• 15 jaar ervaring
  • Persoonlijke support
  • 160.000 tevreden klanten

Veelgestelde vragen MijnWebsite Winkel

  1. Van welke software maakt MijnWebsite Winkel gebruik?
  2. Kan ik mijn webshop van MijnWebsite Winkel in meerdere websites integreren?
  3. Ik heb al een webshop van Ecwid, kan ik die invoegen of importeren in MijnWebsite?
  4. Hoe koppel ik SSL aan mijn MijnWebsite Winkel?
  5. Kan ik het SSL-certificaat voor mijn website van MijnWebsite ook gebruiken voor MijnWebsite Winkel?
  6. Kan ik een SSL-certificaat van een andere leverancier gebruiken?
  7. Hoe maak ik een webshop in MijnWebsite Winkel?
  8. Hoe log ik in en ga ik aan de slag met mijn webshop?
  9. Hoe stel ik de standaard taal voor mijn webshop in?
  10. Is mijn webshop ook vanaf een telefoon en tablet te bezoeken?
  11. Kan ik extra templates voor MijnWebsite Winkel installeren?
  12. Kan ik het uiterlijk van mijn webshop aanpassen?
  13. Kan ik ook diensten in plaats van producten verkopen via mijn webshop?
  14. Ik heb al een Ecwid-webshop via een andere partij, hoe log ik nu in zonder mij opnieuw aan te melden?
  15. Kan ik mijn webshop koppelen aan social media, zoals Facebook of Pinterest?
  16. Kan ik MijnWebsite Winkel ook uitproberen?
  17. Hoe voeg ik producten toe aan mijn webshop?
  18. Kan ik de prijs van meerdere producten tegelijkertijd bewerken?
  19. Krijg ik een melding zodra de voorraad in mijn webshop (bijna) is uitverkocht?
  20. Kan ik mijn producten sorteren op bijvoorbeeld datum of prijs?
  21. Kan ik actieprijzen instellen voor mijn producten?
  22. Welke productopties kan ik instellen?
  23. Verstuurt MijnWebsite Winkel mijn verkochte producten voor mij?
  24. Welke verzendopties heb ik en hoe stel ik deze in?
  25. Hoe kan ik mijn producten verzenden?
  26. Kunnen mijn klanten hun bestelde producten ook in een winkel afhalen?
  27. Kan ik de verzendkosten laten vervallen wanneer een klant meer uitgeeft dan een gekozen bedrag?
  28. Kan ik mijn producten ook alleen in mijn eigen land aanbieden?
  29. Kunnen mijn klanten de verzending ook volgen?
  30. Kan ik een extra distributeur aan mijn webshop toevoegen?
  31. Kan ik de btw voor mijn producten instellen?
  32. Welke betaalmethodes kan ik het beste gebruiken voor mijn webshop, en hoe stel ik deze in?
  33. Welke online en offline betaalmethodes zijn beschikbaar?
  34. Ik wil een betaalmethode gebruiken die niet geëintegreerd is in MijnWebsite Winkel, hoe stel ik dit in?
  35. Welke e-mailnotificaties kan ik instellen voor mijzelf en mijn klanten?
  36. Hoe bewerk ik mijn bestaande e-mailnotificaties?
  37. Hoe pas ik het afzenderadres aan van mijn e-mailnotificaties?

Algemeen

Van welke software maakt MijnWebsite Winkel gebruik?

MijnWebsite Winkel maakt gebruik van de software van Ecwid. De software van Ecwid is aan MijnWebsite gekoppeld. Bijna alle mogelijkheden die Ecwid biedt, zijn geïntegreerd en beschikbaar voor de MijnWebsite Winkel-gebruikers. De software die Ecwid aanbiedt is erg uitgebreid en vraagt dan ook om een uitgebreide documentatie. Mis je een vraag in deze FAQ-lijst, of wil je meer informatie over Ecwid, bezoek dan de website van Ecwid: https://www.ecwid.com/nl en de knowledgebase van Ecwid: https://support.ecwid.com/hc/en-us

Kan ik mijn webshop van MijnWebsite Winkel in meerdere websites integreren?

Nee, het is niet mogelijk om één MijnWebsite Winkel in meerdere websites te integreren. Je webshop van MijnWebsite Winkel wordt namelijk gekoppeld aan je website. Je kunt deze daardoor niet toevoegen aan, of verplaatsen naar een andere website.

Ik heb al een webshop van Ecwid, kan ik die invoegen of importeren in MijnWebsite?

Heb je al een webshop bij Ecwid, dan kun je deze met behulp van een HTML-code in je MijnWebsite voegen. De HTML-code voeg je toe via de knop 'Eigen HTML'. Deze knop vind je onder het menu-item 'inhoud'. De webshop van Ecwid wordt voor je bezoekers dan zichtbaar. Je beheert de Ecwid-winkel dan nog bij Ecwid zelf. Kies je voor deze optie, dan heb je genoeg aan een MijnWebsite-pakket.

Wil je de webshop toch liever vanuit MijnWebsite beheren, dan heb je een MijnWebsite Winkel-pakket nodig. Je start vanuit MijnWebsite een nieuwe webshop. Je kunt de producten uit je oude Ecwid-winkel dan exporteren en weer importeren in de webshop binnen MijnWebsite. Meer informatie hierover: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1169545-importing-products

Hoe koppel ik SSL aan mijn MijnWebsite Winkel?

Heb je een MijnWebsite Winkel-pakket, dan krijg je van ons een SSL-certificaat. Je website en de webshop worden hiermee automatisch beveiligd met SSL. Je hoeft geen aparte SSL-certificaten af te nemen, of een verzoek in te dienen om deze te activeren.

Kan ik het SSL-certificaat voor mijn website van MijnWebsite ook gebruiken voor MijnWebsite Winkel?

Heb je een MijnWebsite Winkel-pakket, dan krijg je van ons een SSL-certificaat. Je website en de webshop worden hiermee automatisch beveiligd met SSL. Je hoeft geen aparte SSL-certificaten af te nemen, of een verzoek in te dienen om deze te activeren.

Kan ik een SSL-certificaat van een andere leverancier gebruiken?

Nee, het is niet mogelijk om een SSL-certificaat van een andere leverancier te gebruiken voor je website en webshop van MijnWebsite of MijnWebsite Winkel.

Hoe maak ik een webshop in MijnWebsite Winkel?

Om een webshop te maken, log je eerst in op MijnWebsite via Mijn Account. Vervolgens kun je een webshop maken en beheren via het store-icoon in het menu van MijnWebsite.

Hoe log ik in en ga ik aan de slag met mijn webshop?

Om een webshop te maken, log je eerst in op MijnWebsite via Mijn Account. Vervolgens kun je een webshop maken en beheren via het store-icoon in het menu van MijnWebsite.

Hoe stel ik de standaard taal voor mijn webshop in?

De taal van je webshop wordt gebaseerd op de browserinstellingen van je bezoeker. De webshop beschikt over 45 verschillende talen. Heeft je bezoeker geen voorkeurstaal in zijn browser ingevuld, of gebruikt de bezoeker een taal die niet ondersteund wordt, dan schakelt MijnWebsite Winkel over op de taal die je in je instellingen hebt opgegeven.

De standaard taal pas je aan via de shopmodule binnen MijnWebsite. Op de shopmodule en klik vervolgens op ‘Settings’. Klik daarna op het tabblad ‘Languages’. De standaard taal wordt aangegeven door een ingevuld selectiebolletje. Dit pas je aan door op het gewenste selectiebolletje te klikken. Klik daarna op ‘Save’ rechts bovenin om de wijziging op te slaan. Meer informatie hierover vind je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1673139-ecwid-storefront-translations

Is mijn webshop ook vanaf een telefoon en tablet te bezoeken?

Ja, de webshop is ook vanaf een telefoon of tablet te bezoeken. Je webshop van MijnWebsite Winkel is responsive en past zich automatisch aan aan het apparaat vanaf waar je webshop bekeken wortdt. Hoe dit er uit kan zien vind je op https://www.ecwid.com/demo/responsive.html

Kan ik extra template voor MijnWebsite Winkel installeren?

Nee, je kunt geen extra templates installeren. Via de productbrowser is het wel mogelijk om de weergave en volgorde van je producten te veranderen binnen je webshop. Meer hierover lees je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1171115-product-browser

Kan ik het uiterlijk van mijn webshop aanpassen?

Nee, je kunt geen extra templates installeren. Via de productbrowser is het wel mogelijk om de weergave en volgorde van je producten te veranderen binnen je webshop. Meer hierover lees je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1171115-product-browser

Kan ik ook diensten in plaats van producten verkopen via mijn webshop?

Verkoop je geen producten, maar lever je een dienst? Dan kun je die ook verkopen via je webshop van MijnWebsite Winkel. Het is wel belangrijk dat je de verzendopties uitschakelt. Hoe je dit doet lees je op https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping

Verder kun je met de productopties alle details definiëren van de diensten die je wilt verkopen: https://help.ecwid.com/customer/portal/articles/1165516-product-options

Ik heb al een Ecwid-webshop via een andere partij, hoe log ik nu in zonder mij opnieuw aan te melden?

Heb je al een webshop bij Ecwid, dan kun je deze met behulp van een HTML-code in je website van MijnWebsite voegen. Dat doe je via de knop 'Eigen HTML', onder het menu-item 'inhoud'. De webshop van Ecwid wordt voor je bezoekers dan zichtbaar. Het beheer van je webshop doe je dan bij Ecwid zelf. Kies je voor deze optie, dan heb je genoeg aan een MijnWebsite-pakket.

Wil je de webshop toch liever vanuit MijnWebsite beheren, dan heb je een MijnWebsite Winkel-pakket nodig. Je start vanuit MijnWebsite een nieuwe webshop. Je kunt de producten uit je oude Ecwid-winkel exporteren en weer importeren in de webshop binnen MijnWebsite. Meer informatie hierover: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1169545-importing-products

Kan ik mijn webshop koppelen aan social media, zoals Facebook of Pinterest?

Ja, dat kan. Koppelingen met bijvoorbeeld Twitter, Facebook, Pinterest en Tumblr zijn standaard aanwezig. Je kunt de producten in je webshop zelfs koppelen met een Facebook-pagina, zodat je bezoekers ook via Facebook bestellingen kunnen plaatsen. Lees meer over social media-integratie: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1167180-social-features

Kan ik MijnWebsite Winkel ook uitproberen?

Ja, je kunt MijnWebsite Winkel 30 dagen gratis uitproberen. Start vanuit MijnWebsite de 'Store'-module en kies voor de optie 'Try out first'. Via deze optie krijg je 30 dagen de tijd om te besluiten of MijnWebsite Winkel iets voor je is. Als het je bevalt, dan kun je na deze 30 dagen een MijnWebsite Winkel-pakket aanschaffen. Bevalt het je toch niet, dan hoef je niets te doen. De webshopfunctionaliteiten binnen je MijnWebsite-website vervallen na 30 dagen automatisch.

Producten

Hoe voeg ik producten toe aan mijn webshop?

Ga in MijnWebsite naar het menu-item ‘Shop’, en klik vervolgens op ‘Catalog’. Als je al producten in je webshop hebt, dan zie je een lijst met bestaande producten. Klik op ‘New product’ om een nieuw product toe te voegen. Kijk voor een uitgebreide uitleg op https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1171309-products#Howtoaddproducttoanecwidstore of bekijk deze video

Kan ik de prijs van meerdere producten tegelijkertijd bewerken?

Via de app kun je meedere producten tegelijk bewerken, ook wel in 'bulk' bewerken. Lees meer over aanpassingen in bulk op de volgende website: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1171309-products#productsinbulk

Krijg ik een melding zodra de voorraad in mijn webshop (bijna) is uitverkocht?

In MijnWebsite Winkel kun je per product aangeven of je een melding wilt ontvangen zodra het product (bijna) is uitverkocht. Ga daarvoor in MijnWebsite Winkel naar 'Catalog' en klik op een product. Onder de productprijs vind je het voorraadbeheer (Stock Control). Klik op 'Manage', stel je huidige voorraad in, en geef aan vanaf welke waarde je graag een melding wilt ontvangen. Wanneer de voorraad lager dan deze waarde is, ontvang je automatisch een bericht. Meer informatie lees je op https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1171309-products#WillEcwidnotifymewhenmyproductsareloworoutofstock

Kan ik mijn producten sorteren op bijvoorbeeld datum of prijs?

Ja, het is mogelijk om producten te sorteren op datum, prijs, alfabetische volgorde en een zelfgekozen volgorde. Meer informatie vind je op: https://support.ecwid.com/hc/en-us/articles/207806495-Product-sorting-how-to-sort-your-products

Kan ik actieprijzen instellen voor mijn producten?

Ja, het is mogelijk om (tijdelijke) actieprijzen in te stellen. Volg daarvoor de volgende stappen:

  1. Ga in het menu van MijnWebsite naar 'shop', en klik vervolgens op 'Catalog';
  2. Klik op het product waarvoor je een actieprijs wilt instellen;
  3. Klik op het uitvouw-icoon naast de originele prijs;
  4. Vul in het veld 'Compare to price' de originele productprijs in;
  5. Vul in het veld 'Price' de nieuwe actieprijs in;
  6. Sla de wijziging op.

Meer informatie vind je op https://help.ecwid.com/customer/portal/articles/1171383-sale-price

Welke productopties kan ik instellen?

Per product is een groot aantal opties beschikbaar dat je kunt gebruiken in MIjnWebsite Winkel, zoals kleur, gewicht en merk. Ecwid heeft daarover een uitgebreid artikel beschikbaar gesteld. Dit artikel vind je op https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1165516-product-options#Whatdoproductoptionstypesmean

Verstuurt MijnWebsite Winkel mijn verkochte producten voor mij?

Nee, dat doet MijnWebsite Winkel niet voor je. Je klanten hebben wel de optie om hun bestelde producten via een bezorgdienst te ontvangen. Je verzorgt zelf het daadwerkelijk versturen van de producten. Heb je graag wat hulp bij het uitdenken van de logistiek bij je webshop, lees dan de volgende pagina eens door: http://www.mkbservicedesk.nl/5820/hoe-regel-logistiek-mijn-webshop.htm

Welke verzendopties heb ik en hoe stel ik deze in?

Je kunt je producten op verschillende manieren verzenden. Ecwid, de leverancier van de software in MijnWebsite Winkel, heeft daarvoor een uitgebreid artikel beschikbaar gesteld. Dit artikel vind je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#HowdoIsetupshippinginEcwid of bekijk deze video die hiervoor is gemaakt.

Hoe kan ik mijn producten verzenden?

Je kunt je producten op verschillende manieren verzenden. Ecwid, de leverancier van de software in MijnWebsite Winkel, heeft daarvoor een uitgebreid artikel beschikbaar gesteld. Dit artikel vind je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#HowdoIsetupshippinginEcwid of bekijk deze video die hiervoor is gemaakt.

Kunnen mijn klanten hun bestelde producten ook in een winkel afhalen?

Dat is mogelijk, op de website van Ecwid lees je hoe je dit eenvoudig instelt: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#pickup

Kan ik de verzendkosten laten vervallen wanneer een klant meer uitgeeft dan een gekozen bedrag?

Ja, dat kan. Meer informatie hierover vind je op: https://support.ecwid.com/hc/en-us/articles/207100479-Shipping#HowdoIsetupfreeshippingonallordersover

Kan ik mijn producten ook alleen in mijn eigen land aanbieden?

Ja, het is mogelijk om je producten in één land aan te bieden. Meer informatie hierover vind je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#IonlyshiptoonecountryHowdoIrestrictshippingtoeverywhereelse

Kunnen mijn klanten de verzending ook volgen?

Dat is mogelijk, op de website van Ecwid leest u eenvoudig hoe je dit instelt: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#Canmycustomerstrackshipments

Kan ik een extra distributeur aan mijn webshop toevoegen?

Dat is mogelijk, op de website van Ecwid lees je hoe je dit eenvoudig instelt: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1161340-shipping#IneedashippingcarrierthatisnotlistedinEcwidWhatshouldIdo

Btw/belasting

Kan ik de btw voor mijn producten instellen?

Ja, je kunt btw voor je producten instellen. Op de website van Ecwid lees je hoe je eenvoudig de btw en andere belastingen instelt: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1182159-taxes

Specifiek voor landen in Europa: help.ecwid.com/customer/portal/articles/1618924-eu-laws-how-to-setup-ecwid

Betalen

Welke betaalmethodes kan ik het beste gebruiken voor mijn webshop, en hoe stel ik deze in?

MijnWebsite Winkel biedt een groot aantal verschillende betaalopties, zoals iDEAL en PayPal. Een overzicht van alle betaalopties en hoe je deze kunt instellen vind je op: https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1232900-payment-options

Voorbeelden van een aantal bekende betaalmogelijkheden zijn:
Paypal: https://help.ecwid.com/customer/portal/articles/1161285-paypal
Creditcard: https://help.ecwid.com/customer/portal/articles/1176091-multisafepay
iDEAL: https://help.ecwid.com/customer/portal/articles/1176113-ideal-mollie-

Welke betaalmethode kies ik:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1232900-payment-options#WhatpaymentgatewayshouldIchooseformystore

On-/Offline betaalmethodes:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1232900-payment-options#OnlinepaymentmethodsOrIwanttoacceptcreditcards
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1232900-payment-options#Offlinepaymentmethods

Nieuwe betaalmethode toevoegen:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1232900-payment-options#IneedanbsppaymentoptionwhichisnotinthelistCanIaddanewmethod

Welke online en offline betaalmethodes zijn beschikbaar?

Op de website van Ecwid lees je welke online en offline betaalmethodes er beschikbaar zijn: https://support.ecwid.com/hc/en-us/articles/207100429-Payment-options#OnlinepaymentmethodsOrIwanttoacceptcreditcards

https://support.ecwid.com/hc/en-us/articles/207100429-Payment-options#Offlinepaymentmethods

Ik wil een betaalmethode gebruiken die niet geëintegreerd is in MijnWebsite Winkel, hoe stel ik dit in?

Op de website van Ecwid lees je hoe je een nieuwe betaalmethode kunt toevoegen: https://support.ecwid.com/hc/en-us/articles/207100429-Payment-options#IneedanbsppaymentoptionwhichisnotinthelistCanIaddanewmethod

Notificaties

Welke e-mailnotificaties kan ik instellen voor mijzelf en mijn klanten?

In MijnWebsite Winkel kun je veel verschillende e-mailnotificaties voor jezelf en voor je klanten instellen. Zo kun je e-mailnotificaties instellen bij een nieuwe bestelling, wanneer de status van een bestelling wijzigt, of wanneer de voorraad van een product bijna op is.

Alle mogelijke e-mailnotificaties en hoe je deze instelt vind je op:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1163978-mail-notifications

E-mailnotificaties voor klanten:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1163978-mail-notifications#customer-notifications

Hoe bewerk ik mijn bestaande e-mailnotificaties?

Op de website van Ecwid lees je hoe je bestaande e-mailnotificaties kunt bewerken:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1163978-mail-notifications

Hoe pas ik het afzenderadres aan van mijn e-mailnotificaties?

Op de website van Ecwid lees je hoe je het afzenderadres van je e-mailnotificaties kunt aanpassen:
https://help.ecwid.com/customer/en/portal/articles/1163978-mail-notifications#fromaddress

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017