LET OP: Maak een back-up van je e-mail, contacten en agenda voordat je deze handleiding volgt!
Lees hier hoe je een back-up maakt
Bij de overstap naar de nieuwe Hostingmanager adviseren wij om bestaande e-mailaccounts bij te werken. De nieuwe omgeving ondersteund het gebruik van je e-mailadres als gebruikersnaam. Dit maakt het instellen van een e-mailaccount een stuk makkelijker en duidelijker.
Wil je een bestaand account bijwerken, volg dan de volgende stappen:
Log in op Mijn Account.
Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Hostingmanager’
Klik op de knop ‘Hostingmanager’.
Klik in de Hostingmanager op de knop ‘E-mailconfiguratie’.
Noteer het e-mailadres dat achter de juiste e-mailbox staat geschreven. Het e-mailadres in dit scherm is je e-mailgebruikersnaam. Deze gebruik je om in te loggen op je e-mail.
Weet je het e-mailwachtwoord voor je account nog? Ga dan door naar stap 8. Ben je het wachtwoord vergeten, klik dan op ‘E-mailwachtwoorden’.
Kies de juiste e-mailboxnaam en vul twee maal het nieuwe wachtwoord in. Klik hierna op ‘verstuur’ om het nieuwe wachtwoord in te stellen. Kies altijd voor een uniek en sterk wachtwoord.
LET OP: Maak een back-up van je e-mail, contacten en agenda voordat je deze handleiding volgt!
Lees hier hoe je een back-up maakt
Heb je de back-up van je e-mailaccount, agenda en contactpersonen klaar staan, dan kun je verder.
Open Apple Mail en klik op ‘Mail’ en dan op ‘Voorkeuren…’
Selecteer in het Voorkeur scherm het account waarvan je de gegevens wilt aanpassen. Klik vervolgens op het min-teken onderin.
Heb je back-ups gemaakt van je e-mail, contacten en agenda, en heb je gecontroleerd of je het juiste e-mailaccount verwijdert? Klik dan op ‘OK’ om het verwijderen van je mailaccount te bevestigen.
Heb je back-ups gemaakt van je e-mail, contacten en agenda, en heb je gecontroleerd of je het juiste e-mailaccount verwijdert? Klik dan op ‘OK’ om het verwijderen van je mailaccount te bevestigen.
Open een browser zoals Safari en ga naar yourhosting.nl/apple-mail/. Vul vervolgens een naam en het e-mailadres in en klik op ‘OK’.
Het bestand wat je hebt gedownload wordt automatisch geopend. Je krijgt het profielscherm te zien. Klik op ‘Ga door’ om door te gaan met het toevoegen van je e-mailaccount.
Klik op ‘Ga door’ om door te gaan met het toevoegen van je e-mailaccount.
Vul het e-mailwachtwood in en klik op ‘Installeer’.
Na het toevoegen van je e-mailaccount is het nu belangrijk om te controleren of je alle e-mails, contacten en agenda-items nog hebt. Mis je gegevens, gebruik dan je back-up om deze te herstellen. In deze handleiding lees je hoe je de back-up herstelt.