E-mail instellen in Windows 10 Mail

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een en-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. U ziet onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Volgende stap

Open Windows 10 Mail. Klik op het tandwiel links onderin en selecteer ‘Accounts beheren’ in het rechter menu.

Volgende stap

Selecteer bij ‘Accounts’ het e-mailaccount waarvoor u de uitgaande e-mailserver wilt instellen. In het pop-upvenster kiest u voor ‘Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen’.

Volgende stap

Scrol naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde instellingen’.

Volgende stap

Scrol naar beneden en controleer of de volgende opties als volgt zijn ingesteld:

  • Server voor uitgaande e-mail’: vul hier uw uitgaande e-mailserver in, gevolgd door ‘:587’ zonder spatie
  • ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
  • ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: niet aanvinken

Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:

  • ‘Gebruikersnaam’: de gebruikersnaam voor uw uitgaande e-mail
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor uw uitgaande e-mail
  • ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: niet aanvinken
  • ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: niet aanvinken

Klik op ‘Gereed’ en vervolgens op ‘Opslaan’. Uw account is gereed voor gebruik.

U kunt aan de slag met het instellen van uw e-mail zodra u een e-mailadres heeft aangemaakt. Voor het instellen heeft u de volgende gegevens nodig:

  • E-mailadres
  • E-mailgebruikersnaam
  • E-mailwachtwoord
  • Server voor inkomende e-mail
  • Server voor uitgaande e-mail

Bij de volgende stappen laten we zien waar u deze gegevens kunt vinden.

Volgende stap

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de inkomende- en uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. Deze gegevens heeft u straks nodig om uw inkomende en uitgaande e-mail in te stellen.

Volgende stap

Bent u het wachtwoord van uw mailbox vergeten of heeft u deze nog niet ingesteld, wijzig uw wachtwoord dan via de knop ‘Reset wachtwoord’.

Let op: Heeft u op een eerder moment uw e-mail op andere apparaten ingesteld, bijvoorbeeld op uw smartphone, dan haalt deze na het wijzigen van uw wachtwoord geen e-mail meer op. Voer op deze apparaten uw nieuwe wachtwoord in.

Sluit de Hostingmanager niet af. Deze heeft u nodig voor het controleren van de gegevens.

Volgende stap

Open Windows 10 Mail. Klik om Windows 10 Mail te openen, links onderin Windows 10 op het Start-menu en vervolgens op de Mail-tegel. Als u deze tegel niet ziet, kunt u onderin in het zoekvenster ‘mail’ intypen.

Volgende stap

Klik op het tandwiel links onderin. Rechts ontvouwt zich een menu. Klik op 'Accounts beheren'.

Volgende stap

Klik op ‘Account toevoegen’. Een pop-up verschijnt. Scroll naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde configuratie’.

Volgende stap

Vul de volgende gegevens in:

  • ‘Accountnaam’: de naam die u aan het e-mailaccount binnen Windows 10 Mail wilt geven
  • ‘Uw naam’: de naam die u bij het verzenden van e-mails wilt meegeven, bijvoorbeeld uw naam of uw bedrijfsnaam
  • ‘Server voor binnenkomende mail’: vul hier het serveradres voor inkomende e-mail in: ‘serverXX.firstfind.nl:143’. Op de plaats van ‘XX’ komt het servernummer

    Let op: vul achter het serveradres een toevoeging toe. Dit is een dubbele punt gevolgd door het poortnummer. Voor IMAP is dit ‘:143’.
     
  • ‘Accounttype’: Kies bij accounttype voor IMAP4.
Volgende stap

Scrol verder naar beneden en vul de volgende gegevens in:

  • ‘E-mailadres’: uw e-mailadres
  • ‘Gebruikersnaam’: vul hier de e-mailgebruikersnaam in (naam van de mailbox)
  • ‘Wachtwoord’: vul hier het wachtwoord voor de inkomende e-mail in

Klik niet op aanmelden maar scrol verder naar beneden.

Volgende stap

Klik in de Hostingmanager onder het kopje ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Heeft u al een uitgaande e-mailaccount aangemaakt? Dan vindt u onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw uitgaande e-mailserver.

Volgende stap

Vul de volgende gegevens in:

  • ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: vul hier de het serveradres voor de uitgaande e-mail in: smtp01.hostcontrol.com:587.

    Let op: vul achter het serveradres een toevoeging toe. Dit is een dubbele punt gevolgd door het poortnummer. Voor deze SMTP-server is dit ‘587’.
Volgende stap

Scrol verder naar beneden. Vul hier de volgende gegevens in:

  • Server voor uitgaande e-mail’: vul hier uw uitgaande e-mailserver in, gevolgd door ‘:587’ zonder spatie
  • ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
  • ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: niet aanvinken

Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:

  • ‘Gebruikersnaam’: de gebruikersnaam voor uw uitgaande e-mail
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor uw uitgaande e-mail
  • ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: niet aanvinken
  • ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: niet aanvinken
Volgende stap

Klik op 'Aanmelden' en vervolgens op 'Gereed'. Uw account is gereed voor gebruik.

Volgende stap

Heeft u een uitgaande e-mailserver bij een andere partij, bijvoorbeeld bij uw internetprovider, vul dan bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ de gegevens van de uitgaande mailserver in (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl of smtp.xs4all.nl).

Heeft u geen uitgaande e-mailserver bij een andere partij, maar wilt u wel gebruik maken van een uitgaande mailserver? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

Open de Hostingmanager. Klik in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’ en selecteer vervolgens bij ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen. Welk scherm ziet u?

1. Wel een uitgaande e-mailserver

2. Geen uitgaande e-mailserver

3. Wel een uitgaande e-mailserver, nog geen server voor uitgaande e-mailaccount

1. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande mailserver bij Yourhosting. U kunt verder met het instellen van de uitgaande mailserver in Windows 10 Mail..

2. Wanneer u dit scherm ziet dan heeft u binnen uw huidige e-mail- of hostingpakket niet de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting. Wilt u een uitgaande mailserver bij Yourhosting afnemen? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

3. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande e-mailserver bij Yourhosting, maar nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Ga verder met het instellen van de uitgaande mailserver in Windows 10 Mail..

U heeft Windows 10 Mail succesvol ingesteld. U kunt aan de slag met uw e-mail in Windows 10 Mail.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017