E-mail instellen in Outlook 2016 for Mac


Welke Hostingmanager gebruik je
op dit moment?

Weet je niet zeker welke Hostingmanager je gebruikt, log dan in op
Mijn Account en klik op 'Hostingmanager'.


Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Voor het instellen van je e-mailadres in Outlook 2016 for Mac heb je een aantal gegevens nodig, zodat je mailprogramma verbinding kan maken met je mailbox.
Log hiervoor in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik via het linkermenu door naar de Hostingmanager. Dit is het technische gedeelte van je online klantomgeving. 

De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wil instellen. Klik vervolgens op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat je leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.

hostingmanager domein e-mailadres

Zie je het e-mailadres niet staan? Je hebt dan het e-mailadres nog niet aangemaakt in je Hostingmanager. Lees hiervoor eerst ons stappenplan voor het aanmaken van een e-mailadres


Stap 2: Overzicht e-mailinstellingen

De volgende instellingen heb je nodig voor je mailprogramma:

  • Server / Hostnaam: dit achter 'servernaam'. Dit is serverX.firstfind.nl (in plaats van de X staat je daadwerkelijke servernummer). Dit is voor de inkomende en uitgaande e-mailserver gelijk.
  • Protocol: IMAP
  • Gebruikersnaam: gebruikersnaam in het overzicht in de Hostingmanager. De gebruikersnaam eindigt op twee cijfers.
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.
  • Poort inkomende e-mail: 993
  • Poort uitgaande e-mail: 587
  • Versleuteling: STARTTLS / SSL

Stap 3: Open Outlook 2016 for Mac

Open Outlook 2016 for Mac. Klik in de menubalk op ‘Extra’ en vervolgens op ‘Accounts’.

Kies Extra en klik daarna op Account


Stap 4: E-mailaccount toevoegen

Klik op 'E-mailaccount toevoegen'. Voer vervolgens je e-mailadres in en klik op 'Doorgaan'. 

Vul je e-mailadres in


Stap 5: Invullen mailgegevens

Vul nu de volgende gevraagde informatie in. Let op, Outlook vult sommige velden automatisch in, maar niet met de juiste informatie! Controleer of alles goed staat:

  • ‘Type account’: kies de instelling die je wenst. Wij raden IMAP aan. Kijk voor het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina;  
  • 'E-mailadres': hier staat je mailadres al ingevuld, dit kun je laten staan;
  • ‘Gebruikersnaam’: Vul je gebruikersnaam in, zie stap 1 en stap 2;
  • 'Wachtwoord': vul het wachtwoord van je mailbox in, zie stap 1 en stap 2;
  • ‘Server inkomende e-mail': vul het serveradres in, zie stap 1 en stap 2;
  • 'Poort inkomende server': 993
  • Vink 'SSL' aan;
  • ‘Server uitgaande e-mail': vul hetzelfde serveradres in als bij inkomende e-mail.
  • 'Poort inkomende server': 587
  • Vink 'SSL' aan.

Overzicht serverinstellingen

Klik hierna op 'Account toevoegen' en vervolgens op 'Gereed'. 
Gefeliciteerd! Je kunt nu aan de slag met Outlook for Mac 2016.

 

 

 


Nieuwe Hostingmanager (Plesk)

 


Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.

Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.


Stap 2: Open Outlook 2016 voor Mac

Open Outlook 2016 for Mac. Klik in de menubalk op ‘Extra’ en vervolgens op ‘Accounts’.

Kies Extra en klik daarna op Account


Stap 3: E-mailadres toevoegen

Klik op 'E-mailaccount toevoegen'. Voer vervolgens je e-mailadres in en klik op 'Doorgaan'. 

Vul je e-mailadres in


Stap 4: Invullen mailgegevens

Vul nu de volgende gevraagde informatie in. Let op, Outlook vult sommige velden automatisch in, maar niet met de juiste informatie! Controleer of alles goed staat:

  • ‘Type account’: kies de instelling die je wenst. Wij raden IMAP aan. Kijk voor het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina;  
  • 'E-mailadres': hier staat je mailadres al ingevuld, dit kun je laten staan;
  • ‘Gebruikersnaam’: Vul hier je e-mailadres nogmaals in;
  • 'Wachtwoord': vul het wachtwoord van je mailbox in, zie stap 1;
  • ‘Server inkomende e-mail': vul het serveradres in, zie stap 1;
  • 'Poort inkomende server': 993
  • Vink 'SSL' aan;
  • ‘Server uitgaande e-mail': vul hetzelfde serveradres in als bij inkomende e-mail.
  • 'Poort inkomende server': 587
  • Vink 'SSL' aan.

Mailadres instellingen Outlook 2016 Mac Plesk

Klik hierna op 'Account toevoegen' en vervolgens op 'Gereed'. 
Gefeliciteerd! Je kunt nu aan de slag met Outlook for Mac 2016.

 

 

 

 

Meer ondersteuning

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wil je meer ondersteuning? Met TeamViewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor je uit.

Neem contact op