Nieuws

We houden je graag op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van nieuwe producten, acties en actualiteiten binnen de IT.

Mailproblemen rondom Microsoft opgelost

17 juni 2020

De afgelopen weken kwam er een foutmelding wanneer klanten wilden mailen naar Office 365-, Hotmail- of Outlook-mailadressen. Hierin werd gevraagd om contact op te nemen met de internet provider.

Inmiddels zijn de issues met Microsoft verholpen en kun je weer mailen naar de eerdergenoemde mailadressen.

Ondervind je nog wel mailproblemen? Neem dan contact op met onze klantenservice of kijk tussen de veelgestelde vragen over e-mail.

Inflatiecorrectie

20 mei 2020

Dit jaar passen wij een inflatiecorrectie van 2,5% toe op de meeste van onze tarieven. Deze hebben we gebaseerd op het gemiddelde prijsindexcijfer van 2019. De nieuwe tarieven gelden vanaf 1 juli aanstaande.

Uitkomst onderzoek datalek

11 mei 2020

Op 19 februari hebben wij een bericht gestuurd naar onze klanten over een mogelijk datalek. Het onderzoek naar dit incident is inmiddels afgerond en we willen je graag hierover bijpraten.

Wat is er gebeurd?

Door een menselijke fout heeft iemand mogelijk toegang gekregen tot inloggegevens van e-mailaccounts. Uit voorzorg hebben wij daarom direct het wachtwoord van je e-mailaccount gereset en je gevraagd een nieuw wachtwoord in te stellen.

We hebben toen gelijk een voorlopige melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens en deze definitief gemaakt op 21 april 2020. Ook hebben we een onderzoek laten uitvoeren door een externe partij en aangifte gedaan bij de politie. Omdat we zelf initiatief hebben genomen voor een extern onderzoek zag de politie geen reden om ook een onderzoek te starten.

Uitkomst onderzoek

Uit het onderzoek blijkt dat we niet kunnen vaststellen dat deze persoon ook echt toegang heeft gekregen tot e-mailwachtwoorden. Hetzelfde geldt voor andere gegevens zoals wachtwoorden van CMS-websites. We kunnen dus niet met zekerheid zeggen of deze wachtwoorden zijn buitgemaakt of gelekt. Volgens de privacywet bepaal jij zelf of je ook een melding wilt doen aan de Autoriteit Persoonsgegevens en/of andere betrokkenen. Heb je nog niet het wachtwoord van je e-mailaccount en/of de beheeromgeving van je website aangepast, dan raden wij je aan dit uit voorzorg alsnog zo snel mogelijk te doen. In dit blog lees je hoe je een goed wachtwoord instelt.

Reactie Yourhosting

We zijn hier enorm van geschrokken. Het wijzigen van alle wachtwoorden was niet de meest klantvriendelijke - maar wel de meest veilige keuze. We hebben er alles aan gedaan om je zo snel mogelijk weer toegang te geven tot je e-mail, maar in sommige gevallen duurde dat langer dan je van ons mag verwachten, sorry! Naar aanleiding van het incident hebben we onze veiligheidsprotocollen nogmaals goed doorgenomen en waar nodig aanpassingen doorgevoerd. Op alle servers in onze infrastructuur zijn sterke, unieke en roterende wachtwoorden ingesteld. Ook de wachtwoorden van onze klanten worden beter opgeslagen. Veiligheid van je gegevens is nu meer dan ooit onze prioriteit.

Mocht je nog vragen hebben, dan staat onze klantenservice voor je klaar.