- 12 november 2021

Je bedrijf vermelden op Google Maps

Je kent het waarschijnlijk wel, je favoriete restaurant, de kapper om de hoek, ze hebben allemaal een vermelding op Google Maps. Tegenwoordig bijna onmisbaar als je een fysieke locatie hebt die klanten kunnen bezoeken, zo zien je klanten gelijk waar ze moeten zijn.

Heb je al een website met domeinnaam en goede hosting maar heeft jouw bedrijf nog geen vermelding op Google Maps? In dit blogartikel lees je waarom een Google Maps vermelding een goed idee is en hoe je dit zelf eenvoudig kunt regelen.

De voordelen van een vermelding op Google Maps

Een maps vermelding biedt veel voorden voor ondernemers en is bovendien gratis. Hieronder lees je de belangrijkste voordelen.

Betere online vindbaarheid voor jouw bedrijf

Met een vermelding op Google Maps is je bedrijf beter vindbaar op het internet, hierdoor kun je dus sneller en meer nieuwe klanten aantrekken. Wanneer een bedrijf een Maps vermelding heeft is de kans groot dat dit bedrijf in de zoekresultaten wordt getoond wanneer iemand hiernaar zoekt.

Bijvoorbeeld: Je hebt een kapsalon in het centrum van Zwolle met een vermelding op Google Maps. Een inwoner van Zwolle bezoekt Google.nl en typt de zoekterm ‘kapper’ in. Doordat Google ziet dat deze persoon zich in Zwolle bevindt laat Google in de zoekresultaten een aantal kapsalons in de buurt zien. Vervolgens kan direct worden doorgeklikt naar je website of contact opgenomen worden via het telefoonnummer.

Wanneer jouw vermelding er goed uitziet heb je dus een grote kans dat deze persoon straks bij jou in de kappersstoel zit! Het mooie is, je wordt niet alleen getoond als iemand via Google zoekt, maar ook als iemand via Google Maps of de Maps App een kapper of restaurant in de buurt zoekt.

Google maps local

Online reviews over jouw bedrijf

Ben je op zoek naar een restaurant, een nieuwe kapper of een toeristische hotspot? Grote kans dat je eerst de reviews checkt, voordat je hier naartoe gaat. Jouw potentiële klanten doen dit natuurlijk ook. Daarom is het heel belangrijk dat er goede reviews te vinden zijn over jouw bedrijf.

Met je Google Maps vermelding kun je eenvoudig reviews verzamelen. Google toont deze automatisch bij je bedrijfsvermelding, zodat potentiële klanten deze kunnen bekijken.

Heb je veel tevreden klanten? Vraag ze dan persoonlijk om een review te schrijven via Google. Zo kun je het aantal reviews uitbreiden en nieuwe potentiële klanten over de streep trekken.

Maps reviews


Een bedrijfsvermelding is gratis

Een bedrijfsvermelding op Maps is gratis, dus er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. Bovendien krijg je naast het verzamelen van reviews nog veel meer handige functionaliteiten. Via Google Mijn Bedrijf, de plek waar je een bedrijfsvermelding maakt, kun je je openingstijden instellen, foto’s uploaden van jouw bedrijf of kantoor en zelfs producten die je verkoopt toevoegen. Met deze gratis bedrijfsvermelding val je meer op in de zoekresultaten waardoor potentiële klanten sneller doorklikken naar jouw bedrijfsinfo of website. Hierdoor kun je dus heel eenvoudig meer bezoekers trekken naar je website en je omzet vergroten.

De locatie van je bedrijf opnemen op je website

Staat je bedrijf eenmaal in Google Maps, dan kun je dit ook tonen op je website. Veel websites tonen de exacte locatie van het bedrijf op de contactpagina. Je kunt dit op verschillende manieren doen. Als je voldoende technische kennis hebt dan kun je dit met behulp van code doen. Gebruik je WordPress? Dan kun je Google Maps eenvoudig toevoegen aan je website met behulp van de WP Google Maps plugin. Met Mijn Website kun je eenvoudig een ‘Kaart’ toevoegen aan je website.

Een Google Maps vermelding regel je via Google Mijn Bedrijf

Wil je profiteren van bovenstaande voordelen? Dan is het belangrijk om je Google Maps vermelding te claimen of aan te maken. Dit doe je via Google Mijn Bedrijf. Je hebt hiervoor wel een Google account nodig. Indien je nog geen Google account hebt dan kun je gratis een Google account aanmaken.

Het is belangrijk om eerst te kijken of je bedrijf al vermeld wordt op Google Maps. Dit kun je doen door je bedrijfsnaam te zoeken of via je adres te kijken of er een vermelding op Google Maps is. Het is namelijk mogelijk dat je bedrijf al wel vermeld staat op Google Maps, maar dat jij hier nog niet het beheer over hebt. Je dient dan je bedrijf te claimen.

Is je bedrijf nog niet te vinden op Google Maps? Dan kun je deze zelf toevoegen via Google Mijn Bedrijf. Lees hier hoe je een bedrijf toevoegt of claimt in Google Mijn Bedrijf.

Tijd om aan de slag te gaan!

Je weet nu waarom een vermelding op Google Maps belangrijk is en hoe je jouw bedrijf hieraan kunt toevoegen via Google Mijn Bedrijf. Hiermee kun je het online succes van jouw website en bedrijf eenvoudig vergroten. Tijd om aan de slag te gaan!

Dit artikel delen op social media

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reageer op deze post

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *