Outlook 2016 instellen - Nieuwe Hostingmanager


Door een bug bij Microsoft werkt deze handleiding niet. Zodra de bug is opgelost passen wij de handleiding aan. 

Bij de overstap naar de nieuwe Hostingmanager adviseren wij je om bestaande e-mailaccounts bij te werken. Dit is nodig om e-mail goed te kunnen blijven ontvangen en versturen. De nieuwe Hostingmanager ondersteund het gebruik van je e-mailadres als gebruikersnaam. Dit maakt het instellen van een e-mailaccount een stuk makkelijker en duidelijker. Wil je een bestaand account bijwerken, volg dan de volgende stappen:


Stap 1: Log in op Mijn Account

Log in op Mijn Account. 

Login op Mijn Account


Stap 2: Ga naar de hostingmanager

Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Hostingmanager’.

Hostingmanager


Stap 3: Open de Hostingmanager

Klik op de knop ‘Hostingmanager’. 

Kies de goede domeinnaam en klik op Hostingmanager


Stap 4: Open de mailpagina

Klik in de Hostingmanager op de knop ‘E=mailconfiguratie’.

In de Hostingmanager klik je op E-mailconfiguratie.


Stap 5: Noteer je e-mailadres

Noteer het e-mailadres dat achter de juiste e-mailbox staat geschreven. Het e-mailadres in dit scherm is je e-mailgebruikersnaam. Deze gebruik je het om in te loggen op je e-mail. 

Het e-mailadres in het e-mailboxscherm is de gebruikersnaam voor je e-mail.


Stap 6: Heb jij je wachtwoord onthouden?

Weet je het e-mailwachtwoord voor je account nog? Sla deze stap over en ga naar stap 8. Ben je het wachtwoord vergeten, klik dan op 'E-mailwachtwoorden".

Een nieuw e-mailwachtwoord instellen.


Stap 7: E-mailwachtwoord aanpassen

Kies de juiste e-mailboxnaam en vul twee maal het nieuwe wachtwoord in. Klik hierna op ‘verstuur’ om het nieuwe wachtwoord in te stellen. Kies altijd voor een uniek en sterk wachtwoord

Stel een nieuw e-mailwachtwoord in


Stap 8: Open Outlook 2016

Je hebt nu alle e-mailgegevens bij de hand. Open Outlook 2016 en klik op de knop ‘Bestand’ linksboven in het scherm.

Open Outlook 2016 en klik op bestand.


Stap 9: Open de accountinstellingen

Klik op de knop ‘Accountinstellingen’ en hierna op de knop ‘Accountinstellingen…’

Klik op Accountinstellingen binnen Outlook 2016


Stap 10: Wijzig het bestaande e-mailaccount

In het accountinstellingen-scherm klik je op het account dat je wilt wijzigen. Klik daarna op ‘Wijzigen…’.

E-mail accountinstellingen wijzigen


Stap 11: Wijzig de e-mailinstellingen

Pas de informatie bij ‘E-mailadres’, ‘Server voor inkomende e-mail’, ‘Server voor uitgaande e-mail(SMTP)’, ‘Gebruikersnaam’ en ‘Wachtwoord’ aan. 
Vul bij e-mailadres je eigen e-mailadres in. De server voor inkomende e-mail en uitgaande e-mail is mail.jedomeinnaam.nl, waarin jedomeinnaam.nl jouw domeinnaam met bijbehorende extensie is. De gebruikersnaam is je e-mailadres en het wachtwoord is degene die je hebt onthouden of net hebt aangepast. 


Stap 12: Open ‘Meer instellingen…’

Klik op de knop ‘Meer instellingen…’.

Klik op de knop meer instellingen


Stap 13: Ga naar de uitgaande e-mail

Klik in het scherm op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.


Stap 14: Wijzig de uitgaande e-mailinstellingen

In het volgende scherm kies je voor de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ en vervolgens voor ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail’. Klik hierna op de knop ‘Ok’.

Pas de instellingen voor de uitgaande e-mailserver aan.


Stap 15: Controleer de e-mailgegevens

Klik op de knop ‘Volgende >’ om je e-mailgegevens te laten controleren.

Laat Outlook 2016 je e-mailgegevens controleren.


Stap 16: Certificaat waarschuwing

Krijg je een beveiligingswaarschuwing te zien, klik dan op de knop ‘Ja’.


Stap 17: Alles is gecontroleerd

Heb je alle gegevens goed ingevoerd, dan is de controlefase nu afgerond en klik je op ‘Sluiten’.

Ga akkoord met de beveiligingswaarschuwing.


Stap 18: Voltooien

Nadat alle gegevens zijn gecontroleerd klik je op de knop ‘Voltooien’ om je wijzigingen te bewaren. De e-mail werkt weer zoals je gewend bent!

Je e-mailaccount is nu klaar voor gebruik