Inloggen op Microsoft-producten voor gebruikers



Hoe log ik in op Office 365?

Je kunt op verschillende manieren inloggen in Office 365; via de Office-software, vanuit de OneDrive Sync-cliënt en op de webomgeving. Om in te loggen op Office 365 via de webomgeving ga je naar: https://portal.office.com.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

In de Portal van Microsoft stel je gemakkelijk een nieuw wachtwoord in. Volg de volgende stappen:

  1. Log in op portal.office.com met je gebruikersnaam en wachtwoord;
  2. Ga naar Instellingen > Wachtwoord;
  3. Voer je vorige wachtwoord in;
  4. Voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig deze. Gebruik altijd een uniek wachtwoord van minimaal 10 tekens waarin je hoofdletters, kleine letters en cijfers afwisselt.
    Lees meer over sterke wachtwoorden;
  5. Klik op Verzenden.

Bekijk ook deze handige video over het wijzigen van het wachtwoord:


Wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord kwijt bent, volg dan de volgende stappen om het wachtwoord te resetten/herstellen:


Hoe installeer ik de Office 365-software?

Als je een Office 365 Business-, Premium-, ProPlus-, E3- of E5-licentie hebt, dan kun je op vijf computers (Windows of Mac OSX) de Office-software installeren. 

Installeer de software via de onderstaande stappen: 

  1. Log in op portal.office.com;
  2. Klik rechts bovenin op ‘Office installeren’ en daarna op ‘Office 365-apps’;
  3. Vervolgens wordt het installatieprogramma binnengehaald. Als je deze start wordt Office geïnstalleerd;
  4. Na de installatie start je een Office-programma en activeer je deze met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Let op! Standaard wordt de 32-bits versie van de Office-software geïnstalleerd in de taal die wordt gebruikt in de Office-portal. Als je de 64-bits versie wilt installeren of een andere taal wenst, kies dan na het klikken op de knop ‘Office installeren’ voor de optie ‘Andere installatieopties’.