Office 365/Exchange Online: Wachtwoordbeleid aanpassen

Wat is het wachtwoordbeleid?

Microsoft heeft er voor gekozen om standaard een wachtwoordbeleid in te stellen van 90 dagen. Dat wil zeggen dat alle gebruikers binnen dezelfde Microsoft-omgeving om de 90 dagen hun wachtwoord moeten wijzigen. Doen ze dit niet, dan hebben zij vanaf dag 91 geen toegang tot hun e-mail.

Hoewel wij aanraden om regelmatig het wachtwoord aan te passen, kunnen we ons voorstellen dat je redenen hebt om het wachtwoordbeleid aan te passen.

Om het beleid aan te passen, log je in als hoofdbeheerder via https://portal.office.com.

Volgende stap

Naar het beheercentrum

Eenmaal ingelogd, klik je op de knop 'Beheer' om door te gaan naar het beheercentrum.

Volgende stap

Beveiliging en privacy

Gebruik het linkernavigatiemenu en vouw het menu onder het tandwieltje uit. Klik vervolgens op 'Beveiliging en privacy'.

Volgende stap

Wachtwoordbeleid bewerken

Bovenin zie je de huidige instellingen voor het wachtwoordbeleid. Om dit aan te passen, klik op 'Bewerken'. 

Volgende stap

Wachtwoordbeleid aanpassen

Vul hier het aantal gewenste dagen in voordat een wachtwoord verloopt en het aantal dagen voordat een gebruiker hiervan een melding krijgt.

Ook kun je het hele wachtwoordbeleid uitschakelen door bovenin het schuifje om te zetten naar 'Uit'.

Klik vervolgens op 'Opslaan'. Het wachtwoordbeleid is nu aangepast voor alle gebruikers binnen deze Microsoft-omgeving.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017