Over de verhuizing

Hoelang duurt een verhuizing?

Dat hangt af van de grootte van uw mailbox(en) en de snelheid van uw huidige provider. Easymove maakt van tevoren een tijdsinschatting, zo weet u ongeveer hoelang de verhuizing duurt.

Hoelang duurt het voordat de verhuizing start?

  • De verhuizing start meestal na een paar minuten. Voordat de verhuizing start, wordt de mailbox geanalyseerd. Dit duurt langer naarmate de mailbox groter is.
  • Er zit een limiet aan het aantal verhuizingen per server. Het kan enkele minuten duren voordat de volgende server klaar is.
  • Om een hoge load op de servers van de hostingprovider te voorkomen wordt er een limiet gesteld aan het aantal lopende verhuizingen tegelijk. Wanneer alle verhuizingen parallel lopen kan het enkele minuten duren voordat er weer een vrije verbinding is.
  • Voor operationele redenen heeft Easymove het recht om de start van de migratie tot maximaal 24 uur uit te stellen.

Raak ik geen e-mails kwijt tijdens de verhuizing?

U verliest tijdens de verhuizing geen e-mail. Easymove zorgt ervoor dat alle e-mail zorgvuldig wordt gemigreerd naar uw nieuwe mailbox, ook wanneer de verbinding tijdelijk wordt verbroken. Daarnaast verwijdert Easymove geen e-mail uit uw oude mailbox. Alle e-mail blijft dus aanwezig op de oude omgeving.

Kan ik e-mail van een privé e-mailserver verhuizen?

Als de privé e-mailserver via het internet te bereiken is, kunt u met Easymove uw e-mail migreren.

Kan ik e-mail verhuizen die lokaal op mijn pc staat?

Dat is niet mogelijk. Met Easymove verhuist u e-mail die op de server van uw e-mailprovider staat. Dit zijn de e-mails die in de webmail van uw e-mailprovider staan.

Kan ik de mailboxen gebruiken tijdens de verhuizing?

Houd rekening met de volgende zaken tijdens de verhuizing, zodat de migratie vlekkeloos verloopt:

  • Verander geen wachtwoorden totdat de verhuizing is voltooid.
  • Probeer de mailboxen van uw oude en nieuwe e-mailomgeving zo min mogelijk te gebruiken om de druk op de servers te verminderen.
  • Ga geen data of e-mails verplaatsen, verwijderen of hernoemen.

Tijdens de verhuizing kunt u wel gewoon e-mails opstellen en ontvangen.

Hoe kan ik de status van de verhuizing controleren?

Nadat u de verhuizing heeft gestart, ontvangt u een e-mail op het e-mailadres dat u heeft doorgegeven. Deze e-mail bevat een link die u doorverwijst naar de statuspagina van de verhuizing.

Hoe werkt een deltamigratie?

Nadat een verhuizing is voltooid, kunt u een tweede verhuizing starten door gebruik te maken van de optie ‘Delta migratie’. Hiermee wordt alle e-mail gekopieerd die tijdens de verhuizing is binnengekomen op uw oude e-mailomgeving. Voordat u een deltamigratie start, let dan op het volgende:

  • Start een deltamigratie niet meteen na een domeinnaamverhuizing. Wacht hiervoor 24 tot 48 uur totdat alle servers op het internet up-to-date zijn.
  • Houd er rekening mee dat sommige providers geen toegang meer geven tot de mailbox nadat de domeinnaam is verhuisd.

Migreert Easymove ook ingestelde filters?

Nee, filters zijn lokaal op uw e-mailprogramma ingesteld en opgeslagen. Daarom kunnen deze filters niet worden meeverhuisd.

Kan ik meerdere accounts migreren naar één e-mailomgeving?

Ja, dat kan met Easymove.

Wat is de lijst van duplicaties?

Voordat een bestand van uw oude e-mailomgeving naar uw nieuwe e-mailomgeving wordt gekopieerd, controleert Easymove of dit bestand al bestaat in de nieuwe e-mailomgeving. Zo weet u zeker dat er geen dubbele bestanden in uw mailbox staan.

Wat zijn generieke foutmeldingen?

Generieke fouten zijn problemen die niet kunnen worden toegewezen aan een bepaald item of een bepaalde map. Krijgt u een generieke foutmelding en wilt u hier meer informatie over, neem dan contact met ons op.

Hoe verwijder ik e-mail uit mijn oude mailbox nadat de verhuizing is voltooid?

Met Easymove kunt u uw oude mailbox niet verwijderen. Bij sommige e-mailproviders kunt u uw e-mails via de webmail verwijderen. U kunt ook uw volledige mailbox verwijderen via de beheeromgeving van uw e-mailprovider. Controleer, voor u uw e-mails verwijdert, eerst of de migratie met Easymove is voltooid. Zo weet u zeker dat u geen e-mails kwijtraakt.

Wat gebeurt er met de e-mail die ik ontvang nadat de verhuizing is voltooid?

Zodra u de DNS heeft aangepast, komt uw e-mail binnen in uw nieuwe mailbox. Houd er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren voordat de DNS overal is gewijzigd. Alle e-mail die u in deze periode ontvangt, kan nog binnenkomen op uw oude mailbox.

U kunt daarom een tweede verhuizing starten om deze e-mail naar uw nieuwe mailbox over te zetten. Dit doet u via de Delta migratie. Met deze optie verhuist u alleen de e-mail die na de eerste verhuizing is binnengekomen. Zo voorkomt u dubbele e-mail in de nieuwe mailbox.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017