E-mail instellen in Windows 10 Mail


Welke Hostingmanager gebruik je
op dit moment?

Weet je niet zeker welke Hostingmanager je gebruikt, log dan in op
Mijn Account en klik op 'Hostingmanager'.

 


Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Voor het instellen van je e-mailadres in Windows 10 heb je een aantal gegevens nodig, zodat je mailprogramma verbinding kan maken met je mailbox.
Log hiervoor in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik via het linkermenu door naar de Hostingmanager. Dit is het technische gedeelte van je online klantomgeving. 

De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wil instellen. Klik vervolgens op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat je leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.

domein e-mailadres hostingmanager

Zie je het e-mailadres niet staan? Je hebt dan het e-mailadres nog niet aangemaakt in je Hostingmanager. Lees hiervoor eerst ons stappenplan voor het aanmaken van een e-mailadres


Stap 2: Overzicht e-mailinstellingen

De volgende instellingen heb je nodig voor je mailprogramma:

  • Server / Hostnaam: dit achter 'servernaam'. Dit is serverX.firstfind.nl (in plaats van de X staat je daadwerkelijke servernummer). Dit is voor de inkomende en uitgaande e-mailserver gelijk.
  • Protocol: IMAP
  • Gebruikersnaam: gebruikersnaam in het overzicht in de Hostingmanager. De gebruikersnaam eindigt op twee cijfers.
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.
  • Poort inkomende e-mail: 993
  • Poort uitgaande e-mail: 587
  • Versleuteling: STARTTLS / SSL

Stap 3: Open Windows 10 Mail

Klik om Windows 10 Mail te openen, links onderin Windows 10 op het Start-menu en vervolgens op de Mail-tegel. Als je deze tegel niet ziet, kun je onderin in het zoekvenster ‘mail’ intypen.

windows 10 start menu mail

Klik vervolgens op het tandwiel links onderin. Rechts ontvouwt zich een menu. Klik op 'Accounts beheren'.


Stap 4: Account toevoegen

Klik op ‘Account toevoegen’. Een pop-up verschijnt. Scroll naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde configuratie’.

account toevoegen geavanceerde configuratie windows 10 mail

Kies vervolgens voor ‘Internet e-mail’.


Stap 5: Instellingen invoeren

Vul de volgende gegevens in:

  • ‘Accountnaam’: de naam die je aan het e-mailaccount binnen Windows 10 Mail wilt geven;
  • ‘Uw naam’: de naam die je bij het verzenden van e-mails wilt meegeven, bijvoorbeeld je naam of je bedrijfsnaam;
  • ‘Server voor binnenkomende mail’: vul hier het serveradres voor inkomende e-mail in: ‘serverXX.firstfind.nl:993’. Zet in plaats van de X je daadwerkelijke servernummer. Je vindt deze in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.
  • ‘Accounttype’: Kies bij accounttype voor IMAP4.

Scrol verder naar beneden en vul de volgende gegevens in:

  • ‘E-mailadres’: je e-mailadres
  • ‘Gebruikersnaam’: de gebruikersnaam van de mailbox in het overzicht in de Hostingmanager. De gebruikersnaam eindigt op twee cijfers.
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.

Klik niet op aanmelden maar scrol verder naar beneden.

internet e-mailaccount windows 10 mail e-mailadres wachtwoord


Stap 6: Uitgaande mailgegevens

Vul de volgende gegevens in:

‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: vul hier de het serveradres voor de uitgaande e-mail in: ‘serverXX.firstfind.nl:587’. Zet in plaats van de X je daadwerkelijke servernummer. Je vindt deze in de Hostingmanager bij 'E-mailaccount instellen'.

Scroll verder naar beneden. Vul hier de volgende gegevens in:

  • Server voor uitgaande e-mail’: vul hier uw uitgaande e-mailserver in, gevolgd door ‘:587’ zonder spatie
  • ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
  • ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: niet aanvinken

Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:

  • ‘Gebruikersnaam’: de gebruikersnaam voor je uitgaande e-mail (hetzelfde als bij de inkomende e-mail, eindigt op twee cijfers)
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor je mailbox (hetzelfde als bij de inkomende e-mail)
  • ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: aanvinken
  • ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: aanvinken

Stap 7: Aanmelden

Klik op 'Aanmelden' en vervolgens op 'Gereed'. Gefeliciteerd, je kunt nu aan de slag met Windows 10 Mail!

windows 10 mail instellen account voltooid

 

 

 

 


Nieuwe Hostingmanager (Plesk)


Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

 

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.

Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.


Stap 2: Open Windows 10 Mail

Klik om Windows 10 Mail te openen, links onderin Windows 10 op het Start-menu en vervolgens op de Mail-tegel. Als je deze tegel niet ziet, kun je onderin in het zoekvenster ‘mail’ intypen.

windows 10 start menu mail

Klik vervolgens op het tandwiel links onderin. Rechts ontvouwt zich een menu. Klik op 'Accounts beheren'.


Stap 3: Account toevoegen

Klik op ‘Account toevoegen’. Een pop-up verschijnt. Scroll naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde configuratie’.

account toevoegen geavanceerde configuratie windows 10 mail

Kies vervolgens voor ‘Internet e-mail’.


Stap 4: Instellingen invoeren

Vul de volgende gegevens in:

  • ‘Accountnaam’: de naam die je aan het e-mailaccount binnen Windows 10 Mail wilt geven;
  • ‘Uw naam’: de naam die je bij het verzenden van e-mails wilt meegeven, bijvoorbeeld je naam of je bedrijfsnaam;
  • ‘Server voor binnenkomende mail’: vul het serveradres in, zie stap 1;
  • ‘Accounttype’: Kies bij accounttype voor IMAP4.

Scrol verder naar beneden en vul de volgende gegevens in:

  • ‘E-mailadres’: je e-mailadres;
  • ‘Gebruikersnaam’: Vul weer je e-mailadres in;
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.

Klik niet op aanmelden maar scrol verder naar beneden.

internet e-mailaccount windows 10 mail e-mailadres wachtwoord


Stap 6: Uitgaande mailgegevens

Vul de volgende gegevens in:

‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: vul hier de het serveradres voor de uitgaande e-mail in: ‘serverXX.yourhosting.nl:587’. Zet in plaats van de X je daadwerkelijke servernummer. Je vindt deze hier.

Scroll verder naar beneden. Vul hier de volgende gegevens in:

  • Server voor uitgaande e-mail’: vul het serveradres in (zie stap 1), gevolgd door ‘:587’ zonder spatie
  • ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
  • ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: aanvinken

Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:

  • ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: aanvinken
  • ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: aanvinken

Stap 6: Aanmelden

Klik op 'Aanmelden' en vervolgens op 'Gereed'. Gefeliciteerd, je kunt nu aan de slag met Windows 10 Mail!