Wat is een licentie?

Een licentie staat gelijk aan een gebruiker van een product. Wil jij voor jezelf en bijvoorbeeld drie collega's met Office 365 werken? Dan heb je vier licenties nodig. Een licentie noemen we ook wel een abonnement.

Hoe maak ik een gebruiker aan?

Bekijk de video: Gebruikers aanmaken en koppelen

Of volg onderstaande stappen:

  • Log in op de Office 365-beheeromgeving via https://portal.office.com
  • Klik aan de linkerkant op 'Gebruikers'
  • Maak een nieuwe gebruiker aan onder 'Actieve gebruikers'
  • Je kunt de nieuwe gebruiker direct koppelen aan een beschikbare licentie

Hoe maak ik een gedeeld postvak aan?

Bekijk de video: Gedeelde postvakken aanmaken

Waar beheer ik mijn licenties?

Licenties beheer je in de beheeromgeving van Office 365. Log in via https://portal.office.com met de inloggegevens die je per mail hebt ontvangen. In de beheeromgeving kun je onder andere je wachtwoord wijzigen, nieuwe gebruikers aanmaken en gebruikers aan licenties koppelen. Via ‘Mijn cloudproducten’ in Mijn Account regel je administratieve zaken zoals het bestellen en opzeggen van licenties.

Kan ik verschillende producten binnen Office 365 met elkaar combineren?

Ja dat kan. Je kunt OneDrive voor Bedrijven of Exchange Online bijvoorbeeld als los product afnemen, maar ook binnen een abonnement van Office 365. Per abonnement kun je bekijken welke producten en diensten zijn inbegrepen.

Yammer Enterprise kun je als los abonnement afnemen, maar ook als onderdeel van Office 365. Yammer Basic is inbegrepen bij een aantal Office 365-abonnementen. Als je meer functies wilt, dan bestel je Yammer Enterprise. Wij koppelen de licenties vervolgens aan je beheeromgeving van Office 365. Zo maak je optimaal gebruik van Office 365 in combinatie met Yammer Enterprise.

Hoe koppel ik bestaande gebruikers aan de nieuwe licentie?

  • Log in op de Office 365-beheeromgeving via https://portal.office.com;
  • Klik op 'Gebruikers' en vervolgens op 'Actieve gebruikers';
  • Klik op de gebruiker waar je de licentie aan wilt koppelen;
  • Klik rechtsonder bij 'Toegewezen licentie' op 'Bewerken';
  • Kies de gewenste licentie en klik op 'Opslaan'.

Ik krijg de melding dat er geen licenties (meer) zijn. Wat betekent dit?

Dit betekent dat je alle licenties in gebruik hebt. Extra licenties bestel je eenvoudig via onze website.

Hoe koppel ik mijn domeinnaam aan Office 365?

  • Via de DNS koppel je je domeinnaam aan je Office 365-beheeromgeving.
  • Log in op de beheeromgeving van Office 365 via https://portal.office.com;
  • Klik aan de linkerkant op ‘Domeinen’;
  • Klik op ‘Domein toevoegen’.

Het systeem begeleidt je stap voor stap door het proces en controleert direct of de juiste DNS-records zijn toegevoegd. In hoofdstuk 2.2 van de quick start guide van Office 365 leggen we alle stappen aan je uit. Kom je er niet uit, dan helpen we je graag.

Hoe pas ik het wachtwoordbeleid aan in Office 365 of Exchange Online?

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017