Beperking catch all e-mail adressen



Wat gebeurt er met berichten verzonden aan een niet bestaand e-mailadres

Standaard ontvang je alleen de berichten die zijn gericht aan bestaande e-mailadressen. Maakt de versturende partij een typefout of wordt een e-mailadres gebruikt dat niet bestaat, dan wordt deze e-mail afgewezen en teruggestuurd naar de afzender. Het is mogelijk om van deze standaardinstelling af te wijken en de berichten wel af te laten leveren, of retour afzender te sturen met een gepersonaliseerde boodschap.

Kies je ervoor om alle berichten, dus ook de berichten gestuurd aan niet bestaande e-mailadressen, te accepteren, dan is de kans groot dat je meer spam ontvangt. (Catch All)
Vind je het toch belangrijk om alle berichten te ontvangen, volg dan onderstaande stappen:

  • Log in op Mijn Account;
  • Klik in het menu op ‘Hostingmanager’;
  • Klik op het pakket waarvoor je de wijzigingen wilt doorvoeren;
  • Klik op ‘Mail’;
  • Klik op het tabblad ‘Mail-instellingen’;
  • Selecteer de domeinnaam waarvan je alle berichten wilt ontvangen;
  • Klik op de optie ‘Mail aan niet-bestaande gebruikers’;
  • Selecteer de optie ‘Doorsturen naar adres’ en kies het e-mailadres waarop je alle berichten wilt ontvangen;
  • Klik op ‘Ok’ om de wijziging op te slaan en te activeren.

Wat is catch all?

Het catch all e-mailadres zorgt ervoor dat alle e-mail voor je domeinnaam bij je wordt afgeleverd, ongeacht welke karakters er voor het apenstaartje staan. Spammers maken hier op grote schaal misbruik van. Gebruik je een catch all e-mailadres, dan is je domeinnaam het enige wat spammers van je nodig hebben om spam naar je te sturen. Alle e-mail @uwdomeinnaam komt namelijk bij je aan.S

     

     

    Catch-all uitzetten

    Wil je catch-all uitzetten en je e-mail correct instellen?

    Bestel nu je E-mail 2-pakket voor slechts  p/mnd

    6 GB e-mailruimte
    60 mailboxen