Webshop maken - Alles over het maken van je eigen webshop

Vanaf slechts
0,99
p/m voor de eerste drie maanden.

Webshop maken? Leer van van A tot Z hoe je een webshop maakt in WooCommerce. Of het nu gaat om het bouwen van je webshop, de KvK, betaalomgeving of SEO en SEA, we vertellen je alles wat je nodig hebt voor het maken van jouw webshop. Doe ook mee met de Webshop Weekly. Via e-mail leer je alles wat je moet weten over het maken van je eigen webshop. Schrijf je nu in of ga gelijk aan de slag met het stappenplan.

Gelijk aan de slag

Snel starten met je webshop

Supersnel je webshop maken? Dat begint met het kiezen van een domeinnaam en een hostingpakket. 

1
Kies het domein
je eigen .nl voor maar 0,99
2
Kies hostingpakket
hosting vanaf 0,99  p/mnd
3
Ga aan de slag! 
Check alle info op deze pagina. 

Webshop maken? Dat kun je zelf!

Online verkopen wordt steeds populairder nu we minder naar fysieke winkels gaan. Maar hoe begin je een eigen webshop? En hoe zorg je dat er veel klanten komen? Heb je altijd al willen leren hoe je een webshop maakt of wil je jouw offline onderneming ook online laten bestaan? Leer de fijne kneepjes van het vak via deze pagina en met onze Webshop Weekly! Met behulp van 9 verchillende thema's helpen wij je bij het opzetten van je webshop.

Thema's: 
Klik op de links hieronder om direct naar het betreffende onderwerp te gaan.

  1. Voorbereidingen voor het starten met je webshop 
  2. Webshop maken 
  3. Content en afbeeldingen 
  4. SEO en SEA
  5. Administratie 
  6. Wetgeving 
  7. Klantenservice 
  8. E-mail en e-mailmarketing 
  9. Social media

Meedoen met de challenge voor nog meer tips, tools, blogs en meer? Schrijf je in! 

Ik doe mee!

1
Voorbereidingen voor het starten met je webshop

Een webshop maken begint met het registreren van je domeinnaam. Vervolgens start je je bedrijf en maak je de keuze uit hosting en/of je sitebuilder.  

Een domeinnaam voor jouw webshop?

Ben je nog op zoek naar een geschikte domeinnaam voor jouw webwinkel? Kies dan .shop of .store.
Met deze domeinnaamextensies weten jouw bezoekers direct dat ze online bestellingen kunnen plaatsen op jouw website.
Bovendien zijn deze domeinnamen ook zeer geschikt voor webshops met internationale ambities.
Zo ben jij meteen klaar voor de toekomst.

Kies je domeinnaam!

www.

Start je onderneming

Bij het starten van je webshop zijn er een aantal belangrijke punten. Zo kan het nodig zijn dat jij je bedrijf inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Heb je al een eigen bedrijf? Dan kun je deze stap overslaan. 

Lees het blog over de voorbereidingen voor je webshop

Kies je sitebuilder

 

Webshop maken met WordPress

WordPress

Beginner

Onbeperkte mogelijkheden en vrijheid voor je webshop

Zoek je naar veel vrijheden en heb je al enige ervaring met het maken van een webshop? Dan is WordPress in combinatie met de plugin WooCommerce een goed idee! Installeer WordPress eenvoudig zelf op je hostingpakket via de Hostingmanager.

WordPress? Kies je hostingpakket! 

Website hosting heb je nodig om bezoekers te ontvangen op je website. Met hosting huur je een stukje van een server die 24/7 in verbinding staat met het internet. Kies je voor WordPress? Dan heb je ook een hostingpakket nodig. 

Meer over WordPress Hosting

WordPress Hosting

Installeer eenvoudig WordPress via de Hostingmanager
Ga meteen aan de slag met je WordPress-website
Hosting met gratis SSL
2
Webshop maken

Voorbereidingen afgerond? Dan is het tijd voor het leuke werk, je webshop maken!

Ontwerp een huisstijl en een logo

Een huisstijl en logo doet veel met de herkenbaarheid van je bedrijf en is onderdeel van je identiteit. Een huisstijl zorgt voor een bepaalde uitstraling. Als virtual assistent heb je bijvoorbeeld een andere uitstraling nodig dan als makelaar.

Onder een huisstijl vallen logo’s, kleuren, maar ook lettertypes en fotografie. In het huisstijlhandboek van Yourhosting staat bijvoorbeeld precies omschreven wanneer we welke kleuren en lettertypes mogen gebruiken. Zo’n huisstijl kan zo uitgebreid of beknopt als je zelf wilt.

Webshop maken? Lees het blog!

 

Webshop maken

Huisstijl klaar? Bouwen maar! Kies een template of een thema en ga aan de slag. Kies altijd een thema dat ook geschikt is voor mobiele aparaten. En heb je al nagedacht over welke pagina's je wilt hebben op je webshop, los van de productpagina's? Denk in ieder geval aan: 

  • Contactpagina 
  • Over ons 
  • Algemene voorwaarden 

WordPress

Wil je een webshop opzetten met WordPress, dan heb je de plugin WooCommerce nodig. Let erop bij het uitkiezen van je thema dat je een kiest die geschikt is voor WooCommerce! Ga je een webshop maken? Gebruik dan deze links: 

Webshop maken met WooCommerce?

Wil je direct aan de slag met WooCommerce? Lees dan eerst ons blog over WooCommerce met een aantal stappen die je kunt volgen voor het opzetten van je eigen webshop.

Meer over WooCommerce

Dat extra zetje voor meer conversies..

Een conversiegerichte webshop willen we natuurlijk allemaal. Alleen een goede huisstijl gaat daar niet voor zorgen. Hoe maak je dan een webshop die ook voor genoeg conversies zorgt? Gebruiksvriendelijkheid is daar een belangrijk punt voor. In het blog lees je meer over gebruiksvriendelijkheid en het opzetten van een conversiegerichte webshop. 

Lees het blog

Let op deze punten:

  • Zorg voor bewijskracht in de vorm van reviews en/of keurmerken 
  • Zet voldoende call-to-actions in 
  • Maak een aantrekkelijke etalage 
  • Maak je webshop zo eenvoudig mogelijk voor je bezoeker
  • Meet wat je aan het doen bent
  • Zorg voor een snelle website

Webshop services

Webmasterservice

Heb je hulp nodig bij het maken van je webshop? Ons webmasterteam staat voor je klaar. Van het oplossen van foutmeldingen tot het updaten van je webshop-CMS, we bieden een snelle en voordelige oplossing.

Meer informatie

Premium Support

Wil je zo snel mogelijk support ontvangen voor je webwinkel? Kies dan voor Premium Support. Hiermee staat een team van experts voor je klaar via een exclusief telefoonnummer. Bovendien krijg je binnen 4 uur reactie op mail.

Meer informatie

Migratieservice

Overstappen naar Yourhosting en verzekerd zijn dat de verhuizing van je webwinkel soepel verloopt? Met onze Migratieservice naar jouw nieuwe webshop ondersteunen we je tijdens het proces zodat je webshop blijft werken en er geen data verloren gaat.

Meer informatie
Bepaal je prijs voor de producten in de webshop

De prijs bepalen voor je producten en diensten

Het hart van je onderneming zijn natuurlijk je producten en/of diensten. Om ook iets aan je online onderneming te verdienen is het belangrijk dat je een goede prijs bepaalt voor je producten en diensten. Hoe je dat doet?

  • Stap 1: Bereken de kostprijs van je product
    Zet alle kosten die je maakt op papier. Denk bijvoorbeeld aan de inkoopkosten, de kosten voor je bedrijfspand en de verzekeringen. Heb je alle kosten op papier staan, dan weet je de kostprijs van je product. 
  • Stap 2: Bepaal de winstmarge
    Hoeveel wil je verdienen? Je kunt hier een schatting van maken, maar beter is om ook de markt in de gaten te houden , wat doen concurrenten en wat is de waarde voor de klant? Heb je dit in kaart, dan weet je ongeveer wat de kostprijs is voor je product. 
  • Stap 3: Kostprijs + winstmarge = prijs! 
    Vergeet in deze stap ook niet de BTW mee te nemen. Meer over de prijs berekenen lees je in ons blog. 

Kortingscodes

Kortingsacties kunnen een extra boost geven aan je webshop. Veelvoorkomende acties zijn bijvoorbeeld gratis bezorging of een percentage korting. 

kortingscodes geven vaak een extra boost aan verkopen in je webshop
3
Content en afbeeldingen

Hoe aantrekkelijk je webshop is voor potentiele klanten hangt voor een groot deel af van de teksten die je schrijft en de afbeeldingen die je gebruikt.

Webshop maken? schrijf goede webteksten

Goede teksten schrijven voor je website is een vak apart. Door hele lange teksten zonder een opmaak die helpt het overzichtelijk te maken haken je bezoekers snel af. Daarom hebben we wat praktische tips voor je webshop omschreven:

  • Houd je teksten kort en bondig 
  • Schrijf actief 
  • Gebruik voldoende tussenkopjes en opsommingen, deze ‘breken’ je teksten wat meer waardoor ze makkelijk scanbaar zijn 
  • Check je teksten op spelfouten 
Lees het blog

Productpagina's: bepaal wat je wilt vertellen

Maar wat zet je dan neer bij je productomschrijving? Aansprekende teksten zijn heel belangrijk, zo zijn je klanten meer geneigd om ook een aankoop te doen in je webshop. Daarnaast moet de omschrijving ook voldoende informatief zijn, zodat je geen ruimte laat voor vragen. Informatie die je in ieder geval vermeld zijn: 

  • Aansprekende informatie over het product 
  • Specificaties van het product zoals de kleur, maat, materiaal of garantie 
  • Levertijden 
  • Redenen waarom mensen echt bij jou moeten bestellen.

Waarom moet ik écht bij jou bestellen?

Wij consumenten worden graag overtuigd. Waarom moet ik nu echt bij jou bestellen? Een belangrijk middel hiervoor is social proof: sociale bewijskracht waarom iemand echt iets in jouw webshop moet bestellen. Voorbeelden van social proof zijn reviews, maar ook hoe vaak een product al verkocht is, of productwaarderingen! Andere bewijskrachten kunnen gratis levering of de juiste keurmerken zijn.

Productfotografie

Om je producten goed neer te zetten in je online etalage is productfotografie goed om aandacht aan te besteden. Bij mooie producten horen mooie productfoto’s! Tips zijn om de achtergrond zo rustig mogelijk te houden, foto’s vanuit verschillende hoeken te nemen en goed te kijken naar belichting, om donkere en onduidelijke foto’s te voorkomen.

Productfotografie voor je webshop zoals het niet moet: te donker.

Productfotografie voor je webshop: een duidelijke foto
4
SEO en SEA

Heel belangrijk voor meer bezoekers naar je webshop, zoekmachinemarketing! 

Webshop vindbaar maken? Kijk de webinar!

Wat is SEO en SEA, hoe zet je het in voor je webshop en hoe doe je dan eigenlijk zo'n zoekwoordenonderzoek? We gaven er een webinar over. Deze kijk je hier terug.

SEA voor je webshop

SEA is zoekmachine adverteren.  Met SEA koop je advertentieruimte in boven en onder de organische resultaten in zoekmachines. Als iemand zoekt met een zoekwoord die jij in je zoekcampagne hebt toegevoegd, dan zien de zoekers jouw advertentie. 

Voorbeeld van een advertentie in Google

Stappenplan voor Google Ads

Google is de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Daarom ook een logische keuze als je gaat beginnen met adverteren! Volg dit stappenplan voor het adverteren met Google Ads

  1. Zet je account op 
  2. Doe een zoekwoordenonderzoek 
  3. Schrijf je advertenties
  4. Check, check en check nog een keer 
  5. Optimaliseer! 

Meer over SEA en SEO voor je webshop

 

Tips voor SEA en je webshop

  • Begin eenvoudig! Adverteren met Google Ads kan overweldigend zijn.
  • Meer leren over Google Ads? Volg dan deze tutorial eens 
  • Zet shoppingcampagnes in, perfect om je producten visueel weer te geven
  • Laat je sterke punten terugkomen in de advertenties 
Een organisch resultaat in zoekmachines

SEO voor je webshop

Met zoekmachineoptimalisatie zorg je ervoor dat je webpagina’s hoger in zoekmachines komen van een zoekmachine, zonder dat je ervoor betaalt, dus op een organische manier. SEO bestaat uit 3 pijlers, content, techniek en autoriteit. Het grootste voordeel van SEO? het kost geen geld! Daar staat wel tegenover dat het even kan duren voordat je resultaat ziet van je inspanningen. 

Download de whitepaper!

Aan de slag met SEO? Download de whitepaper en ga gelijk aan de slag! 

Download de whitepaper

5
Administratie 

Om je zaken goed op orde te hebben is administratie ontzettend belangrijk.

WordPress Woocommerce? Zo regel je de administratie

Gebruik plugins! Standaard zijn de opties voor het bijhouden van je administratie beperkt, maar zoals we gewend zijn van WordPress zijn er veel plugins beschikbaar die het allemaal net wat makkelijker maken. 

Onze aanraders voor je webshop: 

  • WooCommerce PDF Invoices: een handige plugin om je eigen facturen mee te maken 
  • Yuki: Krijg inzichten in je inkomsten, voeg facturen toe en meer! 
Regel de administratie voor je webshop

Logistiek voor je webshop

Ga je zelf het versturen van je pakketten regelen, of haak je een fulfilmentpartij aan? Beide hebben voordelen. Als je het zelf doet bespaar je kosten en heb je controle over het proces, maar het kost ook meer tijd! Met een fulfilmentpartij scheelt het veel werk en heb je meer tijd om andere dingen zoals marketing op te pakken. We leggen je er meer over uit in het blog. 

Administratie voor je webshop

 

Verzending, voorraad en leveranciers 

Heb je geen goed voorraadbeheer? Dan kan het zijn dat je klanten lang moeten wachten op hun bestelling, of je zelfs helemaal niet kunt leveren. Een goed voorraadbeheer is dus essentieel voor een goed functionerende webshop en tevreden klanten. In het blog geven we je meer tips waar handig is om op te letten als je te maken hebt met voorraad en leveranciers. 

 

6
Wetgeving

Producten inkopen, webshop maken en verkopen maar? Helaas niet! Meer over wetten en regels voor je webshop

Wat moet er op je website staan? 

Bij het opzetten van een onderneming, of in het geval van een webshop maken, is er wat informatie die je in ieder geval op je website moet staan. Dit zijn gegevens als: 

  • Het KvK nummer
  • Het BTW nummer 
  • De naam en handelsnaam van je onderneming 
  • het e-mailadres 
  • Het adres 

Algemene voorwaarden 

Algemene voorwaarden plaatsen op je webshop is niet verplicht, maar wel echt aan te raden. Hierin staan namelijk alle rechten en plichten voor jezelf én voor de klant. Denk aan leveringsvoorwaarden, retourneren en garanties. Met algemene voorwaarden voorkom je conflicten met je klanten, maar er zijn wel een aantal voorwaarden waar je je aan moet houden als je besluit algemene voorwaarden te gebruiken. Meer daarover lees je op de website van Ondernemersplein. 

Meer over de algemene voorwaarden voor je webshop

Welk SSL-certificaat heeft je webshop nodig?

Een SSL-certificaat is verplicht voor je webshop. Begerijpelijk, je wilt immers dat je bezoekers veilig een bestelling kunnen plaatsen in je webshop. Voor WordPress moet je zelf een keuze maken welk SSL-certificaat jouw webshop nodig heeft. 

Doe de SSL-check

1. Type website

1. Type website

Ik heb een:

Voorbeelden Particuliere website:

  • Persoonlijk blog
  • Hobbywebsite
  • Inspiratiewebsite
  • Forum

Voorbeelden Zakelijke website:

  • Webshop
  • Commercieel blog
  • Website voor een bedrijf
  • Website voor een non-profitorganisatie
  • Website voor een zzp’er
  • Overheidswebsite

2. Gegevensverwerking

2. Gegevensverwerking

Ik verwerk:

Persoonsgegevens zijn onder andere:

  • Contactformulier
  • Nieuwsbriefinschrijving
  • NAW- en bankgegevens
  • Reacties op blogs waarbij naam/e-mailadres vereist is

2. Gegevensverwerking

2. Gegevensverwerking

Ik verwerk op mijn website:

Persoonsgegevens zijn onder andere:

  • Contactformulier
  • Nieuwsbriefinschrijving
  • Reacties op blogs waarbij naam/e-mailadres vereist is

Bijzondere persoonsgegevens of privacygevoelige persoonsgevevens:

Gezondheidsinformatie, betaalgegevens, Logins en wachtwoorden.

Enkele voorbeelden zijn:

  • Webshops
  • Inlogportalen
  • Huisartsen
  • Apotheken
  • Ticketshops

3. Subdomeinen

3. Subdomeinen

Mijn website heeft:

Subdomeinen zijn bijvoorbeeld:

  • shop.jouwdomein.nl of blog.jouwdomein.nl. Naast de hoofddomeinnaam,
    beveiligt de Wildcard SSL ook de subdomeinen van jouw website.

4. Ons advies

Gratis SSL

Bestellen

Voordelen Gratis SSL:

  • Https-verbinding
  • Betere vindbaarheid website in zoekmachines
  • Slotje in de adresbalk
  • Versleuteling van gegevens tussen website en bezoeker
sectigo trust seal logo

Domain Validation SSL

Lees meer over Domain Validation SSL

per maand

Bestellen

Voordelen Domain Validation SSL:

  • Https-verbinding
  • Slotje in de adresbalk
  • Versleuteling van gegevens tussen website en bezoeker
  • Betere vindbaarheid website in zoekmachines
  • Websitebezoekers zien dat je hun veiligheid serieus neemt
  • Garantie tot $10.000
  • Secured by Sectigo keurmerk
  • Slechts per maand

Voordelen Wildcard SSL:

  • Beveiliging van zowel hoofddomein als subdomeinen (tot één niveau diep)
  • Https-verbinding
  • Slotje in de adresbalk
  • Versleuteling van gegevens tussen website en bezoeker
  • Betere vindbaarheid website in zoekmachines
  • Websitebezoekers zien dat je hun veiligheid serieus neemt
  • Garantie tot $10.000
  • Secured by Sectigo keurmerk
sectigo trust seal logo

Extended Validation SSL

Lees meer over Extended Validation SSL

per maand

Bestellen

Voordelen Extended Validation SSL:

  • Uitgebreide validatie door middel van bedrijfscheck
  • Https-verbinding
  • Slotje in de adresbalk
  • Versleuteling van gegevens tussen website en bezoeker
  • Betere vindbaarheid website in zoekmachines
  • Websitebezoekers zien dat je hun veiligheid serieus neemt
  • Garantie tot $250.000
  • Secured by Sectigo keurmerk voor EV-SSL
  • Bedrijfsnaam in (groene) adresbalk: betrouwbare uitstraling

Met een Extended Validation SSL heeft jouw website de meest betrouwbare uitstraling richting je websitebezoekers. De websitebezoekers zien jouw bedrijfsnaam in hun adresbalk en weten hierdoor dat de website van een betrouwbare bron is.

Op jouw website wil je niet dat bezoekers twijfelen of hun gegevens veilig zijn. Met het Extended Validation SSL-certificaat weet de bezoeker bij welke organisatie zij hun privacygevoelige persoonsgegevens achterlaten.

 

Wetten en regelgeving voor je webshop 

Binnen de Europese Unie zijn er verschillende wetten opgesteld waar je aan moet voldoen als je een webhop maakt. 

  1. Wet koop op afstand en bedenktijd 
  2. Cookiewet 
  3. de AVG 

Afhankelijk van de producten die je verkoopt, kunnen er meer wetten van toepassing zijn Verdiep je hier dan ook zeker in!  

Wetgeving voor je webshop

AVG
7
Klantenservice 

Om je klanten zo goed mogelijk te helpen, is het een goed idee om na te denken welke service je wilt verlenen.

Webshop opzetten? Richt je klantenservice in 

Begin je een webshop, dan hebben je klanten ongetwijfeld vragen over de dienstverlening. Een klantenservice inrichten is daarom handig, zo ben je voorbereid op alle vragen die komen, handel je gelijk eventuele klachten af en kun je gelijk vragen om reviews!

Reviews voor je webshop

Positieve reviews geven vaak extra motivatie om de bestelling bij jou te plaatsen. ij de ene webshop zie je dat 100 klanten ze een 5-sterren review hebben gegeven, bij de andere zie je 10 reviews van 1 ster. Waar doe jij je aankoop? Stimuleer reviews dan ook bij je klanten. Klachten helpen je je dienstverlening beter te maken. Vraag dus je klanten een review achter te laten via bijvoorbeeld Google.

Hoe richt je een klantenservice in?  

Veelgestelde vragen is een goede manier om vragen van klanten eenvoudig te beantwoorden. Hierin zet je allerlei vragen als levertijden, retouneren of contactmogelijkheden. Zet voor je klantenservice ook de juiste kanalen in. Zo kan telefoon voor jou goed werken, maar misschien is het fijner als klanten je een whatsappje sturen en ook contact kunnen opnemen via e-mail of social media. In het blog lees je meer informatie over het inrichten van je klantenservice voor je webshop. 

Klantenservice inrichten

De klantenservice van Yourhosting
8
E-mail en e-mailmarketing

Verhoog het aantal bestellingen in je webshop met e-mailmarketing! 

E-mail inzetten voor je webshop

E-mail is niet alleen een goede manier om klanten te informeren over de status van hun bestelling, het is ook een belangrijk marketingkanaal. Voordat je begint met e-mailmarketing is het goed om te bepalen welke software je gaat gebruiken om e-mails te verzenden. Met Mijn Website Winkel kun je naast nieuwsbrieven ook geautomatiseerde e-mails sturen, bijvoorbeeld om klanten die hun winkelmandje vol hebben achtergelaten te mailen.

Gegevens verzamelen en de wet

Wil je gepersonaliseerde e-mails sturen, dan is het handig wat meer gegevens over je klanten te verzamelen dan alleen de NAW-gegevens. Maar volgens de wet ben je wel verplicht toestemming te vragen voor gegevens die niet strikt noodzakelijk zijn voor een bestelling. Vraag dus altijd toestemming om deze gegevens te verzamelen.

e-mail marketing

Hoe zet je e-mailmarketing in? 

  1. Bepaal je software; 
  2. Verzamel gegevens van je bezoekers en kanten;
  3. Bedenk wie en waarom je gaat mailen;
  4. Schrijf pakkende e-mails en onderwerpen; 
  5. Automatiseer;
  6. Monitor en optimaliseer. 

Alle stappen lees je in het blog over e-mail inzetten voor je webshop. 

E-mail inzetten voor je webshop

9
Social media

Een van de leukste onderwerpen, je webshop kenbaar maken via social media!  

Social media voor je webshop

Social media is een goed medium om je webshop onder de aandacht te brengen. Mits je het juiste medium kiest! Misschien heb je al veel ideeën voor een bepaald kanaal, maar zitten je gebruikers eigenlijk meer op Facebook, of is TikTok relevanter? Voordat je begint met social media onderzoek je eerst welke kanalen je doelgroep veel gebruikt. Hoe? Zoek online en vraag iedereen die je kent en in je doelgroep valt.

Zet social media in voor je webshop

Strategie voor je webshop 

Wil je succesvol social media inzetten voor je webshop, dan is het slim om na te denken welke strategie je gaat volgen. Zo'n strategie zet je op aan de hand van de volgende punten: 

  • Welk kanaal ga je gebruiken 
  • Wat wil je posten 
  • Hoe zorg je dat je herkenbaar bent 
  • Hoe vaak wil je posten? 

Social media tools

Tools die je voor de social media van je webshop kunt gebruiken zijn:
  • Een contentkalender om alvast een planning te maken en berichten te schrijven 
  • Coosto: met deze tool plan je berichten in 
  • Later: ook berichen inplannen voor Instagram? Gebruik dan Later. 

Adverteren via social media

Adverteren via social media kan een geweldige manier zijn om je productaanbod te laten zien aan de wereld. Instagram shopping of Facebook shop zijn advertentiemodules die je hier goed voor kunt gebruiken. Een advertentie zet je zo op: 

  1. Kies je advertentidoelstelling
  2. Maak een camapgne aan 
  3. Maak advertentiesets aan 
  4. Maak je advertentie 
Zet social media in

De winnaar van de Webshop Weekly: MVEA-Bedrijfskleding! 

We hebben je uitgedaagd om in 9 hoofdstukken een webshop op te zetten. In de e-mailchallenge hebben we een verkiezing gehouden voor de Webshop Weekly Winner*. En de winnaar? MVEA-bedrijfskleding!

Erik Aarts van MVEA: "Voordat de Webshop Weekly begon heb ik zelf mijn website met webshopgedeelte in elkaar gezet. Het werkt hetzelfde: niet te veel poespas en makkelijk op te bouwen en om mee aan de gang te gaan.”

Over de Webshop Weekly: 

“Met de Webshop Weekly haal je de puntjes eruit die je nog kunt verfijnen. Ze geven veel tips en trucs waar je mee aan de slag kan om te verbeteren. Ik ben er erg tevreden over.”

* De verkiezing was eenmalig, maar aanmelden voor de Webshop Weekly kan altijd! 

 

 

Winnaar Webshop Weekly - je eigen webshop maken

Webshop maken? Jij bent nu de expert!

Als het goed is weet je nu alles over het opzetten van jouw online winkel. Nog eens teruglezen? We delen nog een keer alle links met relevante blogs. Meer tips over het opzetten van je webshop ontvang je door je in te schrijven voor de webshop weekly.