Let op: Dit is een oude en onveilige versie en wordt daarom niet meer ondersteund. We raden je aan over te stappen naar een nieuwere e-mailclient die wel op een veilige manier verbinding maakt, zoals de gratis e-mailclient Mozilla Thunderbird.
Bij de overstap naar de nieuwe Hostingmanager adviseren wij je om bestaande e-mailaccounts bij te werken. Dit is nodig om e-mail goed te kunnen blijven ontvangen en versturen. De nieuwe Hostingmanager ondersteunt het gebruik van je e-mailadres als gebruikersnaam. Dit maakt het instellen van een e-mailaccount een stuk makkelijker en duidelijker. Wil je een bestaand account bijwerken, volg dan de volgende stappen
Log in op Mijn Account.
Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Hostingmanager’.
Klik op de knop ‘Hostingmanager’.
Klik in de Hostingmanager op de knop ‘E-mailconfiguratie’.
Noteer het e-mailadres dat achter de juiste e-mailbox staat geschreven. Het e-mailadres in dit scherm is je e-mailgebruikersnaam. Deze gebruik je om in te loggen op je e-mail.
Weet je het e-mailwachtwoord voor je account nog? Ga dan door naar stap 8. Ben je het wachtwoord vergeten, klik dan op ‘E-mailwachtwoorden’.
Kies de juiste e-mailboxnaam en vul twee maal het nieuwe wachtwoord in. Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord. Klik hierna op ‘verstuur’ om het nieuwe wachtwoord in te stellen.
Je hebt nu alle e-mailgegevens bij de hand. Open Outlook 2010 en klik op de knop ‘Bestand’ linksboven in het scherm.
Klik op de knop ‘Accountinstellingen’ en hierna op de knop ‘Accountinstellingen…’
In het accountinstellingen-scherm klik je op het account dat je wilt wijzigen. Klik daarna op ‘Wijzigen…’.
Pas de informatie bij ‘E-mailadres’, ‘Server voor inkomende e-mail’, ‘Server voor uitgaande e-mail(SMTP)’, ‘Gebruikersnaam’ en ‘Wachtwoord’ aan.
Vul bij e-mailadres je eigen e-mailadres in. De server voor inkomende e-mail en uitgaande e-mail is mail.jedomeinnaam.nl, waarin jedomeinnaam.nl jouw domeinnaam met bijbehorende extensie is. De gebruikersnaam is je e-mailadres en het wachtwoord is degene die je hebt onthouden of net hebt aangepast.
Klik op de knop ‘Meer instellingen…’
Klik in het scherm op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.
In het volgende scherm kies je voor de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ en vervolgens voor ‘Aanmelden met’. Voer in dit scherm dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord in als voor de inkomende e-mail.
Klik hierna op de knop ‘Ok’.
Klik op de knop ‘Volgende >’ om je e-mailgegevens te laten controleren.
Krijg je een beveiligingswaarschuwing te zien, klik dan op de knop ‘Ja’.
Krijg je de volgende beveiligingswaarschuwing te zien, klik dan op ‘Ja’.
Nadat alle gegevens zijn gecontroleerd klik je op de knop ‘Voltooien’ om je wijzigingen te bewaren. De e-mail werkt weer zoals je gewend bent!