• 15 jaar ervaring
  • Persoonlijke support
  • 160.000 tevreden klanten

E-mail instellen in Outlook 2013 voor Windows

Wilt u uw inkomende en uitgaande e-mail instellen in Outlook 2013 voor Windows, klik dan op ‘Ik wil mijn e-mail instellen in Outlook 2013 voor Windows’. Wilt u alleen de uitgaande e-mailserver van Yourhosting instellen in Outlook 2013 voor Windows, klik dan op ‘Ik wil de uitgaande e-mailserver van Yourhosting instellen in Outlook 2013 voor Windows’.

Maak een keuze:

Ik wil mijn e-mail instellen in Outlook 2013 voor Windows Ik wil de uitgaande e-mailserver van Yourhosting instellen in Outlook 2013 voor Windows

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. U ziet onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Volgende stap

Open Outlook 2013. Klik linksboven op ‘Bestand’ en ga naar ‘Accountinstellingen’.

Volgende stap

Een nieuw venster opent. Selecteer het account waarvoor u de uitgaande e-mailserver wilt instellen en kies voor ‘Wijzigen’.

Volgende stap

Vul hier de gegevens van de uitgaande e-mailserver in. Vul achter ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP):’ de servernaam van uw uitgaande e-mailserver in. Klik links onderin op ´Meer instellingen´.

Volgende stap

Selecteer het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.

Volgende stap

Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan. Vervolgens is de optie ‘Aanmelden met’ beschikbaar. Vink deze aan en vul de volgende gegevens in:

  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van uw uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van uw uitgaande e-mail

De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kunt u aangevinkt laten. Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’.

Volgende stap

Controleer de volgende gegevens:

Poortnummers van server:

  • Controleer hier of het poortnummer van ‘Inkomende e-mail (IMAP)’ op ‘143’ staat
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ poortnummer ‘587’ in
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’

Mappen:

  • Vul bij ‘Pad van de hoofdmap:’ (met hoofdletters) het woord ‘INBOX’ in.

Klik op ´OK´.

Volgende stap

Outlook 2013 controleert nu de instellingen. Als deze goed zijn ingevuld, krijgt u onderstaand venster te zien. Klik op ‘Sluiten’.

Volgende stap

U kunt aan de slag met het instellen van uw e-mail zodra u een e-mailadres heeft aangemaakt. Voor het instellen heeft u de volgende gegevens nodig:

  • E-mailadres
  • E-mailgebruikersnaam
  • E-mailwachtwoord
  • Server voor inkomende e-mail
  • Server voor uitgaande e-mail

Bij de volgende stappen laten we zien waar u deze gegevens kunt vinden.

Volgende stap

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de inkomende- en uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. Deze gegevens heeft u straks nodig om uw inkomende en uitgaande e-mail in te stellen.

Volgende stap

Bent u het wachtwoord van uw mailbox vergeten of heeft u deze nog niet ingesteld, wijzig uw wachtwoord dan via de knop ‘Reset wachtwoord’.

Let op: Heeft u op een eerder moment uw e-mail op andere apparaten ingesteld, bijvoorbeeld op uw smartphone, dan haalt deze na het wijzigen van uw wachtwoord geen e-mail meer op. Voer op deze apparaten uw nieuwe wachtwoord in.

Sluit de Hostingmanager niet af. Deze heeft u nodig voor het controleren van de gegevens.

Volgende stap

U ziet een scherm met ‘Welkom bij Outlook 2013’. Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Selecteer bij de vraag ‘Wilt u Outlook instellen om verbinding maken met een e-mailaccount?’ de optie ‘Ja’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Kies bij ‘Automatische accountconfiguratie’ voor ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Kies bij ‘Service kiezen’ voor Kies ‘POP of IMAP’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Klik links bovenin het menu van Outlook op 'Bestand'.

Volgende stap

Klik op ‘Accountinstellingen’ en selecteer ‘Accountinstellingen’ in het dropdownmenu.

Volgende stap

Een nieuw venster opent. Kies voor de optie ‘Nieuw’.

Volgende stap

Kies voor de optie ‘E-mailaccount’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Kies voor de optie ‘Handmatige instelling of extra servertypen’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Kies voor de optie ‘POP of IMAP’ en klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Klik in de Hostingmanager onder het kopje ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Heeft u al een uitgaande e-mailaccount aangemaakt? Dan vindt u onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw uitgaande e-mailserver.

Volgende stap

Ga verder in Outlook 2013. Vul bij ‘Account toevoegen’ de volgende gegevens in:

Gebruikersgegevens:

  • Naam: vul hier de naam in die u wilt geven aan deze mailbox in Outlook 2013
  • E-mailadres: het e-mailadres dat u wilt instellen

Servergegevens:

  • Type account: kies hier voor IMAP of POP3. Wij raden IMAP aan. Kijk voor meer informatie over het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina
  • Server voor inkomende e-mail: vul hier het serveradres in
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): de servernaam van uw uitgaande e-mailserver

Aanmeldingsgegevens:

  • Gebruikersnaam: uw gebruikersnaam voor uw inkomende e-mail
  • Wachtwoord: uw wachtwoord voor uw inkomende e-mail

De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kunt u aangevinkt laten. Klik rechts onderin op ‘Meer instellingen’.

Volgende stap

Selecteer het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.

Volgende stap

Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan. Vervolgens is de optie ‘Aanmelden met’ beschikbaar. Vink deze aan en vul de volgende gegevens in:

  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van uw uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van uw uitgaande e-mail

De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kunt u aangevinkt laten. Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’.

Volgende stap

Controleer de volgende gegevens:

Poortnummers van server:

  • Controleer hier of het poortnummer van ‘Inkomende e-mail (IMAP)’ op ‘143’ staat
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ poortnummer ‘587’ in
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’

Mappen:

  • Vul bij ‘Pad van de hoofdmap:’ (met hoofdletters) het woord ‘INBOX’ in.

Klik op ´OK´.

Volgende stap

Outlook 2013 controleert nu de instellingen. Als deze goed zijn ingevuld, krijgt u onderstaand venster te zien. Klik op ‘Sluiten’.

Volgende stap

Heeft u een uitgaande e-mailserver bij een andere partij, bijvoorbeeld bij uw internetprovider, vul dan bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ de gegevens van de uitgaande mailserver in (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl of smtp.xs4all.nl).

Heeft u geen uitgaande e-mailserver bij een andere partij, maar wilt u wel gebruik maken van een uitgaande mailserver? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

Open de Hostingmanager. Klik in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’ en selecteer vervolgens bij ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen. Welk scherm ziet u?

1. Wel een uitgaande e-mailserver

2. Geen uitgaande e-mailserver

3. Wel een uitgaande e-mailserver, nog geen server voor uitgaande e-mailaccount

1. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande mailserver bij Yourhosting. U kunt verder met het instellen van de uitgaande mailserver in Outlook 2013.

2. Wanneer u dit scherm ziet dan heeft u binnen uw huidige e-mail- of hostingpakket niet de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting. Wilt u een uitgaande mailserver bij Yourhosting afnemen? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

3. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande e-mailserver bij Yourhosting, maar nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver in Outlook 2013.

Klik op ‘Voltooien’. Uw profiel wordt geladen en u kunt aan de slag met Outlook 2013 voor Windows.

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wilt u meer ondersteuning? Met Teamviewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor u uit.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017