Weet je niet zeker welke Hostingmanager je gebruikt, log dan in op
Mijn Account en klik op 'Hostingmanager'.
Voor het instellen van je e-mailadres in Outlook 2016, Outlook 2019 of Office 365 heb je een aantal gegevens nodig, zodat je mailprogramma verbinding kan maken met je mailbox. Log hiervoor in op Mijn Account met je klantnummer en wachtwoord en klik via het linkermenu door naar de Hostingmanager. Dit is het technische gedeelte van je online klantomgeving.
De Hostingmanager opent in een nieuw scherm. Selecteer bovenaan in het dropdownmenu de domeinnaam waarvoor je het e-mailadres wil instellen. Klik vervolgens op ‘E-mailaccount instellen’. Het vak ‘Selecteer een handleiding’ laat je leeg. Selecteer onder ‘Selecteer je e-mailadres’ het e-mailadres dat je wilt instellen.
Zie je het e-mailadres niet staan? Je hebt dan het e-mailadres nog niet aangemaakt in je Hostingmanager. Lees hiervoor eerst ons stappenplan voor het aanmaken van een e-mailadres.
De volgende instellingen heb je nodig voor je mailprogramma:
Heb je Outlook 2016 nog openstaan, sluit deze dan eerst. Druk vervolgens op je toetsenbord op de Windows-knop + R. Het uitvoervenster opent. Voer in dit venster het volgende commando in:
outlook.exe /manageprofiles
Is dit het eerste e-mailadres dat je in Outlook 2016, Outlook 2019 of Office 365 instelt, dan krijg je de vraag om een profiel in te stellen. Voer als profielnaam je e-mailadres in.
Lukt het niet om via deze weg de instellingen te openen, zoek dan via het Windows-menu je configuratiescherm (of control panel bij Engelse setting). Typ vervolgens rechtsboven in het zoekvenster 'mail'. Klik op 'Mail (Microsoft Outlook 2016) (32 bits)', je komt dan alsnog bij het e-mailaccount zodat je stap 4 kunt volgen;
Klik op 'E-mailaccounts voor een overzicht
In het volgende scherm zie je vervolgens een overzichts van eventuele bestaande accounts in Outlook. Hier kun je je account toevoegen of wijzigen.
Klik op 'Nieuw' en selecteer 'Handmatige Instelling of extra servertypen'. Klik 'vervolgens op 'Volgende' en klik op 'POP of IMAP'. Je komt nu in het scherm met instellingen:
Voer de volgende gegevens in:
Klik op 'Meer instellingen'. Je komt nu in het scherm met de instellingen voor de uitgaande e-mailserver:
Vink het eerste hokje aan; 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'.
Kies vervolgens voor de optie: Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail.
Controleer op het tabblad 'Geavanceerd' de volgende gegevens:
Poortnummers van server:
Pad van de hoofdmap: Vul hier 'INBOX' in (met hoofdletters).
Klik hierna op 'OK'.
Gefeliciteerd! Je kunt nu met je e-mail aan de slag in Outlook.
Met de volgende stappen voeg je eenvoudig je e-mailadres toe aan het e-mailprogramma Outlook 2016, 2019 en 365. Na het volgen van deze stappen kun je vanuit Outlook al je e-mails ontvangen en versturen.
Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.
Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.
Heb je Outlook 2016 nog openstaan, sluit deze dan eerst. Druk vervolgens op je toetsenbord op de Windows-knop + R. Het uitvoervenster opent. Voer in dit venster het volgende commando in:
outlook.exe /manageprofiles
Is dit het eerste e-mailadres dat je in Outlook 2016, Outlook 2019 of Office 365 instelt, dan krijg je de vraag om een profiel in te stellen. Voer als profielnaam je e-mailadres in.
Lukt het niet om via deze weg de instellingen te openen, zoek dan via het Windows-menu je configuratiescherm (of control panel bij Engelse setting). Typ vervolgens rechtsboven in het zoekvenster 'mail'. Klik op 'Mail (Microsoft Outlook 2016) (32 bits)', je komt dan alsnog bij het e-mailaccount zodat je stap 3 kunt volgen;
Klik op 'E-mailaccounts voor een overzicht.
In het volgende scherm zie je vervolgens een overzichts van eventuele bestaande accounts in Outlook. Hier kun je je account toevoegen of wijzigen.
Klik op 'Nieuw' en selecteer 'Handmatige Instelling of extra servertypen'. Klik 'vervolgens op 'Volgende' en klik op 'POP of IMAP'. Je komt nu in het scherm met instellingen:
Klik op 'Meer instellingen'. Je komt nu in het scherm met de instellingen voor de uitgaande e-mailserver:
Vink het eerste hokje aan; 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'.
Kies vervolgens voor de optie: Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail.
Ga naar het tabblad 'Geavanceerd' en controleer de volgende gegevens:
Poortnummers van server:
Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
Klik hierna op 'OK'.
Gefeliciteerd! Je kunt nu met je e-mail aan de slag in Outlook.