Wachtwoorden beheren in Office 365



Wachtwoord gebruiker resetten

Een wachtwoord van een een gebruiker reset je via Actieve gebruikers in het Office 365 Admin Center. Hier selecteer je de gebruiker en klik je op de knop ‘Wachtwoord opnieuw instellen’. Een uitgebrede uitleg hierover vind je op de supportpagina van Microsoft.


Gebruiker zelf een wachtwoord laten resetten

Als gebruikers hun wachtwoord zijn verloren, dan kun je als beheerder het wachtwoord voor ze resetten. Je kunt ook voorkomen dat je deze supportvragen krijgt door 'selfservice voor wachtwoordherstel' in te schakelen. Gebruikers kunnen dan zelf hun wachtwoord resetten. Via de beheeromgeving schakel je dit in. Kijk voor meer informatie over selfservice voor wachtwoordherstel op de website van Microsoft.


Wachtwoordenbeleid

Het standaardbeleid binnen Office 365 is dat elke 90 dagen het wachtwoord verloopt. De gebruiker kan met het verlopen wachtwoord inloggen op de Portal om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Als beheerder kun je het wachtwoordenbeleid wijzigen. Je kunt het aantal dagen wijzigen of inschakelen dat wachtwoorden niet verlopen. Je wijzigt het wachtwoordbeleid in het Office 365-beheercentrum.


Multi Factor Authenticatie

Met Multi Factor Authenticatie voeg je een extra beveiliging toe aan Office 365. Nadat gebruikers hun wachtwoord invoeren, krijgen ze een sms met unieke code, een inkomend telefoongesprek, of een verzoek op de Microsoft Authenticator-app. Je schakelt dit in voor je gebruikers in de beheeromgeving.