Verlengen en opzeggen van je Office 365-licentie



Wordt mijn licentie automatisch verlengd?

Je licentie wordt automatisch verlengd met dezelfde looptijd. Wil je je licentie opzeggen, dan ontvangen wij je opzegging graag minimaal een week van tevoren via 'Mijn cloudproducten' in Mijn Account.


Wat gebeurt er met mijn opgeslagen bestanden als mijn abonnement verloopt?

Nadat een gebruiker wordt verwijderd en de licentie is opgezegd, is het tot 30 dagen mogelijk om de gebruiker te herstellen met behoud van de e-mail en bestanden. Hierna vervalt de data definitief.


Wordt een licentie per direct opgezegd of per einde contract?

De opzegging geldt per einde contract. De resterende tijd van je contract kunnen we niet crediteren omdat wij de licentie al voor de hele looptijd hebben ingekocht. Je kunt de resterende tijd nog volop gebruikmaken van je licentie.


Hoe kan ik opzeggen?

Je zegt je licentie op via ‘Mijn cloudproducten’ in Mijn Account. Volg in ‘Mijn cloudproducten’ de volgende stappen: 

  1. Klik op de zwarte bak op het menu-item ‘Producten’ en selecteer 'Microsoft Cloud Solutions'; 
  2. Je ziet nu een overzicht van het type licenties dat je afneemt. Klik op het type licentie waarvan je een opzegging wilt plaatsen;
  3. Nu zie je de licenties van dat type. Klik achter de juiste licentie op ‘Annuleren’ en vervolgens op ‘Ja’;
  4. De licentie krijgt nu de status 'Canceled' en wordt per vervaldatum door ons opgezegd. Nadat de opzegging is uitgevoerd, verandert de status in 'Expired'.