Quick Start Guide: Office 365 Essentials



Stap 1

Met Office 365 Essentials kun je online gebruik maken van de laatste versie van Office Online. Daarnaast heb je 1 TB opslagruimte met OneDrive en beheer je eenvoudig je e-mail met Exchange Online.

Om Office Online en Exchange Online te gebruiken, koppel je de licentie aan een gebruiker. Heb je een eigen domeinnaam? Deze kun je koppelen aan Office 365.

Log in via portal.office.com. Als je voor de eerste keer inlogt, zal je direct een nieuw wachtwoord moeten aanmaken. Dit wachtwoord moet minimaal acht tekens bevatten met minimaal één hoofdletter, één kleine letter en één cijfer.

Selecteer in het menu ‘Beheer’ en ga naar het beheercentrum van Office 365.

beheer office 365


Stap 2

Klik op 'Gebruikers' en selecteer ‘Actieve gebruikers’.

actieve office 365 gebruikers


Stap 3

Selecteer hier de gebruiker waar je de licentie aan wil koppelen. Klik achter ‘Productlicenties’ op ‘Bewerken’.

productlicenties bewerken office 365


Stap 4

Indien nodig, selecteer de locatie.  Daaronder zie je de actieve licenties. Zet de gewenste licentie ‘Aan’ door het schuifje om te zetten.

office 365 productlicenties inschakelen


Stap 5

Klik op ‘Opslaan’. De licentie is nu gekoppeld aan de gebruiker. Je kunt het beste opnieuw inloggen om de producten in gebruik te nemen. Om af te melden, klik rechtsboven in op je naam in de zwarte menubalk en selecteer ‘Afmelden’.

afmelden office 365


Stap 6

Log opnieuw in via portal.office.com. Je kunt nu aan de slag met onder andere Word, Excel en PowerPoint. Als je Office Online nog niet ziet, dan ligt dit waarschijnlijk aan je de cache van je webbrowser. Google maar even op ‘cache legen (naam van je webbrowser)’ of gebruik tijdelijk een andere browser.

Meer ondersteuning

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wil je meer ondersteuning? Met TeamViewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor je uit.

Neem contact op