• 15 jaar ervaring
  • Persoonlijke support
  • 160.000 tevreden klanten

E-mail instellen in Windows Live Mail

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. U ziet onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserve

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Volgende stap

Open Windows Live Mail. Klik bovenaan op ‘Accounts’ en vervolgens op ‘Eigenschappen’.

Volgende stap

Een nieuw scherm opent. Ga naar het tabblad ‘Servers’. Onderaan staat aangevinkt dat voor de uitgaande e-mailserver verificatie is vereist. Klik op ‘Instellingen’.

Volgende stap

Vink ‘Aanmelden met’ aan en vul de volgende gegevens in:

  • Accountnaam: de gebruikersnaam van uw uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van uw uitgaande e-mail
  • U kunt ‘Wachtwoord onthouden’ aangevinkt laten.

Klik op ‘OK’.

Volgende stap

U kunt aan de slag met het instellen van uw e-mail zodra u een e-mailadres heeft aangemaakt. Voor het instellen heeft u de volgende gegevens nodig:

  • E-mailadres
  • E-mailgebruikersnaam
  • E-mailwachtwoord
  • Server voor inkomende e-mail
  • Server voor uitgaande e-mail

Bij de volgende stappen laten we zien waar u deze gegevens kunt vinden.

Volgende stap

Log in op Mijn Account met uw klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor u een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap
  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor u het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat u leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen.
Volgende stap

De gegevens die u nodig heeft om de inkomende- en uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op uw scherm. Deze gegevens heeft u straks nodig om uw inkomende en uitgaande e-mail in te stellen.

Volgende stap

Bent u het wachtwoord van uw mailbox vergeten of heeft u deze nog niet ingesteld, wijzig uw wachtwoord dan via de knop ‘Reset wachtwoord’.

Let op: Heeft u op een eerder moment uw e-mail op andere apparaten ingesteld, bijvoorbeeld op uw smartphone, dan haalt deze na het wijzigen van uw wachtwoord geen e-mail meer op. Voer op deze apparaten uw nieuwe wachtwoord in.

Sluit de Hostingmanager niet af. Deze heeft u nodig voor het controleren van de gegevens.

Volgende stap

Klik in het menu op ‘Accounts’ en vervolgens op de knop ‘@+’.

Volgende stap

U ziet een scherm met ‘E-mailaccounts toevoegen’. Vul de volgende gegevens in:

  • E-mailadres: het e-mailadres dat u wilt instellen
  • Wachtwoord: uw wachtwoord voor uw inkomende e-mail
  • De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kunt u aangevinkt laten.
  • Schermnaam voor verzonden berichten: de naam die u wilt meegeven aan de berichten die u verzendt, bijvoorbeeld uw naam of bedrijfsnaam.
  • Vink de optie ‘Severinstellingen handmatig configureren’ aan.

Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Heeft u een uitgaande e-mailserver bij een andere partij, bijvoorbeeld bij uw internetprovider, vul dan bij ‘Info voor server uitgaande e-mail’ de gegevens van de uitgaande mailserver in (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl of smtp.xs4all.nl).

Heeft u geen uitgaande e-mailserver bij een andere partij, maar wilt u wel gebruik maken van een uitgaande mailserver? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

Open de Hostingmanager. Klik in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’ en selecteer vervolgens bij ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat u wilt instellen. Welk scherm ziet u?

1. Wel een uitgaande e-mailserver

2. Geen uitgaande e-mailserver

3. Wel een uitgaande e-mailserver, nog geen server voor uitgaande e-mailaccount

1. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande mailserver bij Yourhosting. U kunt verder met het instellen van de uitgaande mailserver in Windows Live Mail.

2. Wanneer u dit scherm ziet dan heeft u binnen uw huidige e-mail- of hostingpakket niet de mogelijkheid om gebruik te maken van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting. Wilt u een uitgaande mailserver bij Yourhosting afnemen? Bestel deze dan eenvoudig in Mijn Account.

  • Log in op Mijn Account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik in het menu op 'Mijn producten' en vervolgens op uw hostingpakket.
  • Scroll naar beneden naar ‘Extra Producten’ en klik rechts op ‘Toevoegen’.
  • Selecteer onder 'E-mailproducten' de optie 'Uitgaande e-mailserver (SMTP)’ door op de groene ‘+’ te klikken.
  • Scroll naar onderen en klik op ‘Ga verder’. Ga akkoord met de Akkoordverklaring en reken uw product af. Zodra de betaling binnen is, leveren wij de SMTP-server uit.
Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver van Yourhosting

3. Wanneer u dit scherm ziet, dan heeft u een uitgaande e-mailserver bij Yourhosting, maar nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Ga verder met het instellen van de uitgaande e-mailserver in Windows Live Mail.

Klik in de Hostingmanager onder het kopje ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Heeft u al een uitgaande e-mailaccount aangemaakt? Dan vindt u onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Ziet u deze gegevens niet? Dan heeft u nog geen server voor uw uitgaande e-mailaccount aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor u zichtbaar.

Deze gegevens heeft u nodig voor het instellen van uw uitgaande e-mailserver.

Volgende stap

Ga verder in Windows Live Mail. Vul in het scherm ‘Serverinstellingen configureren’ de volgende gegevens in:

Informatie over de server voor inkomende e-mail:
  • Servertype: kies hier voor IMAP of POP3. Wij raden IMAP aan. Kijk voor meer informatie over het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina
  • Serveradres: vul hier het serveradres in
  • Poort: deze wordt automatisch ingevuld
  • Vink ‘Vereist een beveiligde verbinding (SSL)’ niet aan
  • Verifiëren met: kies hier voor ‘Niet-versleutelde tekst’
  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van uw inkomende e-mail
Informatie over de server voor uitgaande e-mail:
  • Serveradres: de servernaam van uw uitgaande e-mailserver
- Poort: 587
  • Vink ‘Vereist een beveiligde verbinding’ uit.
  • Vink ‘Vereist verificatie’ aan.

Klik op ‘Volgende’.

Volgende stap

Het e-mailadres is toegevoegd. Klik op ‘Voltooien’.

Volgende stap

Uw e-mail komt binnen. Voor het afronden van de instellingen voor de uitgaande e-mail, klikt u op bovenaan de pagina op ‘Accounts’. Klik vervolgens op ‘Eigenschappen’.

Volgende stap

Een nieuw scherm opent. Ga naar het tabblad ‘Servers’.

Onderaan staat aangevinkt dat voor de uitgaande e-mailserver verificatie is vereist. Klik op de knop ‘Instellingen’.

Volgende stap

Vink ‘Aanmelden met’ aan en vul de volgende gegevens in:

  • Accountnaam: de gebruikersnaam van uw uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van uw uitgaande e-mail
  • Laat ‘Wachtwoord onthouden’ aangevinkt staan.

Klik op ‘OK’.

Volgende stap

U heeft uw e-mail succesvol ingesteld. Verzend een e-mail naar uzelf om te testen of alles goed werkt. Zo controleert u of u kunt verzenden en ontvangen met het ingestelde e-mailadres. Het kan een paar minuten duren voordat u het bericht ontvangt.

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wilt u meer ondersteuning? Met Teamviewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor u uit.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017