Een Microsoft 365 tenant (Microsoft-omgeving) wordt standaard geleverd met een domeinnaam die eindigt op .onmicrosoft.com. Deze domeinnaam kun je gebruiken voor het aanmaken van gebruikersaccounts/e-mailadressen, maar het is natuurlijk mooier om hiervoor je eigen domeinnaam te gebruiken.
Het toevoegen van domeinnamen bestaat uit twee delen; de verificatie en de livegang. Hieronder lees je hoe je dit doet.
Eerst wil Microsoft controleren dat de domeinnaam die je wilt koppelen ook echt van jou is. Om dit te doen voegt je een TXT-record toe die door Microsoft is aangemaakt. Omdat je dit doet in de DNS-instellingen, heb je dus toegang nodig tot de DNS-instellingen van de domeinnaam en het Microsoft 365 Admin Center. Een handig stappenplan hiervoor vind je op de supportpagina van Microsoft. Bekijk hiervoor stap 1 tot en met 5 (kies bij stap 5 voor optie b).
Als je bij ons je domeinnaam hebt dan volg je de onderstaande stappen om een TXT-record toe te voegen:
Nadat je het TXT-record hebt toegevoegd, klik je in het Microsoft 365 Admin Center op 'controleer'.
Wij raden je aan om eerst de verificatie te doen en daarna de gewenste gebruikers aan te maken. Wil je e-mail migreren, dan kun je dit ook het beste na de verificatie doen.
Na het aanmaken van gebruikers (en eventueel het migreren van e-mail) kun je op een gewenst moment overstappen van je oude e-mailoplossing naar Exchange Online, de e-mailoplossing van Microsoft. Meer informatie hierover lees je vanaf stap 6 in het stappenplan van Microsoft.
Heb je je domeinnaam bij ons hebt geregistreerd, dan koppel je de domeinnaam eenvoudig via de volgende stappen:
Verstuurt je website e-mails naar jouw e-mailadres of naar je klanten? Neem dan contact met ons op, zodat wij jouw specifieke situatie met je kunnen doorspreken. We helpen je graag mee om ervoor te zorgen dat deze e-mails aankomen en niet als spam worden aangemerkt.
Met Easymove verhuis je stap voor stap je e-mail, contactpersonen, agenda, taken en notities. Veilig en snel!