• 15 jaar ervaring
  • Persoonlijke support
  • 160.000 tevreden klanten

Startersgids Acronis

Stap 1

Beheeromgeving en inloggegevens

Nadat je bestelling is afgerond, ontvang je van ons een activeringsmail. Daarmee kun je een wachtwoord aanmaken voor je gebruiker. Vervolgens log je met de nieuwe gegevens in op https://cloud.acronis.com/login

Heb je een Acronis Basic-licentie, dan ontvang je één gebruiker. Je kunt geen extra gebruikers aanmaken. De gebruikersnaam maken wij automatisch voor je aan, deze kun je niet aanpassen.

Heb je een Acronis Pro-licentie, dan kun je wel extra gebruikers aanmaken, zogeheten Units. Deze extra units kun je onder andere gebruiken voor afdelingen, medewerkers en locaties. Voor het aanmaken van extra units log je in op het managementconsole via https://cloud.acronis.com/mc/.

Volgende stap

Stap 2

Klik op 'Toevoegen' en selecteer vervolgens het werkstation, de server of het apparaat waarmee je Acronis wilt verbinden.

Volgende stap

Stap 3

Backup Agent installeren op je apparaat

Na het selecteren van het apparaat, kun je de Backup Agent downloaden. Klik op ‘Opslaan’ als de download niet automatisch wordt gestart.

Volgende stap

Stap 4

Klik op ‘Installeren’ om de Backup Agent op je pc te installeren. Zodra de installatie is voltooid, is het nodig om opnieuw in te loggen.

 

Volgende stap

Stap 5

Nadat je opnieuw bent ingelogd, klik je aan de linkerkant op ‘Alle apparaten’ om je toegevoegde apparaat terug te vinden.

Bij de volgende stap ga je daadwerkelijk een back-up maken.

 

Volgende stap

Stap 6

Nu kun je beginnen met het maken van de back-up. Selecteer het apparaat in het midden van het scherm.

Volgende stap

Stap 7

Na het selecteren van je apparaat, wordt aan de rechterkant het back-upmenu geopend. Klik daar op ‘Back-up’.

Volgende stap

Stap 8

Voor je een back-up maakt, is het handig om deze eerst een naam te geven. Dit doe je door te klikken op het potloodje achter ‘Volledige machine tot Cloudopslag’. Geef je back-up een naam en klik vervolgens op ‘Oke’.

Volgende stap

Stap 9

Selecteer nu achter ‘Back-up van’ van welke onderdelen je een back-up wilt maken. In dit voorbeeld maken we een back-up van ‘Bestanden en mappen’.

Volgende stap

Stap 10

In de vorige stap hebben we gekozen voor ‘Bestanden en mappen’. Nu kun je de juiste bestanden en mappen kiezen. Klik achter ‘Items waarvan een back-up moet worden gemaakt’ op ‘Opgeven’.

Volgende stap

Stap 11

Je ziet nu de verschillende schijven op je pc, klik op ‘Bestanden en mappen selecteren’ om deze uit te klappen. Kies vervolgens voor je gewenste bestanden of mappen.

Volgende stap

Stap 12

Na het selecteren van de gewenste opties, klik je op ‘Toepassen’.

Volgende stap

Stap 13

Klik op ‘Nu uitvoeren’ om de back-up te maken. Je kunt de voortgang van de back-up volgen in het scherm.

Volgende stap

Stap 14

Zodra de back-up klaar is kun je deze aan de linkerkant in het menu bekijken door te klikken op 'Back-ups'.

Volgende stap

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018