Verkozen tot de snelste webhoster
Deskundige support
Al 1,1 miljoen domeinnamen geregistreerd
Gratis website bij je domeinnaam
Verkozen tot de snelste webhoster

E-mail instellen op een smartphone


Welke Hostingmanager gebruik je
op dit moment?

Weet je niet zeker welke Hostingmanager je gebruikt, log dan in op
Mijn Account en klik op 'Hostingmanager'.


E-mail instellen op een smartphone (oude versie Hostingmanager)

E-mail instellen op je smartphone? Hieronder vind je welke gegevens je nodig hebt.


POP3 of IMAP

Je kunt bij het instellen van je e-mail op je smartphone kiezen voor POP3 of IMAP. We adviseren je altijd te kiezen voor IMAP omdat je daarmee je e-mail vanaf meerdere apparaten (zowel computer als telefoon) kunt benaderen.


Benodigde gegevens

  • E-mailgebruikersnaam: de gebruikersnaam die twee cijfers bevat.
     
  • E-mailwachtwoord: het wachtwoord dat je voor je e-mailadres hebt aangemaakt.
     
  • Mailserver (inkomend en uigaand): serverX.firstfind.nl (vervang X voor je servernummer). Je vindt dit serveradres in Mijn Account op de pagina 'Mijn gegevens' onder 'Mijn technische gegevens'.
  • Poortnummer inkomend: Gebruik je een IMAP-verbinding (aanbevolen) dan is het poortnummer van de inkomende mailserver 993. Gebruik je een POP3-verbinding, dan is het poortnummer 110. Het verschil tussen IMAP en POP3 vind je op onze supportpagina.
     
  • Poortnummer uitgaand: Het poortnummer van onze uitgaande mailserver 587.
     
  • Versleuteling: SSL/TLS

Je vindt deze gegevens in de Hostingmanager onder het menu-item ‘E-mailaccount instellen’. Selecteer bij ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen en bovenstaande gegevens verschijnen op je scherm.


Handleidingen

Gebruik deze handleidingen bij het maken of wijzigen van instellingen op je smartphone:


Wachtwoord kwijt

Volg onderstaande stappen om je wachtwoord te resetten in Hostingmanager:

  • Ga naar ‘E-mailwachtwoorden’;
  • Selecteer de e-mailbox waarvan je het wachtwoord wilt resetten;
  • Stel een nieuw wachtwoord in.

E-mail instellen op een smartphone (nieuwe versie Hostingmanager)

E-mail instellen op je smartphone? Hieronder vind je welke gegevens je nodig hebt.

Benodigde gegevens:

  • E-mailadres: Je vindt de ingestelde e-mailadressen in de Hostingmanager. In de Hostingmanager ga je naar de ‘Mail’-pagina om het e-mailadresoverzicht te zien.
     
  • E-mailwachtwoord: Het wachtwoord dat bij de e-mailbox hoort die je wilt instellen.
     
  • Poortnummer inkomend: Gebruik je een IMAP-verbinding (aanbevolen) dan is het poortnummer van de inkomende mailserver 993. Gebruik je een POP3-verbinding, dan is het poortnummer 110. Het verschil tussen IMAP en POP3 vind je op onze supportpagina.
     
  • Poortnummer uitgaand: Het poortnummer van onze uitgaande mailserver 587.
     
  • Versleuteling (inkomend en uitgaand): SSL/TLS. Dit is een beveiligde verbinding.
     
  • Severadres (inkomend en uitgaand): Het serveradres is server0XX.yourhosting.nl (zet in plaats van XX het daadwerkelijke nummer van de server waar jouw pakket op staat). Het servernummer vind je in Mijn Account op de pagina 'Mijn gegevens' onder de blauwe balk 'Mijn technische gegevens'.

Serveradres Plesk-pakket in Mijn Account


(Video)handleidingen

Gebruik deze handleidingen bij het maken of wijzigen van instellingen op je smartphone:


Wachtwoord kwijt

Volg onderstaande stappen om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen:

  • Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord;
  • Klik in het menu op Hostingmanager;
  • Klik door naar de Hostingmanager van je pakket;
  • Ga naar ‘Mail’;
  • Klik op de mailbox waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen;
  • Stel een nieuw wachtwoord in en klik op ‘Ok’ of ‘Toepassen’.