- 19 februari 2020

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

In het kort

Er is een mogelijk datalek. Daarom hebben we uit voorzorg de e-mailwachtwoorden van sommige klanten gereset. Het kan dus zijn dat jij jouw e-mailwachtwoord opnieuw moet instellen.

Wat is er aan de hand

Afgelopen weekend is gebleken dat een onbevoegd persoon via een hack mogelijk toegang heeft gekregen tot onversleutelde inloggegevens. De hacker heeft cryptomunten geƫist. Wij onderhandelen niet met hackers en we geven dan ook geen gehoor aan de eis.

Omdat onbekend is welke e-mailadressen hierbij mogelijk betrokken zijn, hebben we besloten sommige e-mailwachtwoorden uit voorzorg te resetten. Hierdoor zijn de mogelijk buitgemaakte gegevens onbruikbaar geworden. Het onderzoek naar de toedracht is ondertussen in volle gang.

Wat moet je doen

Er is een mogelijkheid dat we jouw e-mailwachtwoord resetten. Je hebt hiervan dan bericht in Mijn Account onder ‘Mijn berichten’. Hier staat ook uitgelegd welke stappen je moet ondernemen.

Wat doen wij?

We hebben in samenwerking met ICT Recht melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens over het mogelijke datalek. In reactie op het mogelijke datalek scherpen wij de veiligheidsprocessen en -voorzieningen nog verder aan. Dit heeft onze hoogste prioriteit.

We begrijpen dat deze situatie vragen oproept. Heb je hulp nodig met het instellen van je e-mail, bekijk dan deze pagina. Hier houden wij je ook op de hoogte van mogelijke ontwikkelingen. Kom je er niet uit, dan staat onze klantenservice voor je klaar. We hopen op je begrip dat de wachttijden kunnen oplopen.

We nemen het mogelijke datalek uiterst serieus en begrijpen dat het onze verantwoordelijkheid is dat je gegevens veilig zijn.

Dit artikel delen op social media

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reacties zijn gesloten.