Home Zoeken Domeinnamen en SSL E-mail Hosting & VPS Website Office 365 Cloud & Backup Over ons Support Inloggen

E-mail instellen in Outlook 2016 voor Windows

Eerste keer instellen

Voordat we doorgaan met het instellen van Outlook 2016 is het belangrijk dat we vaststellen welke versie van Outlook 2016 je gebruikt. Welk pop-upvenster zie je als je een nieuw account wilt toevoegen?

Ik zie dit venster Ik zie dit venster

Stap 2

Wil je inkomende en uitgaande e-mail instellen in Outlook 2016 voor Windows, klik dan op ‘Ik wil mijn e-mail instellen in Outlook 2016 voor Windows’. Als je alleen de uitgaande e-mailserver van Yourhosting wilt instellen in Outlook 2016 voor Windows, klik dan op ‘Ik wil de uitgaande e-mailserver van Yourhosting instellen in Outlook 2016 voor Windows’.

Maak een keuze:

Ik wil mijn e-mail instellen in Outlook 2016 voor Windows Ik wil de uitgaande e-mailserver van Yourhosting instellen in Outlook 2016 voor Windows

Stap 3

Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor je een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Stap 4

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap

Stap 5

  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wilt instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ kun je leeg laten. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.
Volgende stap

Stap 6

De gegevens die je nodig hebt om de uitgaande e-mailserver in te stellen verschijnen op je scherm. Je ziet onder ‘Instellingen voor uitgaande e-mail’ de volgende gegevens:

  • ‘Servernaam’: de naam van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Protocol’: SMTP
  • ‘Poort’: poortnummer van de uitgaande e-mailserver
  • ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Wachtwoord’: het wachtwoord voor de uitgaande e-mailserver
  • ‘Versleuteling’: de versleuteling van de uitgaande e-mailserver

Zie je deze gegevens niet? Dan heb je nog geen account voor de uitgaande e-mailserver aangemaakt. Klik dan achter ‘Gebruikersnaam’ op de knop ‘Nu aanmaken’ en stel een wachtwoord in. Daarna zijn bovenstaande gegevens ook voor jou zichtbaar.

Volgende stap

Stap 7

Open Outlook 2016. Klik linksboven op ‘Bestand’ en ga naar ‘Accountinstellingen’.

Volgende stap

Stap 8

Een nieuw venster opent. Selecteer het account waarvoor je de uitgaande e-mailserver wilt instellen en kies voor ‘Wijzigen’.

Volgende stap

Stap 9

Vul hier de gegevens van de uitgaande e-mailserver in. Vul achter ‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP):’ de servernaam van de uitgaande e-mailserver in. Klik vervolgens rechts onderin op ´Meer instellingen´.

Volgende stap

Stap 10

Selecteer het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’.

Volgende stap

Stap 11

Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan. Vervolgens is de optie ‘Aanmelden met’ beschikbaar. Vink deze aan en vul de volgende gegevens in:

  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van de uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van de uitgaande e-mail
     

De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kun je aangevinkt laten. Klik nu op het tabblad ‘Geavanceerd’.

Volgende stap

Stap 12

Controleer onderstaande gegevens.

Poortnummers van server:

  • Controleer hier of het poortnummer van ‘Inkomende e-mail (IMAP)’ op ‘143’ staat
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ poortnummer ‘587’ in
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘START/TLS'. (Let op: standaard springt het poortnummer weer terug naar '25'. Pas dit weer aan naar '587'.)

Mappen:

Vul bij ‘Pad van de hoofdmap:’ (met hoofdletters) het woord ‘INBOX’ in (alleen beschikbaar bij IMAP) en klik op ´OK´.

Volgende stap

Stap 14

Outlook 2016 controleert nu de instellingen. Als deze goed zijn ingevuld, krijg je onderstaand venster te zien. Klik op ‘Sluiten’.

Volgende stap

Stap 15

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra een e-mailadres is aangemaakt. Voor het instellen heb je de volgende gegevens nodig:

  • - E-mailadres
  • - E-mailgebruikersnaam
  • - E-mailwachtwoord
  • - Server voor inkomende e-mail
  • - Server voor uitgaande e-mail
 

Bij de volgende stappen laten we zien waar je deze gegevens kunt vinden.

Volgende stap

Stap 16

Log in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord. Klik in het menu op ‘Mijn gegevens’. Selecteer het pakket waaronder de domeinnaam staat waarvoor je een e-mailaccount wilt instellen.

Volgende stap

Stap 17

Klik achter ‘E-mailinstellingen’ op ‘E-mailaccount instellen’.

Volgende stap

Stap 18

  1. De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wil instellen.
  2. Klik vervolgens in het menu onder ‘E-mail’ op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat je leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.
Volgende stap

Stap 19

De gegevens die je nodig hebt om de inkomende e-mailserver in te stellen verschijnen op je scherm.

Volgende stap

Stap 21

Ben je het wachtwoord van de mailbox vergeten of heb je deze nog niet ingesteld, wijzig het wachtwoord dan via de knop ‘Reset wachtwoord’.

Let op: Heb je op een eerder moment je e-mail op andere apparaten ingesteld, bijvoorbeeld op je smartphone, dan haalt deze na het wijzigen van het wachtwoord geen e-mail meer op. Voer op deze apparaten het nieuwe wachtwoord in.

Sluit de Hostingmanager niet af. Deze heb je nodig voor het controleren van de gegevens.

Volgende stap

Stap 23

Je ziet een scherm met ‘Welkom bij Outlook'. Vul hier het e-mailadres in dat je wilt instellen. Kies vervolgens voor het zichtbaar maken van de 'Geavanceerde opties' en vink de optie 'Ik wil mijn account handmatig instellen' aan. Kies nu voor 'Verbinding maken'.

Volgende stap

Stap 24

Hier kun je het type account kiezen. We raden IMAP aan.
Voor meer informatie over POP3 en IMAP, klik hier

Volgende stap

Stap 25

Vul in het volgende scherm de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: Uitgaande e-mail:
- Server: je serveradres (server##.firstfind.nl)                                 - Server: hetzelfde serveradres als voor inkomende e-mail
- Poort: vul '143' in voor IMAP - Poort: 26
- Versleutelingsmethode: Geen - Versleutelingsmethode: Geen
- Optie voor SPA-verificatie niet aanvinken - Optie voor SPA-verificatie niet aanvinken

Klik nu op 'Verbinding maken'.

Volgende stap

Stap 26

Er springen één of meerdere vensters naar voren die vragen naar het wachtwoord. Let op: de gebruikersnaam die al ingevuld staat, is niet juist. Vul de juiste gebruikersnaam in (de gebruikersnaam van de inkomende e-mail) en vink de optie 'Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst' aan.

Klik vervolgens op 'OK'.

Het zou kunnen zijn dat dit venster meerdere keren naar voren blijft komen. Blijf de juiste gegevens invullen.

Volgende stap

Stap 27

Het account is nu ingesteld. Je kunt het venster sluiten door op 'OK' te klikken. Klik op 'volgende stap' om de juiste uitgaande e-mailserver in te stellen.

Volgende stap

Stap 28

Klik in Outlook links bovenin op 'Bestand'. Kies vervogens voor 'Accountinstellingen' en open de 'Accountinstellingen...' 

Volgende stap

Stap 29

In dit venster zie je een overzicht van alle actieve e-mailaccounts. Selecteer het e-mailadres dat je net hebt ingesteld en klik in het menu erboven op 'Wijzigen'.

Volgende stap

Stap 30

  1. Vul in dit scherm bij 'Server voor uitgaande e-mail (STMP):' de server voor de uitgaande e-mailserver in. 
  2. Kies vervolgens voor 'Meer instellingen ... 
Volgende stap

Stap 31

Selecteer het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’ in het nieuwe venster.

Vink de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan. Vervolgens is de optie ‘Aanmelden met’ beschikbaar. Vink deze aan en vul de volgende gegevens in:

  • Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van de uitgaande e-mail
  • Wachtwoord: het wachtwoord van de uitgaande e-mail
     

De optie ‘Wachtwoord onthouden’ kun je aangevinkt laten. Klik op het tabblad ‘Geavanceerd’.

Volgende stap

Stap 32

Controleer onderstaande gegevens.

Poortnummers van server:

  • Controleer hier of het poortnummer van ‘Inkomende e-mail (IMAP)’ op ‘143’ staat
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘Geen’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ poortnummer ‘587’ in
  • Selecteer bij ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’ de optie ‘START/TLS'. (Let op: standaard springt het poortnummer weer terug naar '25'. Pas dit weer aan naar '587'.)

Mappen:

Vul bij ‘Pad van de hoofdmap:’ (met hoofdletters) het woord ‘INBOX’ in.

Sluit nu dit venster door op ´OK´ te klikken.

Volgende stap

Stap 34

Outlook 2016 controleert nu de instellingen. Als deze goed zijn ingevuld, krijg je onderstaand venster te zien. Klik op ‘Sluiten’.

Volgende stap

Stap 35

Klik in Outlook links bovenin op 'Bestand'. Kies vervogens voor 'Accountinstellingen' en open de 'Accountinstellingen...' 

Volgende stap

Stap 36

In dit venster zie je een overzicht van alle actieve e-mailaccounts. Klik in het menu erboven op 'Nieuw'.

Volgende stap

Niet meest recente versie Outlook 2016

Je gebruikt niet de meest recente versie van Outlook 2016. Geen zorgen, voor deze versie hebben we een andere handleiding gemaakt. 

Ga naar de handleiding

Alles ingesteld!

Zowel de inkomende als uitgaande e-mailserver zijn nu juist ingesteld. Je kunt nu je e-mail beheren in Outlook 2016.

We bieden naast deze handleiding geen inhoudelijke support op deze software. Wil je meer ondersteuning? Met TeamViewer voeren wij de installatie tegen een vast tarief voor je uit.

Prijzen excl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018

Prijzen incl. btw tenzij expliciet anders aangegeven © 2018