Instellen verhuizing

Welke gegevens kan ik verhuizen?

Dat hangt af van het protocol dat de server gebruikt.

  • POP3: u kunt uw e-mail verhuizen wanneer uw e-mailprogramma een kopie bewaart op de server. In alle andere gevallen kunt u geen POP3-mail verhuizen.
  • IMAP: u kunt alle e-mail verhuizen, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
  • Exchange: alle e-mail, contacten, afspraken en notities, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
  • Gmail: alle e-mail, contacten en de kalender, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
  • Hotmail: u kunt alle e-mail verhuizen, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.

Bekijk welke e-mailprogramma’s Easymove ondersteunt.

Welke servernaam vul ik in?

Voorafgaand aan de verhuizing vult u de servernaam van uw mailserver in. Vaak bestaat deze uit een generiek deel met eventueel een nummer (bijvoorbeeld server1.firstfind.nl of smtp.ziggo.nl). U vindt de servernaam in uw contract, in het control panel van uw hostingprovider of in de handleiding van de e-mailconfiguratie. Kunt u uw servernaam niet vinden, neem dan contact op met uw hostingprovider.

Welke servernaam vul ik in voor een IMAP-verhuizing?

Vul de IMAP-servernaam in van uw hostingprovider (bijvoorbeeld imap.knpmail.nl) die u ook invult bij ‘inkomende mail’ tijdens het instellen van uw e-mailprogramma zoals Outlook.

Welke servernaam vul ik in voor een Exchange-verhuizing?

Vul de hostname of servernaam in waarmee u de Outlook Web Acces (OWA) bereikt, bijvoorbeeld https://owa.firstfind.com/owa

Welke servernaam vul ik in voor een Open-Xchange-verhuizing?

Easymove gebruikt Web Service Interfaces voor toegang tot Open-Xchange-mailboxen. Wanneer u een Open-Xchange server instelt, vult u de hostname of het ip-adres in van de server waarmee u toegang tot de Open-Xchange Webmailer krijgt. Bijvoorbeeld https://ox.provider.com/ox6/ox.html

Welke gebruikersnaam vul ik in?

Meestal is de gebruikersnaam gelijk aan uw e-mailadres. Bij sommige hostingproviders krijgt u een zelf gegenereerde gebruikersnaam. U vindt deze gebruikersnaam in uw contract. Kunt u uw gebruikersnaam niet terugvinden, neem dan contact op met uw hostingprovider.

Waarom moet ik een notificatiemailadres invullen?

We gebruiken het notificatiemailadres dat u heeft opgegeven om u voor en na de verhuizing te informeren over de status. Vul een e-mailadres is waar u altijd toegang tot heeft. Dit is dus een ander e-mailadres dan die van de mailbox die u verhuist.

Wat is het verschil tussen een privé en een zakelijke klant?

Tijdens de setup selecteert u of u gebruikmaakt van Easymove als particuliere of als zakelijke klant. Bent u een particuliere klant, selecteer dan ‘Privé’. Bent u zakelijke klant, selecteer dan ‘Zakelijk’.

Waar houd ik rekening mee wanneer ik het POP3-protocol gebruik?

Wanneer u het POP3-protocol gebruikt, kan Easymove niet alle gegevens verhuizen. De toegang tot een POP3-protocol is over het algemeen zeer beperkt:

  • De mappenstructuur van een POP3-account kan niet gelezen worden. Afhankelijk van uw hostingprovider worden e-mails in de submappen verhuisd.
  • Statusinformatie zoals ‘gelezen’ en ‘ongelezen’ kan niet worden verhuisd.

De meeste providers bieden ook het IMAP-protocol aan naast POP3, daarom raden wij aan om het IMAP-protocol te gebruiken wanneer u uw mailboxen verhuist.

Wat doe ik als ik niet kan inloggen?

Wanneer u niet kunt inloggen, controleer dan de volgende punten:

  • Zitten er typefouten in uw gebruikersnaam of wachtwoord? Sommige programma's voegen spaties toe wanneer u kopieert en plakt.
  • Is het gewenste protocol ingeschakeld voor uw mailbox? Sommige providers zoals Google of Microsoft Exchange hebben IMAP standaard uitgeschakeld.
  • Is de gebruikersnaam juist? Vul de inlognaam in waarmee u normaal gesproken inlogt.
  • Heeft u pasgeleden een e-mailgebruiker aangemaakt? Het kan dan even duren voordat deze gebruiker actief is en u kunt inloggen.
  • Verhuist u tegelijkertijd een domeinnaam? Het kan zijn dat uw bronprovider de toegang tot de mailboxen tijdelijk heeft uitgeschakeld. Vraag dan aan uw bronprovider om u opnieuw toegang te geven.

Wanneer u problemen tegenkomt, probeer dan altijd eerst op uw webmail in te loggen. Lukt dit nog niet neem dan contact op met de provider van de desbetreffende mailbox.

Hoe werkt het uploaden van inloggegevens via een tekst-/CSV-bestand?

Als u meerdere mailboxen verhuist, kunt u via een beveiligde verbinding een tekstbestand met de inloggegevens uploaden. Gebruik hiervoor het template in Easymove. Gebruikt u een applicatie om het bestand te bewerken, bijvoorbeeld Excel, dan slaat u deze op als een tekst-/CSV-bestand.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017