E-mail instellen in Outlook 2011 for Mac



Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Voor het instellen van je e-mailadres in Outlook for Mac 2011 heb je een aantal gegevens nodig, zodat je mailprogramma verbinding kan maken met je mailbox.
Log hiervoor in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik via het linkermenu door naar de Hostingmanager. Dit is het technische gedeelte van je online klantomgeving. 

De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wil instellen. Klik vervolgens op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat je leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.

domein e-mailadres hostingmanager

Zie je het e-mailadres niet staan? Je hebt dan het e-mailadres nog niet aangemaakt in je Hostingmanager. Lees hiervoor eerst ons stappenplan voor het aanmaken van een e-mailadres


Stap 2: Overzicht e-mailinstellingen

De volgende instellingen heb je nodig voor je mailprogramma:

  • Server / Hostnaam: dit achter 'servernaam'. Dit is serverX.firstfind.nl (in plaats van de X staat je daadwerkelijke servernummer). Dit is voor de inkomende en uitgaande e-mailserver gelijk.
  • Protocol: IMAP
  • Gebruikersnaam: gebruikersnaam in het overzicht in de Hostingmanager. De gebruikersnaam eindigt op twee cijfers.
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.
  • Poort inkomende e-mail: 993
  • Poort uitgaande e-mail: 587
  • Versleuteling: STARTTLS / SSL

Stap 3: Open Outlook 2011 for Mac

Klik in de menubalk op ‘Hulpmiddelen’ en vervolgens op ‘Accounts’.

menu hulpmiddelen accounts outlook 2011 for mac

Een pop-up venster opent. Klik op de button ‘Andere e-mail’.

 


Stap 4: Vul je e-mailadres in

Outlook vraagt om je e-mailadres en wachtwoord. Hij herkent dat dit een account is dat handmatig moet worden ingesteld en breidt het scherm uit. Krijg je niet meer velden om in te vullen? Vink dan de optie ‘Automatisch configureren’ uit.

voer accountgegevens in outlook 2011 for mac e-mailadres wachtwoord


Stap 5: Invullen mailgegevens

Vul nu de volgende gevraagde informatie in:

  • 'Wachtwoord': Had je in de vorige stap het wachtwoord van je mailbox nog niet ingevuld, doe dit dan hier. 
  • ‘Gebruikersnaam’: vul je gebruikersnaam in, zie stap 1 en stap 2;
  • ‘Type account’: kies de instelling die je wenst. Wij raden IMAP aan. Kijk voor het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina;
  • ‘Server inkomende e-mail': vul het serveradres in, zie stap 1 en stap 2;
  • Zet achter het serveradres voor de inkomende e-mail 993 als IMAP-poort;
  • Vink SSL gebruiken aan;
  • ‘Server uitgaande e-mail': vul hetzelfde serveradres in als bij inkomende e-mail.
  • Zet achter het serveradres voor de uitgaande e-mail 587 als poort. Kun je dit niet invullen, vink dan 'standaardpoort negeren' aan;
  • Vink SSL gebruiken aan.

voer accountgegevens in outlook 2011 for mac

Klik op 'Account toevoegen'.


Stap 6: Geavanceerd

Je keert nu terug naar het vorige scherm. Klik rechts onderin op ‘Geavanceerd’. Vul bij ‘IMAP-hoofdmap’ (met hoofdletters) het woord ‘INBOX’ in en klik op ‘OK’.
Gefeliciteerd! Je kunt nu met je e-mail aan de slag in Outlook for Mac 2011.