Wil je je e-mail instellen op je iPhone of iPad met iOS 14? Hieronder vind je een stappenplan hoe je dat doet.
Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.
Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.
De volgende instellingen heb je nodig voor je mailprogramma:
Ga verder op je iPhone/iPad. Klik op ‘Instellingen’ en vervolgens op 'Mail'.
Klik vervolgens door naar 'Accounts'.
Je ziet een overzicht van je accounts. Klik op 'Nieuwe account' om een nieuw account toe te voegen.
Je krijgt hierdoor een aantal opties. Klik op 'Andere'.
Klik vervolgens op 'Voeg e-mailaccount toe'.
Vul de volgende gegevens in:
Klik op ‘Volgende’.
Je krijgt nu de uitgebreide instellingen te zien. Bovenin kun je kiezen voor ‘IMAP’ of ‘POP’. Wij raden IMAP aan. Kijk voor meer informatie over IMAP en POP3 op onze supportpagina.
Vul de volgende gegevens in:
Klik daarna op 'Volgende'.
Je e-mailaccount is nu toegevoegd. Er moeten nog wel een aantal instellingen veranderd worden. Open je e-mailaccount (Instellingen > Mail > Accounts) door op het zo juist toegevoegde e-mailaccount te klikken.
Klik vervolgens op 'Geavanceerd'.
Controleer bij ‘Inkomend-instellingen’ de volgende instellingen:
Klik vervolgens rechts bovenin op ‘Gereed’.
Je keert terug naar het vorige scherm. Scroll naar beneden en klik op het serveradres onder 'Server uitgaande post'.
Je krijgt nu meer instellingen te zien voor de uitgaande mailserver. Controleer de volgende instellingen:
Pas eventueel aan waar nodig en klik bovenin op ‘Gereed’.
Je ziet nu je zojuist toegevoegde mailbox tussen de accounts staan. Je e-mailadres is nu ingesteld op je iPhone of iPad!