Bestellen en betalen van je Microsoft-producten



Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Direct na je bestelling staat je factuur klaar in Mijn Account. Je ontvangt hier ook een e-mail van. In Mijn Account kun je je factuur direct voldoen, bijvoorbeeld met iDEAL, PayPal of creditcard. Een factuur voor een verlenging ontvang je zeven dagen voordat de verlenging ingaat.


Hoe bestel ik (extra) licenties?

Via deze stappen bestel je eenvoudig het abonnement dat bij jou past. Alleen SharePoint Online en Project bestel je door contact met ons op te nemen.

  • Ga naar de websitepagina van het product dat je wilt bestellen;
  • Klik in het menu op ‘Prijzen’;
  • Selecteer het gewenste abonnement en klik op de bestelknop;
  • Kies het aantal gewenste licenties. Klik vervolgens op 'Voeg toe aan winkelmandje';
  • Ben je al klant? Vul dan je klantnummer en wachtwoord in en klik op 'Inloggen';
  • Ben je nog geen klant, vul dan je gegevens in;
  • Klik op ‘Ga verder’;
  • Selecteer je betaalwijze en ga akkoord met de algemene voorwaarden;
  • Klik op 'Bevestigen en betalen';
  • Je producten worden binnen een paar minuten uitgeleverd.

Hoe bestel ik een proeflicentie?

Van de meeste abonnementen van Office 365, OneDrive voor Bedrijven en Exchange Online kun je een proeflicentie afnemen. Zo kun je eerst een maand lang gratis uitproberen, voordat je besluit om het aan te schaffen. Na één maand worden de licenties automatisch omgezet in een betaalde dienst, tenzij je voor het eind van de maand opzegt.

Klik hieronder op de proeflicentie die je wilt bestellen:


Hoe upgrade of downgrade ik mijn huidige licentie?

Een upgrade of downgrade geef je via het supportformulier aan ons door. Bij het onderwerp kies je 'Microsoft-producten'. In het bericht geef je aan welke licentie je wilt upgraden of downgraden, wat de nieuwe licentie wordt en om welke gebruiker het gaat. Wij zeggen vervolgens je huidige licentie op en koppelen de nieuwe licentie aan je omgeving. Je ontvangt een e-mail van ons wanneer de upgrade of downgrade is voltooid.


Worden er kosten gecrediteerd als ik mijn licentie upgrade of downgrade?

Bij een upgrade crediteren we de oude licentie voor de resterende periode en brengen we de nieuwe licentie in rekening. Bij een downgrade ontvang je van ons een factuur waarop we de nieuwe licentie berekenen over de periode waarin de oude licentie nog niet gefactureerd was. 


Wat is het verschil tussen maandelijkse en jaarlijkse betaling?

De producten van Microsoft kun je per maand en per jaar afnemen.

  • Maandabonnement: je betaalt per maand en je kunt je abonnement op elk gewenst moment opzeggen.
  • Jaarabonnement: je neemt een abonnement af van één jaar, het bedrag wordt dan in één keer in rekening gebracht. Bij sommige producten is een jaarabonnement voordeliger dan een maandabonnement.

Krijgen bedrijven volumekortingen?

Ja, vanaf 50 maandlicenties krijg je van ons een korting. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


Ik heb net Office 365 betaald. Wat nu?

Nadat je de eerste bestelling van een Office 365-licentie (of Exchange Online-licentie) bij ons hebt geplaatst, dan maken wij bij Microsoft de "tenant" (de Microsoft-omgeving) aan. Je ontvangt van ons vervolgens een e-mail met de inloggegevens van het beheerdersaccount van de nieuwe tenant. 

Hierna kun je je de tenant naar wens inrichten, bijvoorbeeld door een domeinnaam te koppelen en een gebruiker aan te maken. Wij helpen je graag met het naar wens inrichten van de tenant, of kijk in onze Quick Start Guides als je zelf aan de slag wil.

Als je al een licentie bij ons afneemt en een nieuwe licentie bestelt, dan voegen wij de nieuwe licentie toe aan de tenant (Microsoft-omgeving) als de betaling van de factuur is verwerkt.