E-mail instellen op de iPhone/iPad

Benodigde gegevens

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Voor het instellen heb je de volgende gegevens nodig:

  1. E-mailadres
  2. E-mailgebruikersnaam
  3. E-mailwachtwoord
  4. Server voor inkomende e-mail
  5. IMAP of POP3
  6. Server voor uitgaande e-mail (SMTP)
  7. Poort

Je vindt deze gegevens in de Hostingmanager onder het menu-item ‘E-mail’.

E-mail stap voor stap instellen

  1. Zet je iPhone/iPad aan en ga naar ‘Instellingen’.
  2. Scroll omlaag en tik op ‘E-mail, contacten, agenda’s’.
  3. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 1
  4. Tik op ‘Nieuwe account’ en vervolgens op ‘Anders'.
  5. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 2
  6. Tik op ‘Voeg mailaccount toe’.
  7. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 3
  8. In het nieuwe scherm vul je de volgende gegevens in (zie ‘Benodigde gegevens’):
    1. ‘Naam’: de afzendernaam die wordt getoond als je een bericht verstuurd (bijvoorbeeld je eigen naam).
    2. ‘Adres’: het e-mailadres dat je wilt instellen.
    3. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.
    4. ‘Beschrijving’: de naam waarmee jij wilt dat het e-mailaccount op jouw apparaat wordt aangeduid.
  9. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 4
  10. Tik op ‘Volgende’.
  11. Vul de serverinstellingen van je e-mailadres in (zie ‘Benodigde gegevens’):
      ‘IMAP’ –‘POP’: kies IMAP.
    1. ‘Naam’: de afzendernaam die wordt getoond als je een bericht verstuurd (bijvoorbeeld je eigen naam).
    2. ‘E-mail’: het e-mailadres dat je wilt instellen.
    3. ‘Beschrijving’: de naam waarmee het e-mailaccount op je apparaat wordt aangeduid (je bent vrij om hier zelf iets te kiezen).
  12. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 5

    ‘Server inkomende post’:

      E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 6
    1. ‘Hostnaam’: serverXX.firstfind.nl (XX is het nummer van de server waar je pakket op staat).
    2. ‘Gebruikersnaam’: naam van de e-mailbox.
    3. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.
    4. Tik op 'Volgende'.

    Server uitgaande post

    Situatie A: Je hebt geen uitgaande e-mailserver van Yourhosting.

    Onderstaande instructies gelden als je een Extra Small-, Small-, Medium- of E-mail 1-pakket bij ons afneemt zonder Uitgaande e-mailserver (SMTP). Gebruik je de uitgaande e-mailserver van Yourhosting, ga dan verder naar Situatie B.

    1. ‘Hostnaam’: de naam van de uitgaande SMTP e-mailserver van je internetprovider (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl).
    2. ‘Gebruikersnaam’: laat je in de meeste gevallen leeg.
    3. ‘Wachtwoord’: laat je in de meeste gevallen leeg.
    4. Tik op ‘Volgende’. Je instellingen worden nu gecontroleerd, dit kan een paar minuten duren.
    5. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 7
    6. Tik op ‘Ja’ bij de vraag of je zonder SSL verder wilt gaan.
    7. Het volgende scherm verschijnt. Tik ‘Notities’ uit en tik op ‘Bewaar’. Je e-mailaccount is aangemaakt.
    8. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 8
    Situatie B: Je neemt Uitgaande e-mailserver (SMTP) van Yourhosting af.

    Vanaf een Medium-pakket en E-mail 2-pakket kun je e-mail versturen via de uitgaande server van Yourhosting. Je kunt de Uitgaande e-mailserver ook als extra product afnemen. Hieronder lees je hoe je deze uitgaande e-mailserver instelt op je iPhone/iPad. Je vindt de benodigde gegevens in de Hostingmanager onder 'Uitgaande e-mailserver'.

    1. 'Hostnaam’: je uitgaande e-mailserver.
    2. ‘Gebruikersnaam’: je gebruikersnaam.
    3. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.
    4. Tik op ‘Volgende’. Je instellingen worden nu gecontroleerd, dit kan een paar minuten duren.
    5. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 9
    6. Tik ‘Nee’ bij de vraag of je zonder SSL verder wilt gaan.
    7. Het volgende scherm verschijnt. Tik ‘Notities’ uit en tik op ‘Bewaar’. Je e-mailaccount is aangemaakt.
    8. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 10

    Configureren IMAP-mappen en inkomende server

    Voor onderstaande stappen is het noodzakelijk dat je bent ingelogd op de webmail met het e-mailadres dat je wilt instellen. Zo worden de IMAP-mappen aangemaakt. Heb je dit nog niet gedaan, log dan eerst in via http://webmail.yourhosting.nl met je e-mailgebruikersnaam en wachtwoord. Volg hierna onderstaande stappen:

    1. Je ziet een overzicht van je accounts. Tik op je account en vervolgens op je e-mailadres.
    2. Scroll naar beneden en kies op ‘Geavanceerd’.
    3. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 11 Instellingen postbus:
    4. Tik op ‘Concepten’ en vervolgens op ‘Drafts’. Er verschijnt een vinkje. Nu worden conceptberichten op de server opgeslagen. Tik linksboven op ‘Geavanceerd’ om terug te gaan.
    5. Tik op ‘Verstuurd’ en vervolgens op ‘Sent’. Er verschijnt een vinkje. Nu worden verstuurde berichten op de server opgeslagen. Tik linksboven op ‘Geavanceerd’ om terug te gaan.
    6. Tik op ‘Verwijderd’ en vervolgens op ‘Trash’. Er verschijnt een vinkje. Nu worden berichten die je verwijdert naar de juiste prullenmand verplaatst. Tik linksboven op ‘Geavanceerd’ om terug te gaan. Scroll vervolgens naar beneden.
    7. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 12 Instelling inkomend:
    8. Tik op ‘Gebruik SSL’ om het uit te zetten.
    9. Controleer of ‘Identiteitscontrole’ op ‘Wachtwoord’ staat.
    10. Tik op ‘Serverpoort’ en voer ‘143’ in. Tik linksboven op ‘Account’ om terug te gaan.
    11. Tik rechtsboven op ‘Gereed’ om de instellingen op te slaan.
    12. E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 13

    Configureren uitgaande SMTP-server

    E-mail iPhone / iPad instellen screenshot 15

    Onderstaande instructies gelden alleen als je de Uitgaande e-mailserver (SMTP) van Yourhosting afneemt en de stappen van Situatie B hebt gevolgd.

    1. Ga naar ‘Instellingen’, ‘E-mail, contacten agenda’s’, druk op je e-mailaccount, druk nogmaals op je e-mailaccount, druk op de server voor uitgaande post.
    2. Onder ‘Server voor uitgaande post’ vul je de volgende gegevens in (zie ‘Benodigde gegevens’):
      1. Je ziet een overzicht van je account. Tik op je account en vervolgens op je e-mailadres.
      2. Scroll naar beneden en tik op ‘SMTP: serverXX.firstfind.nl’.
      3. Tik op de hoofdserver waar serverXX.firstfind.nl staat.
      4. Tik op ‘Gebruik SSL’ om het uit te zetten.
      5. Controleer of ‘Identiteitscontrole’ op ‘Wachtwoord’ staat.
      6. Tik op ‘Serverpoort’ en voer ‘26’ in. Tik rechtsboven op ‘Gereed’.
      7. Tik linksboven op ‘Account’ en daarna rechtsboven op ‘Gereed’ om terug te keren.
    3. Problemen bij het instellen van e-mail op je iPhone/iPad

      1. Maak je geen gebruik van Uitgaande e-mailserver (SMTP) van Yourhosting en krijg je tijdens het aanmaken van een e-mailaccount de melding ‘De SMTP-server reageert niet.
        Controleer de gegevens voor de uitgaande e-mail. Tik op ‘Instellingen’, scroll naar beneden en tik op ‘E-mail, contacten, agenda’s’. Tik op je e-mailaccount, tik op je e-mailadres en vervolgens op de server voor uitgaande e-mail (hoofdserver). Controleer of de poort op 25 staat. Kun je hierna nog geen e-mail versturen, neem dan contact op met je internetprovider.
      2. Ik krijg een melding dat mijn e-mailbox is geblokkeerd (locked).
        Als je POP gebruikt kan een conflict ontstaan met een ander e-mailprogramma. Voorkom deze melding en stel je iPhone/iPad in met IMAP.
      3. De iPhone/iPad kan geen e-mails verwijderen.
        Krijg je een foutmelding als je e-mails verwijdert of verplaatst? Volg de stappen onder ‘Configureren IMAP-mappen en inkomende server’.
      4. De iPhone/iPad blijft continu doorladen bij het controleren.
        iPhones/iPads hebben soms enige tijd nodig om de opgegeven instellingen te controleren. Soms duurt dit wel vijftien minuten.
      Print deze handleiding

      Apple Inc., iPhone en iPad zijn op geen enkele manier verbonden met Yourhosting BV, daarom levert Yourhosting BV buiten deze handleiding geen support op het gebruik van de iPhone en iPad van Apple Inc.

      Revisie: 13-10-2014 Versie: 5

Hulp op afstand

Onze servicemedewerkers kunnen de nodige stappen ook tegen betaling voor je uitvoeren (€ 12.50 per gestart kwartier). Hiervoor nemen ze je computer tijdelijk op afstand over via TeamViewer. Je kunt dan snel weer verder!

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2017