uitgaande e-mailserver bij een andere partij, bijvoorbeeld bij uw internetprovider, vul dan bij ‘Info voor server uitgaande e-mail’ de gegevens van de uitgaande mailserver in (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl of smtp.xs4all.nl).

Heeft u geen uitgaande e-mailserver bij een andere partij, maar wilt u wel gebruik maken van een uitgaande mailserver? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

Open de Hostingmanager. Klik in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’ en selecteer vervolgens bij ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen. Welk scherm ziet u?

1. Wel een uitgaande e-mailserver

2. Geen uitgaande e-mailserver

3. Wel een uitgaande e-mailserver, nog geen server voor uitgaande e-mailaccount

1. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande mailserver bij Yourhosting. U kunt verder met het instellen van de uitgaande mailserver in Apple Mail.

2. Wanneer u dit scherm ziet dan heeft u binnen uw huidige e-mail- of hostingpakket niet de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting. Wilt u een uitgaande mailserver bij Yourhosting afnemen? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

3. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande e-mailserver bij Yourhosting, maar nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver in Apple Mail.

U heeft Apple Mail succesvol ingesteld. U kunt aan de slag met uw e-mail in Apple Mail.

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wilt u meer ondersteuning? Met Teamviewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor u uit.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017